Στη συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής o Alp Yavuzeser σημειώνει ότι η Turkish Airlines επενδύει στην Ελλάδα αναφέροντας ότι και ο απόδημος Ελληνισμός απέκτησε τη δυνατότητα για συνεχή επαφή με τις ελληνικές ρίζες, ενώ παράλληλα η τουριστική βιομηχανία διαθέτει πλέον, ακόμα μια επιλογή διασύνδεσης με την Ελλάδα.
Πιστεύετε ότι η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων σε ιδιωτικό φορέα θα ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό; Η είσοδος της Fraport είναι μια ελκυστική επένδυση για μια μεγάλη αεροπορική εταιρία, όπως η Turkish Airlines;
Μέχρι στιγμής, η Turkish Airlines πετάει από και προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Κάθε έργο που αναβαθμίζει και εκσυγχρονίζει τις υποδομές μεταφορών αποτελεί θετική εξέλιξη για τον κλάδο των αερομεταφορών. Η Ελλάδα είναι ένας μεγάλος παίκτης στον τομέα του τουρισμού και αντιλαμβάνεται την προτεραιότητα των αεροπορικών υποδομών.
Εχει παρατηρηθεί ότι πολλοί τουρίστες από τρίτες χώρες επισκέπτονται την Ελλάδα μέσω της Turkish Airlines. Εχετε κάνει κοινές δράσεις με τους φορείς του ελληνικού τουρισμού για την ανάπτυξη νέων προορισμών στην Ελλάδα, όπως η Κίνα ή η Κορέα;
Αυτή τη στιγμή η εταιρία εξυπηρετεί περισσότερους από 295 προορισμούς σε 120 χώρες στον κόσμο. Σαφώς και η Κορέα και η Κίνα είναι ανάμεσα στις χώρες από τις οποίες μεταφέρουμε επιβάτες στην Ελλάδα. Αυτό ωστόσο δεν είναι σύμπτωση ή κάτι περιστασιακό. Επενδύουμε στην Ελλάδα και σημαντική δραστηριότητα για το τοπικό γραφείο της εταιρίας μας είναι τα Familiarization trips (FAM trips). Οργανωμένα ταξίδια δηλαδή, για τουριστικά πρακτορεία, tour operators, travel bloggers, media, opinion leaders κ.λπ. με στόχο να γνωρίσουν τη χώρα και να προωθήσουν το προϊόν «ελληνικός τουρισμός» στους πελάτες τους. Τα ταξίδια αυτά τα οργανώνουμε σε συνεργασία με ελληνικούς φορείς του τουρισμού και αποδεικνύεται στην πράξη ότι τέτοιου είδους συνεργασίες ωφελούν την Ελλάδα ως προορισμό. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου πραγματοποιήσαμε 9 fam trips για συνεργάτες μας από Τεχεράνη, Σιράζ, Μαϊάμι, Τζέντα, Ουάσιγκτον, Δελχί.
Εχετε στόχο τις εποχικές πτήσεις από Κωνσταντινούπολη προς τη Μύκονο ή τη Σαντορίνη;
Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι εποχικές πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά και κυρίως προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη καθώς και την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα, αποτελούν δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς για διακοπές αλλά και για ταξίδια του μέλιτος. Ελπίζουμε ότι η διμερής συμφωνία των αεροπορικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών θα επιτρέψει να λειτουργήσουμε σε περισσότερους προορισμούς στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον.
Χιλιάδες Ελληνες που ζουν στο εξωτερικό επισκέπτονται, κυρίως τη Βόρεια Ελλάδα, με την Turkish Airlines.
Το 2016 η εταιρία πρόσθεσε στο δίκτυό της 12 νέους προορισμούς. Το ευρύ δίκτυο της εταιρίας επιτρέπει σε κάθε πολίτη που επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα, να κάνει χρήση των επιλογών που προσφέρει η Turkish Airlines μέσω των καθημερινών πτήσεων από την Αθήνα, 24 πτήσεις την εβδομάδα, και από τη Θεσσαλονίκη, 10 πτήσεις την εβδομάδα, προς Κωνσταντινούπολη, η οποία αποτελεί το hub από και προς κάθε προορισμό του δικτύου.
Το 2016, η Turkish Airlines πρόσθεσε 5 νέους προορισμούς προς την αμερικανική ήπειρο. Ατλάντα, Παναμάς, Μπογκοτά, Αβάνα και Καράκας προστέθηκαν στις ήδη υπάρχουσες πτήσεις προς Μπουένος Αϊρες, Σάο Πάολο, Τορόντο, Σικάγο, Χιούστον, Λος Αντζελες, Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Βοστόνη, Μόντρεαλ, Σαν Φρανσίσκο και Μαϊάμι.
Τα εγκαίνια των υπερατλαντικών πτήσεων αποτελούν «γέφυρα» που ενώνει τη διασπορά με την Ελλάδα. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα καθημερινά δρομολόγια της εταιρίας από Κωνσταντινούπολη προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο απόδημος Ελληνισμός απέκτησε τη δυνατότητα για συνεχή επαφή με τις ελληνικές ρίζες, ενώ παράλληλα η τουριστική βιομηχανία διαθέτει πλέον, ακόμα μια επιλογή διασύνδεσης με την Ελλάδα, γεγονός που ενδυναμώνει την εγχώρια τουριστική αγορά.
Πόσοι Ελληνες πιλότοι εργάζονται για την Turkish Airlines;
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Μαΐου 2016, οι Ελληνες πιλότοι αντιπροσωπεύουν το 10% των ξένων πιλότων στην εταιρία. Η αλματώδης ανάπτυξη της Turkish Airlines είχε ως συνέπεια την ανάγκη για έμπειρους πιλότους αεροσκαφών που να καλύπτουν τα αυστηρά πρότυπα και τις προδιαγραφές της εταιρίας.
Φέτος η Turkish Airlines συμπληρώνει 70 χρόνια πτήσεων προς την Αθήνα. Ποια είναι τα βασικότερα σημεία της στρατηγικής ανάπτυξης στην ελληνική αγορά και πώς αυτά συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού;
Συμπληρώνονται 70 χρόνια από την πρώτη διεθνή πτήση της Turkish Airlines προς την Αθήνα από την Αγκυρα, με ενδιάμεσο σταθμό την Κωνσταντινούπολη. Από τότε έως και σήμερα η εταιρία συνεχίζει να μεταφέρει αδιάκοπα στην Ελλάδα, επιβάτες από κάθε σημείο του κόσμου. Είναι αλήθεια πως η παρουσία της εταιρίας στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια είναι περισσότερο έντονη, θα ήθελα ωστόσο να σημειώσω πως η Ελλάδα για την Turkish Airlines αποτελούσε ανέκαθεν στρατηγικό συνεργάτη στην τουριστική βιομηχανία.
Η πρόσφατη συνεργασία μας με το Μουσείο Μπενάκη και αυτή με την πρωτοβουλία Visit Meteora είναι ορισμένες από τις ενέργειες που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός μας. Να προσθέσω σε αυτές τα Press Trips και τα FAM trips.
Στόχος μας είναι να αποτελούμε σημαντικό στρατηγικό εταίρο για την ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Χάρης Ντιγριντάκης
Από το ένθετο «Οικονομία» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής