Πολυσχιδής προσωπικότητα, με παρακαταθήκες από τις εξαιρετικές μαθηματικές σπουδές του, ο κ. Παναγιώτης Δημητρίου έχει διατελέσει πρόεδρος της Ενωσης Αναλογιστών Ελλάδας (2015-2019), ενώ εκλέχθηκε πρόσφατα γενικός γραμματέας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας. Στη συνέντευξή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο διευθύνων σύμβουλος της Generali μιλάει για το deal με την AXA και την επόμενη ημέρα της ιδιωτικής ασφάλισης.
Κύριε Δημητρίου, ας ξεκινήσουμε από τα πιο πρόσφατα. O ιταλικός όμιλος Generali γιορτάζει 190 χρόνια ζωής και από αυτά τα 135 χρόνια είναι και στην Ελλάδα. Πρόσφατα ήρθε και η εξαγορά της ΑΧΑ Ασφαλιστικής. Τι σημαίνει αυτή η εξαγορά για την Generali και την παρουσία της στη χώρα μας;
Ελλάδα και Ιταλία ήταν πάντα πολύ κοντά. Η Generali έχει πολλούς ιστορικούς δεσμούς με τη χώρα μας, καθώς μεταξύ των ιδρυτικών μελών της συμπεριλαμβάνονταν και επιφανείςΈλληνες της εποχής. Η μακρόχρονη παρουσία της Generali στην Ελλάδα αποτελεί απόδειξη των στενών σχέσεων που υπήρχαν πάντα μεταξύ γειτόνων. Η προσφάτως ανακοινωθείσα εξαγορά της AXA Ασφαλιστικής από τον όμιλο μας, επιβεβαιώνει τη στρατηγική επιλογή της Generali να επενδύσει περαιτέρω στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. H ψήφος εμπιστοσύνης των επενδυτών στην ελληνική οικονομία και την τοπική ασφαλιστική αγορά, σε μια χώρα όπου κυριαρχεί η υπασφάλιση του πληθυσμού, είναι ενδεικτική των προοπτικών ανάπτυξης που υπάρχουν.
Με την εξαγορά αυτή, η Generali ενισχύει αποφασιστικά τη θέση της στην τοπική αγορά αποτελώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο όμιλο στον τομέα των γενικών ασφαλίσεων και τον τρίτο στον τομέα της ασφάλισης υγείας. Επίσης, η Generali υπέγραψε και μία μεγάλης χρονικής διάρκειας συμφωνία bancassurance με την Alpha Bank, μία από τις μεγαλύτερες και πιο ιστορικές ελληνικές τράπεζες. Μία συμφωνία που θα μας δώσει τη δυνατότητα να έρθουμε πιο κοντά στον Έλληνα πολίτη, μέσα και από ένα διαφορετικό κανάλι διανομής, το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένες ασφαλιστικές ανάγκες.
Η συμφωνία αυτή έρχεται μετά από πολλά χρόνια σταθερής οργανικής ανάπτυξης που οδήγησε την Generali στον υπερδιπλασιασμό του μεριδίου της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Μόνο την τελευταία δεκαετία από το 2010 μέχρι και το 2019- ένα χρονικό διάστημα στη διάρκεια του οποίου η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της χώρας μειώθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης κατά 23%- η παραγωγή ασφαλίστρων της Generali στηριζόμενη αποκλειστικά στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αυξήθηκε κατά 40%. Αυτό είναι το δικό μας success story στην ασφαλιστική αγορά, των εργαζόμενων στην εταιρεία, των συνεργατών μας. Είναι επίσης το αποτέλεσμα των ποιοτικών υπηρεσιών, που προσφέρουμε και της εμπιστοσύνης που μας δείχνει ο πολίτης, ο ασφαλισμένος.
Για τον ασφαλισμένο τι σημαίνει αυτή η εξαγορά;
Μέσα από επιτυχημένες εξαγορές και συγχωνεύσεις οι ασφαλιστικές εταιρίες αυξάνουν τα οικονομικά τους μεγέθη, καταγράφουν οικονομίες κλίμακας, ενισχύουν την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητά τους. Ολα αυτά είναι προς όφελος των ασφαλισμένων, που θέλουν να καλύψουν τις ασφαλιστικές τους ανάγκες από μεγάλα και σταθερά επιχειρηματικά σχήματα.
Εκτός από το bancassurance και τα παραδοσιακά κανάλια διανομής έχουμε και την ασφάλιση μέσω Διαδικτύου. Τελικά πώς θα ασφαλίζεται στο άμεσο μέλλον ο νέος άνθρωπος που «ζει» ήδη μέσω του Διαδικτύου;
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Θα ασφαλίζεται αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που του παρέχει η τεχνολογία, προκειμένου να ενημερώνεται πριν επιλέξει αυτό που του ταιριάζει. Είναι χαρακτηριστικό από τις έρευνες που διεξάγονται, ότι οι πελάτες αναζητούν από την ασφάλισή τους απλή και κατανοητή γλώσσα, χωρίς ψιλά γράμματα, εξυπηρέτηση 24/7 και ψηφιακά εργαλεία. Θέλουν όμως και την ανθρώπινη και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Δείκτες, να σημειώσω, στους οποίους η Generali καταγράφει υψηλή ικανοποίηση πελατών. Ετσι, λοιπόν, ο πελάτης του αύριο θα αξιοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία για την ενημέρωση, την ευκολία και την online έρευνά του, αλλά θα επιδιώκει πάντα και τη συμβουλή του ασφαλιστή. Αρκεί ο ασφαλιστής να είναι σταθερά δίπλα του, διά ζώσης αλλά και ψηφιακά.
Ηδη η Generali έχει επενδύσει σε τεχνολογικά εργαλεία που αυξάνουν την ταχύτητα εξυπηρέτησης, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και απλοποιώντας τις διαδικασίες ασφάλισης. Επιπλέον, η τεχνολογία προσφέρει μία μοναδική ευκαιρία ώστε να αλλάξουμε τη φιλοσοφία της ασφάλισης και από «υπόσχεση» να τη μετατρέψουμε σε μέσο καθημερινής φροντίδας για τους καταναλωτές. Παράδειγμα αυτής της νέας αντίληψης είναι το «Generali Caring Insurance Ecosystem», ένα καινοτόμο μανιφέστο όπου εκτός από ασφαλιστικές καλύψεις, περιλαμβάνει ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες πρόληψης και ευ ζην, που αλληλεπιδρούν παρέχοντας μια ολοκληρωμένη λύση για τον πελάτη, η οποία απαντά σε κάθε σύγχρονη ανάγκη του.
Επιπλέον, η πανδημία ανέδειξε την αξία και την αναγκαιότητα της ψηφιακής εξυπηρέτησης και πιστεύω ότι θα επιταχύνει τις αλλαγές στον κλάδο παροχής υπηρεσιών. Στην Generali καταφέραμε να συνεχίσουμε αδιάλειπτα την εξυπηρέτηση των πελατών μας, χάρη στις ψηφιοποιημένες end-to-end λύσεις, που έχουμε διασφαλίσει και περιλαμβάνουν την ασφάλιση, την άμεση βοήθεια, την αποστολή και παρακολούθηση αιτημάτων και την ενεργοποίηση καλύψεων.
Επίκεινται αλλαγές στην επικουρική ασφάλιση. Τι προσδοκούν οι ασφαλιστικές εταιρίες από τις αλλαγές αυτές;
Οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση αφορούν στην εισαγωγή στοιχείων κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα στην επικουρική ασφάλιση, μέσω του ατομικού λογαριασμού. Πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να είναι μέρος της λύσης. Είναι σκόπιμο να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να διασφαλιστεί μια βιώσιμη λύση.
Πάντως ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης περίμενε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση, όπως των φορολογικών κινήτρων για τα ατομικά συνταξιοδοτικά προγράμματα αλλά και την ασφαλιστική κάλυψη των κατοικιών έναντι του κινδύνου των φυσικών καταστροφών. Αντί αυτών, διαβάσαμε για ένα νομοσχέδιο που επιμένει στην «κρατική αρωγή» των επιχειρήσεων που θα πλήττονται από φυσικές καταστροφές. Προφανώς και το κράτος θα πρέπει να έρχεται αρωγός σε αυτές τις περιπτώσεις, όμως και η ιδιωτική ασφάλιση έχει πολλά να προσφέρει στην ασφαλιστική κάλυψη επιχειρήσεων και ιδιωτών.
Η δημιουργία κινήτρων για ασφάλιση και οι συνέργειες μπορεί να αποβούν προς όφελος και του κράτους και των ιδιωτών, καθώς επιτρέπουν τον επιμερισμό του κόστους και οδηγούν σε καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον πολίτη. Είναι καιρός πλέον, να ακούσει η Πολιτεία τη θέση και τις απόψεις των παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς. Με πάνω από 2 δισ. ευρώ σε αποζημιώσεις ετησίως μπορούμε να θεωρήσουμε ότι κάτι γνωρίζει η ασφαλιστική αγορά από προστασία και ουσιαστική κάλυψη.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Εικόνες Αποκάλυψης στην Ελασσόνα: Άνοιξε η γη από τον σεισμό των 6,3 Ρίχτερ
#MeToo: Μαρτυρίες για δύο απόπειρες βιασμού από… γνωστό πρωταγωνιστή
Τροχαίο με φορτηγό στην Κηφισό: Νταλίκα έπεσε στον παράδρομο – Διεκόπη η κυκλοφορία
Λυδία Κονιόρδου: Προσπάθησαν να με βιάσουν όταν ήμουν 15 ετών – Τι είπε για τον Δημήτρη Λιγνάδη
Άγρια ληστεία σε σπίτι υπέργηρων στο Πικέρμι – Τους έδειραν και τους πήραν μέχρι και τις βέρες
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr