Η μείωση στα έσοδα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το ιδιαίτερα κερδοφόρο 2019, ενώ οι ζημιές ανέρχονται στα 100 εκατ. ευρώ.
Με τις προβλέψεις του 2021 να είναι ακόμα πιο δυσοίωνες από αυτές του 2020, ο Σύνδεσμος ζητά να υπάρξουν εκ νέου συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας και παρατάσεις στα διάφορα μέτρα που εφαρμόστηκαν στο κλάδο, όπως της καταβολής των εργοδοτικών εισφορών, ενώ ζητούν μείωση κατά 50% των λιμενικών εξόδων και τελών, και μείωση του ΦΠΑ στα Ι.Χ., ενώ για τα πλοία που εξυπηρετούν τη γραμμή της Αδριατικής να υπάρξει ένα ειδικό προσωρινό πλαίσιο στήριξης (με έγκριση της Ε.Ε.) δεκαετούς διάρκειας για την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία αυτά, όπως και την ταμειακή ενίσχυση των εταιρειών στα πρότυπα που εφαρμόζουν άλλες χώρες στην Ευρώπη.
«Το 2020 είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για την ακτοπλοΐα μας λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τον τουρισμό.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα δυστυχώς επαληθεύονται οι προβλέψεις μας για μείωση των εσόδων από ναύλους η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει ή και θα ξεπεράσει τα € 300.000.000 και με ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 που θα ξεπεράσουν τα €100.000.000, χωρίς να υπολογίζεται η κρατική βοήθεια, που όμως δεν ξεπέρασε τα € 22.000.000.
Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr