Το όνομα του νέου φορέα θα είναι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, που θα αναλάβει τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου αποκάλυψε ο κ. Κωνσταντίνος Μαγουλάς, γενικός γραμματέας Υποδομών, υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά την τοποθέτησή του.
Σε αυτόν θα συνενωθεί η ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού υλικού.
Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, με τελικό ορόσημο το τέλος του 2025.
Επιπλέον αναφέρθηκε στο 20ετές πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει προϋπολογισμό 12 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας.
Εργασίες μετρό
Την ίδια στιγμή με ταχείς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Οπως περιέγραψε ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της γραμμής, με μόνη εξαίρεση τη θέση στο σταθμό Ριζάρη, όπου υπάρχει ακόμα δικαστική εκκρεμότητα.
Στις 30/11 προγραμματίζεται η έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ τον Οκτώβριο του 2025 ξεκινά και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Ελαιόλαδο: Στα 9 ευρώ εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει η τιμή του [πίνακες]
Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, επέκταση που θα προσθέσει πέντε νέους σταθμούς και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2025.
Βόρεια Ελλάδα
Τρία νέα σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ «τρέχει» στη Βόρεια Ελλάδα η ΕΡΓΟΣΕ, φιλοδοξώντας να καταστήσει τη χώρα μας κόμβο στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό υπογράμμισε ο Χρήστος Παλιός, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
Το πρώτο αφορά στη νέα σιδηροδρομική σύνδεση Νέα Καρβάλη – Τοξότες, προϋπολογισμού 192,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο της τελευταίας δεκαετίας, υψηλής στρατηγικής σημασίας. Ο διαγωνισμός βαίνει προς ολοκλήρωση και επιτυχία.
Το δεύτερο έργο αποτελεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου, μήκους 176 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ.
Το τρίτο προβλέπει την ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον 6 ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης. Με προϋπολογισμό 53, 4 εκατ. ευρώ το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Επιπλέον υπογράμμισε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών, ενός έργου που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας και την υπόγεια διασύνδεση με το Μετρό.
Σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Πάτρας, σημείωσε ότι εξελίσσονται πλήρως τα έργα εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα 70,6 χλμ. που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη. Σε εξέλιξη είναι και τα έργα στο μεγαλύτερο τμήμα του Ροδοδάφνη – Ρίο, συνολικού μήκους 28,8 χλμ..
Ειδήσεις σήμερα
Ατοκα δάνεια μέχρι 25.000 ευρώ για ανακαινίσεις κατοικιών
Gigabit voucher: Επιδότηση 200 ευρώ- Έτσι θα κάνετε το ίντερνετ πιο γρήγορο
Βουλή: Την άρση ασυλίας του Στίγκα εισηγείται η επιτροπή Δεοντολογίας
Θρίλερ στο Χαλάνδρι: Πυροβόλησαν 23χρονο- Τον άφησαν αιμόφυρτο στο δρόμο