Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επαγγελματίες που εκμεταλλεύονται ταξί, οι πωλητές αγροτικών και άλλων προϊόντων σε υπαίθριες λαϊκές αγορές και λαϊκά πανηγύρια, οι περιπτερούχοι, οι επιτηδευματίες που εκμεταλλεύονται καταστήματα ψιλικών και παντοπωλεία, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τα ΙΕΚ, οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης θεάτρων, κινηματογράφων, οι επιχειρήσεις διοργάνωσης συναυλιών και άλλων εκδηλώσεων, οι τραγουδιστές, οι χορευτές και τα μουσικά συγκροτήματα θα είναι οι νέες κατηγορίες που θα υποχρεωθούν να δέχονται πληρωμές μέσω POS, εφόσον οι πελάτες τους επιθυμούν να τους πληρώσουν με πιστωτικές, χρεωστικές ή προπληρωμένες κάρτες.
Την προώθηση του σχεδίου αυτού επιβεβαίωσε χθες -χωρίς να αναφερθεί σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών- ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλής, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ενημερωτική εκπομπή της ΕΡΤ.
Ο κ. Πιτσιλής επανέλαβε την εκτίμηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών πως η φοροδιαφυγή στη χώρα μας εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 8-10 δισ. ευρώ ετησίως. Αναφέρθηκε επίσης στο νέο χρονοδιάγραμμα και στις διαδικασίες διασύνδεσης περίπου 540.000 ταμειακών μηχανών και λοιπών φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις με τα POS που διαθέτουν.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Πιτσιλής, ήδη η ΑΑΔΕ έχει στη διάθεσή της τα στοιχεία για τα POS όλων των επιχειρήσεών της, καθώς οι πάροχοι απέστειλαν όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για τη δημιουργία του Μητρώου POS. «Εκτιμάμε ότι έχουμε περίπου 1.000.000 POS -να ξέρετε- στην Ελλάδα», τόνισε ο διοικητής της ΑΑΔΕ. Και πρόσθεσε: «Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ανοίξουμε το μητρώο των POS και στις επιχειρήσεις για να συμπληρώσουν όποια τυχόν στοιχεία δεν υπάρχουν. Ολες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει μέσα σε πολύ λίγες μέρες να μας πουν ότι τα POS τους είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές μας και μετά να αρχίσουν να τα αναβαθμίζουν, να τα αναβαθμίζουν από μακριά. Κάθε ένα που θα αναβαθμίζουν θα μας το στέλνουν και θα ειδοποιούμε την επιχείρηση και θα της λέμε είσαι έτοιμη, έχεις 30 ημέρες να φωνάξεις τον εγκαταστάτη σου και να διασυνδέσεις το αναβαθμισμένο POS σου με την ταμειακή σου. Και όλο αυτό μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου του 2024 πρέπει να έχει τελειώσει. Αφορά όλες τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση να έχουν ταμειακή μηχανή και είναι περίπου 500.000».
Ερωτηθείς για τις δράσεις της ΑΑΔΕ κατά της φοροδιαφυγής, ο κ. Πιτσιλής επανέλαβε ότι αυτήν τη στιγμή είναι σε εξέλιξη οι διασταυρώσεις δεδομένων για περίπου 3,8 εκατομμύρια νοικοκυριά τα οποία δήλωσαν για το έτος 2021 ετήσια εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ. Οπως διευκρίνισε, τα ποσά των εισοδημάτων και εσόδων που δήλωσαν τα νοικοκυριά αυτά στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος συγκρίνονται με τα ποσά των δαπανών τους, βάσει στοιχείων που αντλούνται από τις ίδιες τις φορολογικές δηλώσεις αλλά και από άλλες πηγές πληροφόρησης, και σε όσες περιπτώσεις οι δαπάνες είναι σημαντικά υψηλότερες από τα έσοδα θα διενεργηθούν φορολογικοί έλεγχοι για να διαπιστωθεί εάν έχει πράγματι διαπραχθεί φοροδιαφυγή. Αργότερα, οι διασταυρώσεις και οι έλεγχοι αυτού του τύπου θα επεκταθούν και σε υψηλότερα κλιμάκια εισοδημάτων.
Επεκτείνονται οι δυνατότητες του Gov.gr Wallet - Τι θα προσφέρει στους ασφαλισμένους
ΓΙΑ ΓΙΑΤΡΟΥΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ, ΔΕΞΙΩΣΕΙΣ, ΣΥΝΕΔΡΙΑ
Ηλεκτρονικά πελατολόγια
Νέα ηλεκτρονική εφαρμογή για τον καλύτερο έλεγχο δεκάδων κλάδων αυτοαπασχολουμένων που παρέχουν υπηρεσίες θα θέσει σε λειτουργία η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Πρόκειται για τα ηλεκτρονικά πελατολόγια τα οποία θα υποχρεωθούν να τηρούν ως πρόσθετα ηλεκτρονικά βιβλία οι ιατροί, οι δικηγόροι και διάφοροι άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες, καθώς επίσης και οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εκδηλώσεις (δεξιώσεις για γάμους, βαπτίσεις, συνέδρια κ.λπ.). Μέσω των ηλεκτρονικών πελατολογίων, οι εν λόγω φορολογούμενοι θα οφείλουν να ενημερώνουν εκ των προτέρων ηλεκτρονικά την ΑΑΔΕ για τον αριθμό των πελατών τους, ενώ ειδικά οι επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκδηλώσεις θα πρέπει να ενημερώνουν μέσω αυτών την ΑΑΔΕ για τον αριθμό των προσκεκλημένων και των εντέλει συμμετεχόντων στις διοργανούμενες εκδηλώσεις, καθώς και για άλλα στοιχεία αναγκαία για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα έσοδα που θα εισπράξουν από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες.
Τα στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στο ηλεκτρονικό πελατολόγιο θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε κάθε φορολογικό έλεγχο, προκειμένου να αντιπαραβάλλονται με τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα και καθαρά εισοδήματα των ελεγχόμενων επιτηδευματιών και να εξάγονται συμπεράσματα για το εάν έχει αποκρυφτεί ή όχι φορολογητέα ύλη. Για τη διευκόλυνση αυτών των ελεγκτικών επαληθεύσεων, το ψηφιακό πελατολόγιο θα διασυνδεθεί με την πλατφόρμα myData, που είναι τα κυρίως ηλεκτρονικά βιβλία που τηρούν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.