Η εφαρμογή του νέου συστήματος θα ξεκινήσει από τα Εισπρακτικά Κέντρα Αττικής και Θεσσαλονίκης, και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλη την επικράτεια, εγκαθιστώντας νέες αποτελεσματικότερες πρακτικές στο κρίσιμο μέτωπο της είσπραξης ληξιπρόθεσμων χρεών, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Το σύστημα «Eispraxis»- το οποίο δοκιμάσθηκε πιλοτικά τον προηγούμενο μήνα- επιτρέπει την παρακολούθηση του «προφίλ» κάθε οφειλέτη σε πραγματικό χρόνο με άντληση όλων των στοιχείων εισοδήματος και περιουσίας από διάφορα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου.
Σε μια σελίδα, ανά ΑΦΜ, ο εισπρακτικός μηχανισμός θα έχει πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα τα οποία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το Taxis, το Taxisnet, το ICISnet, το Elenxis, καθώς και από τρίτους (Κτηματολόγιο, πιστωτικά ιδρύματα, συμβολαιογράφους, Χρηματιστήριο, Εργάνη, ΓΕΜΗ κ.ά.).
Στον ψηφιακό «φάκελο» του οφειλέτη θα παρατίθενται και τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης τα οποία μπορούν ή έχουν ληφθεί για τη διασφάλιση της είσπραξης των χρεών του φορολογούμενου.
Το σύστημα μαζικά και αυτοματοποιημένα, θα παράγει και θα αποστέλλει ηλεκτρονικά μηνύματα στον οφειλέτη κάθε φορά που ένα χρέος του καθίσταται ληξιπρόθεσμο, προκειμένου να υπάρξει τακτοποίησή του. Εάν η προθεσμία παρέλθει χωρίς αποτέλεσμα, το σύστημα θα ενεργοποιεί τη διαδικασία ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίου σε όλες τις τράπεζες για τη δέσμευση και την κατάσχεση του ποσού της οφειλής από τα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών του οφειλέτη.
Ειδικότερα, με το νέο πληροφορικό σύστημα:
Θα ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (Ονοματεπώνυμο Οφειλέτη, Ποσό Οφειλής, Χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, Ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.).
Θα εφαρμόζονται κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και θα λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης με βάση τη συμπεριφορά του οφειλέτη και τις ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις για τα προτεινόμενα μέτρα.
Θα ενημερώνονται οι φορολογούμενοι μέσω επιστολής, e-mail, τηλεφώνου ή άλλου εναλλακτικού καναλιού επικοινωνίας για τις βεβαιωμένες οφειλές τους, τη τήρηση η μη των ρυθμίσεων και για τις ηλεκτρονικές επιδόσεις και κοινοποιήσεις μέτρων αναγκαστικής είσπραξης.
Θα παρακολουθείται η απόδοση των μέτρων είσπραξης και η διαδικασία χαρακτηρισμού των οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
Με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, είναι ήδη διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ οι διαδικτυακές υπηρεσίες, που επιτρέπουν τον εντοπισμό αναγκαίων στοιχείων οικογενειακής κατάστασης και εργασιακής κατάστασης, δεδομένων για το προφίλ επιχειρήσεων και των διοικητικών τους συμβουλίων.
Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται: Πιστοποιητικά Δημοτολογικής Αστικής Κατάστασης», «Λήψη Ληξιαρχικών Πράξεων» του πληροφοριακού συστήματος «Μητρώο Πολιτών», «Στοιχεία για κατάσταση απασχόλησης» και «Τρέχουσα εργασιακή κατάσταση» από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, και «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.» από το πληροφοριακό σύστημα Γ.Ε.ΜΗ. Ακόμη: «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης» και «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.».
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Οι 6 κατηγορίες που θα πάρουν αύξηση – Πότε θα γίνει η πληρωμή [αναλυτικοί πίνακες]
Νικηφόρα αντεπίθεση και στη Νότια Ουκρανία – Υποχωρούν διαρκώς οι Ρώσοι
Η Amazon κάνει «έξυπνο νησί» την Νάξο – Τι προβλέπει το σχέδιο