Ο στόχος που θέτει ο εμπορικός κόσμος για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024 είναι να ξεπεράσει τα περίπου 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διμήνου πέρυσι. Μάλιστα, ο στόχος της αύξησης των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κυρίως λόγω των αυξήσεων στους μισθούς 660.000 δημοσίων υπαλλήλων μετά από 14 χρόνια, της αύξησης 3% σε σχεδόν 2 εκατ. συνταξιούχους και της αύξησης των αποδοχών των μισθωτών από το ξεπάγωμα των τριετιών.
Οι προτιμήσεις των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων του χειμώνα, είναι καθιερωμένες και οι αγοραστικές συνήθειες εστιάζουν σε προσωπικές και οικογενειακές αγορές. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής, αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα είναι πως υπάρχουν αρκετά αποθέματα, ενώ τα εμπορικά της ένδυσης και υπόδησης θα είναι και πάλι πρώτα σε επισκεψιμότητα με την αγοραστική κίνηση να επικεντρώνεται στα χειμερινά ρούχα.
«Οπως κάθε χρόνο, το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να προσελκύσουν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι οικιακές συσκευές, τα έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Ολα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες της αγοράς και θα έχουμε μια αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Ελπίζουμε η εκπτωτική αγορά να μην επηρεαστεί φέτος από την οικονομική κόπωση των εορτών και της ακρίβειας, μετά μάλιστα και την αποκλιμάκωση του ενεργειακού κόστους, καθώς και την αύξηση του μηνιαίου διαθέσιμου εισοδήματος από 1ης.1.2024», δήλωσε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ).
«Οι καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι τώρα είναι η στιγμή που θα βρουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να καλύψουν ανάγκες που, είτε λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος είτε λόγω των -δυστυχώς- ανατιμημένων προϊόντων, δεν το έκαναν. Οι προσδοκίες είναι μεγάλες τούτη την εκπτωτική περίοδο και ελπίζω ότι τα αποτελέσματα θα είναι καλά για όλους», επεσήμανε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής θα πρέπει να υποδεικνύεται και η προγενέστερη που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης τιμής.
Η ανακοίνωση περί μείωσης τιμής θα πρέπει να έχει την εξής μορφή:
- Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».
- Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
- Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή, π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».
Σε όσους παραβαίνουν τον σχετικό νόμο θα επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.