Οπως ανέφερε ο Χάρης Βαφειάς, «οι κυρώσεις δεν είναι ξεκάθαρες. Υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες. Αυτό μόνο προβλήματα δημιουργεί. Υπάρχουν κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεχωριστές κυρώσεις της Ε.Ε., ξεχωριστές κυρώσεις των ΗΠΑ. Και επίσης, ορισμένες χώρες, ορισμένες μεμονωμένες χώρες, έχουν τις δικές τους κυρώσεις. Επομένως, ως ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουμε τεράστιο πρόβλημα όταν πρέπει να δούμε αν πραγματικά ένα φορτίο είναι νόμιμο ή όχι. Επίσης, έχουμε την επιπλέον επιβάρυνση να χρησιμοποιήσουμε τις εισηγμένες εταιρίες».
Με τη σειρά της, η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος της Navios Maritime, τόνισε πως «είναι πολλά στοιχεία και υπάρχουν αντιφατικές απόψεις και μερικές φορές σχεδόν δεν ξέραμε αν υπήρχε ασφάλεια. Θέλω να πω υπάρχει ένα θέμα κατανόησης. Αλλά ακολουθούμε αυστηρά όλους τους κανονισμούς».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos Corp, Τζον Κούστας, επέκρινε τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας επειδή δεν σταθμίζουν τις πραγματικές επιπτώσεις για την Ευρώπη και τη Μόσχα. Οπως είπε χαρακτηριστικά, η Ρωσία δυσκολεύτηκε όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν χαμηλές, στα 20 και 30 δολάρια το βαρέλι, αλλά οι διαταραχές που προκλήθηκαν από τις κυρώσεις στην πραγματικότητα αύξησαν τις τιμές του πετρελαίου. «Κερδίζουν τουλάχιστον τα διπλάσια από αυτά που κέρδιζαν προπολεμικά. Δεν ξέρω τι είδους ποινή είναι αυτή. Η Ευρώπη, αντίθετα, δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα από τις κυρώσεις. Φυσικά και τις χειρότερες συνέπειες από τη ρωσο-ουκρανική σύγκρουση τη βιώνουν πρωτίστως οι χώρες αυτές, ωστόσο αποδέκτης των αρνητικών συνεπειών είναι η Ευρώπη και οι ευρωπαϊκοί λαοί. Για να σταλθεί ένα πολιτικό μήνυμα, δεν έγινε σε βάθος επεξεργασία των συνεπειών των μέτρων».
Honda και Nissan ενώνουν δυνάμεις για να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Παρόμοια θέση εξέφρασε για δεύτερη φορά και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, χαρακτηρίζοντας ως ανοησία αν σήμερα εταιρίες με στόχο την καλή δημοσιότητα έλεγαν ότι θα σταματήσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. «Θέλω απλώς να βάλω τα πράγματα στη θέση τους. Φυσικά και θα ήταν πολύ ωραίο να έχουμε σήμερα μια ανακοίνωση, π.χ., “δεν θα μεταφέρω ρωσικό πετρέλαιο”. Ισως βοηθούσε και στην προώθηση της δημοσιότητας των εταιριών μας. Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι ανοησία, τόσο απλά» και συνέχισε λέγοντας πως «έχουμε ήδη συμφωνήσει για ορισμένα εμπάργκο και κυρώσεις προς τη Ρωσία εξαιτίας όσων έχει κάνει. Η εισβολή στην Ουκρανία δεν είναι σωστή. Συμφωνούμε πλήρως με την απόφαση να εξαρτάται λιγότερο ή καθόλου η Ευρώπη από τη Ρωσία όσον αφορά στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Αλλά, φυσικά, αυτό δεν μπορεί να συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στην καθημερινή μας ζωή όσον αφορά την ενέργεια. Εχει επίσης αποφασίσει ότι, μέχρι το τέλος του έτους, θα υπάρξουν ορισμένες εισαγωγές πετρελαίου για τις χώρες μας. Ετσι, αν κάποιος αγαπά τη χώρα του ή αγαπά την Ευρώπη, είναι λογικό να μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο στη χώρα του και στις χώρες της θάλασσας που επιτρέπεται. Δεν παραβιάζετε καμία κύρωση. Και στο τέλος της ημέρας, βοηθάτε τη χώρα του να αντιμετωπίσει αυτή την ενεργειακή κρίση». Ο κ. Μαρινάκης επέμεινε ότι οι ενέργειες αυτές ευνοούν χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία. «Θεωρώ ότι είναι λάθος το γεγονός ότι, όταν επιβάλλονται κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο για εξωτερική χαλάρωση και βλέπουμε πολύ μεγάλες εκπτώσεις της τάξης των 45-50 δολαρίων ανά βαρέλι, όταν οι Ινδοί και οι Κινέζοι αγοράζουν αυτό το πετρέλαιο, τότε αγοράζουν αυτό το πετρέλαιο για τα διυλιστήριά τους και το εξάγουν στην Ευρώπη ως βενζίνη με τιμές πολύ υψηλές και την πληρώνουμε εμείς».
Καιρός: Νέες καταιγίδες και κεραυνική δραστηριότητα στα ηπειρωτικά