Σημειώνεται ότι, μετά από καταγγελίες που αφορούν σε παραπλανητικές μεθόδους ορισμένων σούπερ μάρκετ, τα οποία αναγράφουν τις τιμές με μεγάλα γράμματα και τις ποσότητες σε υποδιαιρέσεις του κιλού, κυρίως στα χύμα προϊόντα, το υπουργείο Ανάπτυξης θα θεσμοθετήσει την υποχρεωτική αναγραφή των τιμών ανά κιλό με την ίδια γραμματοσειρά. Για παράδειγμα, μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαφήμιζε με ταμπέλα τυρί που πωλούσε στην τιμή των 6 ευρώ, ωστόσο από κάτω με «ψιλά γράμματα» ανέφερε ότι επρόκειτο για 500 γραμμάρια και όχι για κιλό, όπως γίνεται συνήθως.
Αν και σύμφωνα με τον Αδωνη Γεωργιάδη η πρακτική αυτή δεν είναι παράνομη, εφόσον αναγράφει την πραγματική ποσότητα, έχει παραδεχτεί ότι δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές. «Πρέπει η τιμή ανά κιλό να είναι πολύ περισσότερο ευκρινής στα ταμπελάκια έτσι ώστε η πληροφορία στον καταναλωτή να είναι απολύτως δεδομένο ότι φτάνει σωστά», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, είχε δώσει και μια άτυπη «περίοδο χάριτος» στις αλυσίδες να αλλάξουν από μόνες τους τις σημάνσεις, δεδομένου ωστόσο ότι τρεις εβδομάδες μετά δεν προχώρησαν σε καμία κίνηση, αποφάσισε την έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα καθιστά υποχρεωτική τη συμμόρφωση με τη νέα οδηγία.
ΚΡΥΦΕΣ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ
Εντείνεται το φαινόμενο συρρίκνωσης των συσκευασιών
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτικές οργανώσεις κρίνουν ότι είναι απαραίτητο το εν λόγω μέτρο, δεδομένου ότι τους τελευταίους μήνες, πέρα από τις ανατιμήσεις στο σύνολο των προϊόντων, καλπάζει και το φαινόμενο «shrinkflation», που προέρχεται από τις λέξεις shrink (συρρικνώνω) και inflation (πληθωρισμός). Αυτή είναι η τακτική των βιομηχανιών να συρρικνώνουν τις συσκευασίες και το περιεχόμενό τους και να διατηρούν σταθερή ή ακόμα και να αυξάνουν την τιμή.
Οπως αναφέρουν στον «Ε.Τ.» στελέχη της αγοράς, πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθούν κατά κόρον οι βιομηχανίες στις ΗΠΑ και σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες εδώ και αρκετά χρόνια, για λόγους μάρκετινγκ, αλλά και περιορισμό του αυξημένου κόστους παραγωγής. Ηδη τους τελευταίους μήνες, σε μια σειρά προϊόντων, όπως απορρυπαντικά, βρεφικές πάνες, σάλτσες, καφέδες, σοκολατοειδή, γιαούρτια, τυροκομικά, ψωμί του τοστ κ.λπ., οι βιομηχανίες μειώνουν ελαφρώς το περιεχόμενο των συσκευασιών και το πουλάνε στην ίδια τιμή με πριν ή και ακριβότερα. Και μπορεί μεν οι συσκευασίες να αναγράφουν την πραγματική (μειωμένη) ποσότητα, ωστόσο οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν τα ίδια ή και περισσότερα.
Επίδομα θέρμανσης σε πολυκατοικίες: Τα SOS στις αιτήσεις - Τι πρέπει να ξέρουν διαχειριστές και ένοικοι
«Η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες, καθώς το κόστος της βιομηχανίας έχει αυξηθεί και παράλληλα πρέπει να κρατήσουμε όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές για να μπορούν οι καταναλωτές να αγοράζουν», σημειώνει στον «Ε.Τ.» στέλεχος μεγάλης βιομηχανίας τροφίμων. Από την άλλη, εκπρόσωπος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δηλώνει ότι, όταν τα τιμολόγια των προμηθευτών αναγράφουν μια συγκεκριμένη τιμή, δεν μπορούν τα σούπερ μάρκετ να πουλούν φθηνότερα, επειδή έχει μικρύνει η συσκευασία.
Νερό στο μύλο των βιομηχανιών φαίνεται να ρίχνει πάντως και η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς επισημαίνει ότι η σμίκρυνση των συσκευασιών δεν είναι παράνομη, αρκεί να μην παραβιάζει τη νομοθεσία για το περιθώριο κέρδους.
Ειδήσεις σήμερα
Σεισμός στην Τουρκία: Οργή για Ερντογάν, ευχαριστίες γα Ελλάδα
Πέτρος Φιλιππίδης: Ένοχος για απόπειρες βιασμού αλλά εκτός φυλακής