Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων παρουσίασε, χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης κυβερνητικής πρωτοβουλίας, που έχει ισχύ μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Βάσει αυτών, έχει υποχωρήσει κατά 12,47% η μέση σταθμισμένη τιμή του καλαθιού, σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, από τα 124,62 ευρώ το κόστος έχει φθάσει στα 109,08 ευρώ. Το κέρδος για τον καταναλωτή από την αξιοποίηση του «καλαθιού» υπολογίζεται σε 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 796,74 ευρώ ανά έτος.
Αυξομειώσεις
Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως η τιμή στο ψωμί του τοστ μειώθηκε κατά 13,10% (από 2,34 λεπτά σε 2,03 λεπτά ανά κιλό), στις φρυγανιές από 3,1 ευρώ σε 2,7 ευρώ το κιλό, στα μακαρόνια από 1,5 ευρώ το κιλό σε 1,26 ευρώ το κιλό. Στο γιαούρτι καταγράφηκε μείωση 23,4%, από 3,45 ευρώ ανά κιλό σε 2,65 περίπου ευρώ ανά κιλό.
Ταυτόχρονα, στο γάλα φρέσκο πλήρες και στο γάλα φρέσκο light υπήρξε μία ελαφρά αύξηση 0,91%, η οποία -όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου- είναι στατιστικά ασήμαντη, καθώς ουσιαστικά στις περισσότερες αλυσίδες η τιμή στο γάλα δεν άλλαξε, σε βάθος έξι εβδομάδων.
Σημαντική αύξηση παρατηρείται, ωστόσο, στο ψωμί (φρατζόλα), συγκεκριμένα 5,03%, τη στιγμή, μάλιστα, που ο πληθωρισμός Νοεμβρίου είναι χαμηλότερος (1,32%) από του Οκτωβρίου (1,99%).
Παράδοξο…
«Με προβληματίζει γιατί έχει συμβεί αυτό, ενώ την ίδια στιγμή το αλεύρι πέφτει στην τιμή του, το στάρι είναι σε τιμές αρκετά πιο κάτω από το υψηλότερο σημείο που είχε προκληθεί στην έναρξη του πολέμου. Αναμένουμε τις επόμενες εβδομάδες να πέσει η τιμή της φρατζόλας μέσα στο καλάθι κι όχι να ανέβει περαιτέρω» υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης. Ερωτώμενος για το μέλλον του «καλαθιού» υπογράμμισε πως αναλόγως των εξελίξεων θα αποφασιστεί αν θα επεκταθεί ή όχι το μέτρο.
Στην Ερμού ενόψει Black Friday ο Θεοδωρικάκος - Πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις [βίντεο]
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, σημείωσε: «Τα στοιχεία αποτυπώνουν ότι πράγματι συγκρατήθηκαν οι τιμές στα προϊόντα του καλαθιού. Την ίδια στιγμή, δεν έχουμε σταματήσει τους ελέγχους».
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, παρουσιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας για τις 6 εβδομάδες λειτουργίας του μέτρου, διευκρίνισε πως στα στοιχεία αποτυπώνεται μία σταθμισμένη μέση τιμή, η οποία εξαρτάται και από τον όγκο των αγαθών που διακινούνται. Οπως είπε, οι κατηγορίες δεν είναι ισοδύναμες, «…υπάρχουν μεγαλύτερες πωλήσεις σε ορισμένες κατηγορίες από άλλες».
Ο υπεύθυνος του e-καταναλωτής, Γιάννης Δοξαράς, ανέφερε πως τις Τετάρτες (που ανακοινώνονται τα καλάθια) 230.200 περίπου καταναλωτές επισκέπτονται την εφαρμογή.
Μέχρι τις 11 Ιανουαρίου το «καλάθι του Αη Βασίλη»
Συγκράτηση τιμών σε 700 παιχνίδια
Χθες έκανε «πρεμιέρα» και το «καλάθι του Αη Βασίλη», όπου αναμένεται να συμμετάσχει πλήθος καταστημάτων παιχνιδιών (μέχρι το απόγευμα της 14ης Δεκεμβρίου είχαν αναρτηθεί τα καλάθια 29 καταστημάτων). Οπως στο «καλάθι του νοικοκυριού», έτσι και σ’ αυτό θα αναρτώνται κάθε Τετάρτη τα παιχνίδια και οι τιμές τους στο e-καταναλωτής.
«Εχουμε ήδη 700 κωδικούς, άρα οι αλυσίδες έχουν μπει όλες πάρα πολύ δυνατά στο καλάθι με πολλαπλές επιλογές», σχολίασε ο κ. Γεωργιάδης.
Το καλάθι του Αη Βασίλη θα ισχύσει μέχρι τις 11 Ιανουαρίου, ενώ απαρτίζεται από τις εξής 10 κατηγορίες παιχνιδιών: βρεφικά, παζλ, φιγούρες δράσης, κατασκευές, οχήματα, ηλεκτρονικά, τηλεκατευθυνόμενα, αθλητικά, επιτραπέζια, κούκλες και λούτρινα.