Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή, οι χειμερινές εκπτώσεις θα γίνονται από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι και τέλος του Φεβρουαρίου.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος εξέδωσε πρόσφατα έναν χρήσιμο οδηγό με τους πέντε κανόνες, τους οποίους θα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για τις εκπτώσεις.
Αναλυτικά οι κανόνες:
Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
Τα προϊόντα θα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.
Να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Χειμερινές εκπτώσεις 2023: Διαφορετικό ωράριο στη Θεσσαλονίκη
Αρχίζουν τη Δευτέρα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα, τα οποία επιτρέπεται να μείνουν ανοιχτά κατά την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου (15 Ιανουαρίου), με προτεινόμενο ωράριο από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα, όπως διευκρινίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, διευκρινίζεται, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
«Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορία προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης («από τόσο τοις εκατό έως τόσο τοις εκατό%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023: Παραμένει το θρίλερ με την ημερομηνία – Τα 5 κυβερνητικά πρότζεκτ μέχρι τις κάλπες
Βασίλης Τόπαλος: Είχε λιποθυμικό επεισόδιο και πέρσι την άνοιξη