Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, η οποία συνέκρινε 38.000 κωδικούς προϊόντων, για 6 στα 10 προϊόντα οι τιμές ανέβηκαν από 5% έως και πάνω από 20%. Αναλυτικά, στο 45% των κωδικών οι ανατιμήσεις κινήθηκαν από 5% έως 20% και στο 14% οι τιμές έκαναν άλμα πάνω από 20%.
Πρωταθλητές
Τις υψηλότερες ανατιμήσεις στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ παρουσίασαν το 2023 στα απορρυπαντικά ρούχων (+19%), στη ζάχαρη (+18%) και στα αναψυκτικά (+17%). Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε βούτυρα και μαργαρίνες (-8%) και σε είδη φροντίδας βρεφικού δέρματος (-7%).
Προϋπολογισμός 2025: Πόροι 9,2 δισ. ευρώ ή το 3,72% του ΑΕΠ, σε έργα το επόμενο έτος
Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές στράφηκαν σε φθηνότερα προϊόντα, με την ιδιωτική ετικέτα να αυξάνει το μερίδιό της στο σύνολο των online αγορών στο 15%.
Μεγαλύτερες παραγγελίες
Παράλληλα, μία ακόμα αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά είναι το γεγονός ότι στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοσή της από τα 30 στα 100 ευρώ, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να μεγαλώνουν τον μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών. Ετσι, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού ανέβηκε από τα 77 ευρώ τον Ιούνιο στα 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2023.
Τέλος, αύξηση κατά 7% παρουσίασε ο αριθμός των παραγγελιών, ωστόσο τα προϊόντα που μπήκαν στο καλάθι μειώθηκαν κατά 7%, ενώ η μέση αξία τους αυξήθηκε κατά 8%.
Ειδήσεις σήμερα
Νέες γεννήσεις: «Μισθός» 1.047 ως 1.169 ευρώ για εννέα μήνες