Μάλιστα, θετικά στην ανάπτυξη της εν λόγω κατηγορίας επιδρά και η τιμή, η οποία στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη σε σχέση με την κλασική. Συγκεκριμένα, οι μπίρες χωρίς αλκοόλ πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ από 0,86 έως 0,88 ευρώ το κουτάκι (330ml), ενώ οι παραδοσιακές μπίρες κοστίζουν από 1,05 έως 1,26 ευρώ, δηλαδή έως και 46,5% ακριβότερα.
Στη χώρα μας, όλες οι μεγάλες ζυθοποιίες έχουν λανσάρει τα τελευταία χρόνια μπίρες με 0% αλκοόλ. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία την Amstel Free, την Heineken 0% και την Αλφα χωρίς, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία την Fix Ανευ, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης τη Βεργίνα Alcohol Free και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης την εζα Free. Αλλωστε, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι του κλάδου στον «Ε.Τ.», η κατηγορία αυτή παρουσιάζει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, και μάλιστα διψήφιο, σε σχέση με τη συνολική αγορά μπίρας και οι εταιρίες στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους στην μπίρα χωρίς αλκοόλ, με ενίσχυση του portfolio τους με επιπλέον προϊόντα.
Ηδη, κάποιες ζυθοποιίες έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα ρίχνοντας στην αγορά και μπίρα χωρίς αλκοόλ με λεμόνι, με τις τιμές τους στη λιανική επίσης να είναι φθηνότερες από τις κλασικές, καθώς κυμαίνονται από 0,90 έως 0,93 ευρώ το κουτάκι των 330ml. Επιπλέον, από αυτές επενδύουν και στην παραγωγή, όπως για παράδειγμα η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, η οποία διαθέτει την πιο σύγχρονη γραμμή εμφιάλωσης στα Βαλκάνια, με στελέχη της εταιρίας να αναφέρουν σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ότι είναι η μόνη ζυθοποιία στην Ελλάδα που πρώτα ολοκληρώνεται η ζύμωση της μπίρας και μετά αφαιρείται το αλκοόλ, ώστε να διατηρεί το προϊόν την πλούσια γεύση και το άρωμά του, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, που η αφαίρεση του αλκοόλ γίνεται κατά τη διάρκεια της ζύμωσης.
Πάντως, παρά τη νέα τάση που διαμορφώνεται στην αγορά, το μερίδιο της μπίρας χωρίς αλκοόλ στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 3%, δηλαδή, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται στο 5% των συνολικών πωλήσεων και θα αυξηθεί τουλάχιστον στο 6% μέχρι το 2026.
Στο εξωτερικό
Σύμφωνα με έκθεση της DBRS, αυξητική τάση παρατηρείται και στη διεθνή αγορά, προβλέποντας ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της μπίρας χωρίς αλκοόλ θα αυξηθούν με μέσο ρυθμό αύξησης περίπου 6,7%, σε περισσότερα από 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 34 δισ. το 2023.
«Η πρόοδος στην ποιότητα του προϊόντος, καθώς και η βελτίωση της διαφήμισης και της συσκευασίας, έχουν αναδείξει τη μη αλκοολούχα μπίρα σε μια φιλόδοξη επιλογή τρόπου ζωής, καθώς και σε μια εναλλακτική λύση με γνώμονα την υγεία, και την έχουν καταστήσει ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των πιο εύπορων κοινωνικοοικονομικών ομάδων», επισημαίνει.
Πάντως, παρά την ισχυρή ανάπτυξη της κατηγορίας, η διείσδυσή της στην αγορά παραμένει πολύ χαμηλή και πιθανότατα δεν θα φθάσει ποτέ τα επίπεδα της παραδοσιακής μπίρας. Παρόλα αυτά, η DBRS αναμένει ότι η στροφή σε αυτή την μπίρα θα προσελκύσει νέους «παίκτες», από μικροζυθοποιίες έως μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες, γεγονός που θα εντείνει τον ανταγωνισμό σε όλο τον κλάδο.