«Επενδύουμε σε δυνατές ομάδες, που έχουν ήδη ένα προϊόν, με έμφαση στο χώρο των ηλεκτρονικών αγορών-υπηρεσιών και των εφαρμογών λογισμικού, που παρέχονται ως υπηρεσία», σημειώνουν χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, διευκρινίζοντας πως τα υπόλοιπα κεφάλαια από τα συνολικά 20 εκατ. ευρώ, που έχουν στη διάθεσή τους, θα κατευθυνθούν αφενός, στις υπάρχουσες εταιρίες και αφετέρου, σε νέες ιδέες.
«Το όραμα του VentureFriends είναι να στηρίξει τους ικανούς, με διεθνή standards και φιλόδοξους startupers με χρηματοδότηση, συναφή εμπειρία και συνέργειες, αλλά και να βοηθήσει στη δημιουργία μιας νέας φιλοσοφίας στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα. Πιστεύουμε ότι ένα τεχνολογικό οικοσύστημα μεγαλώνει μέσα από τη συνεργασία, την αλληλοϋποστήριξη, αλλά και την ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών μεταξύ των πιο δυναμικών μελών του», καταλήγουν οι ίδιοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις 20 εταιρίες, που συνολικά -με τη χρηματοδότηση και από άλλους επενδυτές- έχουν αντλήσει κεφάλαια, ύψους 17 εκατ. ευρώ, οι 16 έχουν δημιουργήσει περισσότερες από 106 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.
Blueground
Πολλαπλά οφέλη, μεταξύ των οποίων σταθερό εισόδημα για μεγάλο χρονικό διάστημα, απολαμβάνουν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που διαχειρίζεται η Blueground. Πρόκειται για 400 καταλύματα σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη και Ντουμπάι, τα οποία η εταιρία του Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου αναλαμβάνει να μισθώσει, αφού πρώτα τα αναμορφώσει. «Νοικιάζονται ως επί το πλείστον σε στελέχη εταιριών, που επισκέπτονται τις συγκεκριμένες πόλεις για μέσο ή μεγάλο χρονικό διάστημα (εννέα μήνες κατά μέσο όρο)», εξηγεί ο ίδιος, αποκαλύπτοντας πως προσεχώς η Blueground θα επεκταθεί και σε νέες αγορές.
E-table.gr
Τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κλείσουν online τραπέζι σε εστιατόριο, αλλά και να ανακαλύψουν νέα στέκια για φαγητό προσφέρει το e-table.gr. Η startup έχει το τελευταίο διάστημα επεκταθεί και στην αγορά της Κύπρου, με τους ιδρυτές της, Γιώργο Αρφαρά και Κώστα Σαριδάκη, να υπολογίζουν πως μέχρι τα τέλη της άνοιξης ο αριθμός των συνεργαζόμενων εστιατορίων στη Μεγαλόνησο θα ξεπεράσει τα 100. Οσον αφορά στο εσωτερικό, στόχος των ίδιων είναι σε βάθος διετίας τα συμβεβλημένα εστιατόρια, που σήμερα υπολογίζονται σε 1.800, να «αγγίξουν» τα 2.400.
AdEspresso
Μέλος της Hootsuite είναι από τον περασμένο μήνα η AdEspresso, με την ομάδα του VentureFriends να «μετρά» το πρώτο της exit. Η ιταλική εταιρία, που «έστησαν» τον Νοέμβριο του 2011 οι Armando Biondi και Massimo Chieruzzi, βοηθάει διαφημιζόμενους στο Facebook να βελτιώσουν τις καμπάνιες τους. Αξίζει να σημειωθεί πως συνολικά η startup φέρεται να έχει… σηκώσει κεφάλαια, ύψους άνω των τριών εκατ. δολαρίων.
Weengs
Μετά την υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας της Locish, της εφαρμογής που υποσχόταν να… ξεκλειδώσει τα κρυμμένα μυστικά της πόλης, οι ιδρυτές της, Γρηγόρης Ζωντανός και Αλέξης Χριστοδούλου, άνοιξαν τα… φτερά τους για Λονδίνο. Εκεί «έστησαν» τη Weengs, μία υπηρεσία εύκολης και κατά παραγγελία αποστολής δεμάτων, αναπτύσσοντας συνεργασίες με μία σειρά από εταιρίες. Σήμερα, η startup διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και ένα ευρύ δίκτυο συνεργαζόμενων οδηγών.
Pockee
Χείρα βοηθείας στους καταναλωτές τείνει το Pockee, αναλαμβάνοντας να τους επιστρέψει μέρος των χρημάτων που ξόδεψαν για τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ. H ιδέα του Pockee ανήκει στον Ζήση Τσαϊρέλη, «μία ημέρα, που έκανε κόντρα με το ποδήλατό του και μία Ferrari, καθώς πήγαινε στην P&G, στην οποία είχε μία μακρόχρονη καριέρα». Μέσω του app ο χρήστης έχει πρόσβαση σε μοναδικές προσφορές γνωστών προϊόντων, από όλες τις μεγάλες αλυσίδες.
Douleutaras
Η πλατφόρμα βγήκε αρχικά στον «αέρα» το 2013, για να επαναλανσαριστεί δύο χρόνια αργότερα. Σκοπός της είναι να φέρνει σε επαφή πελάτες και επαγγελματίες για την υλοποίηση οποιασδήποτε επαγγελματικής υπηρεσίας, διασφαλίζοντας πως αυτή θα εκτελεστεί γρήγορα και αξιόπιστα. Σύμφωνα με τους Cezary Szandecki, Ιωάννη Πουλουπάτη και Ανδρέα Γραμμάτη, ο Douleutaras θα βγει προσεχώς και στο εξωτερικό -Ρουμανία ή Γερμανία- με την ομάδα να επιδιώκει διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης μεταξύ 20% με 30% κάθε μήνα.
Instashop
Το μακρινό Ντουμπάι επέλεξαν οι Ιωάννα Αγγελιδάκη και Γιάννης Τσιώρης για να κάνουν το επόμενο επιχειρηματικό τους βήμα. Μετά το Vound, που δεν προχώρησε, οι δυο τους «έστησαν» το Instashop, μέσω του οποίου οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και να τα παραλάβουν σε λιγότερο από 30 λεπτά. Πλέον η πλατφόρμα συνεργάζεται με περισσότερες από 70 αλυσίδες, εξυπηρετώντας περίπου 70.000 χρήστες, με την ομάδα να… κοιτά ήδη προς γειτονικές αγορές.
Funkmartini
Το συνδετικό κρίκο μεταξύ των επιχειρήσεων ομορφιάς -όπως κομμωτήρια και nail bars- και των καταναλωτών, που ψάχνουν για ραντεβού στο Ιντερνετ, αποτελεί η Funkmartini. Η εταιρία των Αλεξίας Κωτσή, Γρηγόρη Σταματόπουλου και Χριστόδουλου Παπαχρήστου λανσαρίστηκε τον Φεβρουάριο του 2015 και πλέον συνεργάζεται με περισσότερα από 1.800 καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στόχος της ομάδας είναι η περαιτέρω επέκταση… εντός των τειχών, χωρίς, ωστόσο, να αποκλείεται το ενδεχόμενο διείσδυσης και σε ξένες αγορές.
Nannuka
Στην εύρεση και στην αξιολόγηση επαγγελματιών και χώρων για τη φύλαξη, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών επικεντρώνεται η Nannuka. Οπως επισημαίνουν οι Λέλα Δρίτσα, Νάταλι Λεβή και Κατερίνα Λάμπρου, σήμερα η πλατφόρμα τους «μετρά» περισσότερους από 70.000 εγγεγραμμένους χρήστες σε Ελλάδα, Ιταλία και Αγγλία, ενώ μέσα στο 2017 σχεδιάζουν επέκταση σε δύο ακόμη αγορές και συγκεκριμένα σε Κύπρο και Ιρλανδία.
Welcome
Στοιχεία από το Dopios, την εφαρμογή που έδινε στους τουρίστες μία… ντόπια ματιά της χώρας, χρησιμοποίησαν οι Αλέξανδρος Τρίμης και Σάββας Γεωργίου για να λανσάρουν το Welcome. Πρόκειται για μία υπηρεσία, που παραλαμβάνει τους επισκέπτες από το αεροδρόμιο, ενημερώνοντάς τους σχετικά με την πόλη, παρέχοντας, ταυτόχρονα, και χρήσιμα προϊόντα, όπως κάρτες SIM, εισιτήρια κ.λπ. Σκοπός του Welcome, όπως περιγράφεται στην ιστοσελίδα, είναι να καλύψει το σύνολο του ταξιδιού, από τη στιγμή της προσγείωσης έως την επιστροφή στο σπίτι.
Homie
Μία υπηρεσία, κομμένη και ραμμένη για Λονδρέζους που αναζητούν σπίτι. Αυτό είναι το Homie του Alexander Eid, που αναλαμβάνει όχι μόνο να εντοπίσει τα ακίνητα εκείνα που ταιριάζουν στα standards του εκάστοτε χρήστη, αλλά και την περιήγησή του σε αυτά, προκειμένου να αποφασίσει. Οπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα, τα ποσοστά επιτυχίας του Homie «αγγίζουν» το 98%, με το μέσο όρο εύρεσης κατοικίας να υπολογίζεται στις τρεις ημέρες.
Viral-Loops
Η Viral-Loops είναι μία εφαρμογή που βοηθά κάθε επιχείρηση να «χτίσει» μέσα σε ελάχιστα λεπτά μία καμπάνια, όπου ο ένας χρήστης μπορεί να συστήνει τον άλλο. Δημιουργήθηκε από την GrowthRocks, αλλά πλέον κινείται αυτόνομα, με επικεφαλής τους Σάββα Ζορτίκη και Θοδωρή Μουλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοιου είδους μηχανισμούς χρησιμοποιούν μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού (Dropbox, AirBnB), προκειμένου να αυξήσουν τη βάση χρηστών ή πελατών τους με ελάχιστο κόστος.
ContactPigeon
Τη δυνατότητα να αυξήσουν τον τζίρο τους έχουν οι ιδιοκτήτες e-shops, που συνεργάζονται με την ContactPigeon. Η εταιρία των Γιώργου Μοιρώτσου και Χαράλαμπου Νίκα αναλαμβάνει να αποστείλει στους πελάτες των εν λόγω καταστημάτων προσωποποιημένα μηνύματα την κατάλληλη στιγμή, αυξάνοντας την πιθανότητα να προχωρήσει σε τυχόν αγορές. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ContactPigeon έχει επεκταθεί δυναμικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, συνεργαζόμενη με το Bigcommerce, το οποίο υποστηρίζει περισσότερα από 60.000 ηλεκτρονικά καταστήματα.
reEmbed
«Πάρε τον έλεγχο των videos, εισάγοντας έναν κώδικα μιας γραμμής». Με αυτή τη φράση υποδέχεται ο Αλέξανδρος Παπασπυρίδης τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του reEmbed. Πρόκειται για μία υπηρεσία, η οποία επιτρέπει σε sites να εκμεταλλευτούν τα videos που έχουν ενσωματώσει (YouTube, Dailymotion, Vimeo, Self-hosted), ώστε να αυξήσουν αφενός τα έσοδα και αφετέρου τους επισκέπτες τους. Παρέχεται δωρεάν για όσους διαθέτουν έναν player και με 50 δολάρια το μήνα για όσους «τρέχουν» πάνω από πέντε.
Project Agora
Την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων από τα ψηφιακά τους μέσα μπορούν να επιτύχουν οι εκδότες-συνεργάτες του Project Agora. Η εταιρία spin-off του Ομίλου TDG, ενός εκ των μεγαλύτερων οργανισμών Digital Marketing στην Κεντρική-Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή, κατάφερε μέσα στους πρώτους 18 μήνες λειτουργίας να συνάψει συνεργασία με 330 κορυφαία μέσα και να διαχειρίζεται περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο διαφημιστικές εμφανίσεις. Managing Director της εταιρίας ανέλαβε ο ιδρυτής και πρόεδρος του TDG, Οδυσσέας Ντότσικας.
Spotmechanic-Spotawheel
Την απόφαση να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έλαβαν οι Χάρης Αρβανίτης, Χρήστος Ζης και Κυριάκος Αγαδάκος. Η ομάδα της Spotmechanic, που διαθέτει ένα ευρύ δίκτυο μηχανικών, οι οποίοι πραγματοποιούν ελέγχους 180 σημείων σε μεταχειρισμένα, δημιούργησε τη Spotawheel. Πρόκειται για μία υπηρεσία αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων Ι.Χ., που τις πρώτες τρεις εβδομάδες λειτουργίας της πέτυχε 10 πωλήσεις. Σήμερα διαθέτει 40 αυτοκίνητα το μήνα, ενώ στόχος των ιδρυτών της είναι η επέκταση τους προσεχείς μήνες στην Ιταλία.
Advantis
Ηταν Νοέμβριος του 2015 όταν οι Ζωή Γιαβρή, Πάρις Ζιώγκας και Δημήτρης Ροζάκης αποφάσισαν να ιδρύσουν την Advantis, προσφέροντας μία πιο άρτια επεξεργασία των ιατρικών εξετάσεων. Η εφαρμογή τους Brainance, που λανσαρίστηκε πέρυσι, παρέχει τη δυνατότητα σε νοσοκομεία, διαγνωστικά κέντρα και ερευνητικά ιδρύματα και οργανισμούς να επεξεργαστούν τρεις διαφορετικές εξετάσεις μαγνητικής τομογραφίας εγκεφάλου. Πέρα από το εσωτερικό, η ομάδα «κοιτά» και προς το εξωτερικό και συγκεκριμένα την Ολλανδία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Convibo
Αμεση παράδοση στα ψώνια του σούπερ μάρκετ υπόσχεται η Convibo. Η εταιρία των Τάκη Μαλαβέτα, Gregor Tschurtschenthaler και Christian Lerke, που δραστηριοποιείται στο Λονδίνο, αναλαμβάνει παραδόσεις αυθημερόν, ακόμη και εντός μίας ώρας από την αγορά. Αυτή, σύμφωνα με την ομάδα, είναι και η ουσιώδης διαφορά της Convibo σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Μία ακόμη είναι ότι δεν υπάρχει ελάχιστο κόστος παραγγελίας.
Blendo
Ο Κώστας Παρδάλης, ο Φώτης Ξενικουδάκης και ο Γιώργος Ψιστάκης βρίσκονται πίσω από την Blendo. Οι τρεις μηχανικοί δημιούργησαν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, προκειμένου να βοηθήσουν τις εταιρίες οι οποίες εξάγουν δεδομένα (σχετικά με πωλήσεις, μάρκετινγκ, υποστήριξη πελατών) σε πολλές πηγές, να μπορούν να τις επεξεργαστούν για να λάβουν σημαντικές αποφάσεις.
Flashchat
Την ευκαιρία σε εταιρίες να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσω πλατφορμών, όπως το Facebook Μessenger, δίνει η Flashchat. Πρόκειται για την παλαιότερη εταιρία Wagwan, που ίδρυσε ο Βάιος Γκίτσας, προσφέροντας Chatbots as a service, δηλαδή έξυπνους βοηθούς αυτοματοποιημένης γραπτής επικοινωνίας. Στο portfolio της εταιρίας ξεχωρίζουν πελάτες όπως η Coca-Cola, ενώ στόχος της ομάδας, όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα, είναι η επέκταση σε εννέα ευρωπαϊκές αγορές.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
[email protected]
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής