«Η κατάσταση είναι ζοφερή, παρόλο που οι επιχειρήσεις μας δεν ανήκουν στους ΚΑΔ που έχουν κλείσει με κρατική εντολή, το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχουμε στο καταναλωτικό κοινό έχει ανασταλεί.
Τα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν το 2020 στο εσωτερικό ήταν σχεδόν ανύπαρκτα, ενώ και οι επισκέπτες του εξωτερικού ήταν ελάχιστοι.
Τα σχολεία και τα εργοστάσια που κατά τη διάρκεια του χειμώνα συντηρούσαν τα τουριστικά λεωφορεία έκλεισαν ή περιόρισαν το προσωπικό τους για λόγους ασφαλείας, επιδεινώνοντας την κατάσταση» προσθέτει ο κ. Μαρίνης τονίζοντας ότι «τα τουριστικά γραφεία και οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων έχουν κάνει χρήση όλων των εργαλείων που η κυβέρνηση παρέχει, χωρίς όμως να έχουν λάβει εξειδικευμένη ενίσχυση αντίστοιχη του μεγέθους των απωλειών που έχουν υποστεί.
Για παράδειγμα, μια χρονιά που τα περισσότερα τουριστικά λεωφορεία δεν κινήθηκαν καθόλου ή ελάχιστα είναι αδιανόητο να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας.
Αντίστοιχα, η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα μέσω προγραμμάτων του ΤΕΠΙΧ ήταν σχεδόν αδύνατη για τους περισσότερους συναδέλφους.
Δεν πρόκειται λοιπόν για απλή κάμψη του κύκλου εργασιών αλλά για ολοκληρωτική καταστροφή, οποία θα μπορούσε σε κάποιο βαθμό να περιοριστεί με τη συμμετοχή των τουριστικών λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες, επιλύοντας με άμεσο και οικονομικό τρόπο το πρόβλημα του συνωστισμού και δίνοντας κάποιο ικανοποιητικό αντικείμενο απασχόλησης στον κλάδο.
Κάτι που δεν έγινε παρά τις δεσμεύσεις που λάβαμε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η αποζημίωση λόγω της μειωμένης πληρότητας με την οποία κινούνται τα τουριστικά λεωφορεία και αυτή όμως ακόμα δεν έχει εκταμιευτεί παρότι έχει ψηφιστεί εδώ και τρεις μήνες και ενώ οι υποχρεώσεις των επαγγελματιών τρέχουν».
Αναφερόμενος στο 2021 ο πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ σημειώνει: «Δυστυχώς η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη, τουλάχιστον έως τον Μάιο εκτιμούμε ότι θα εξακολουθούν να ισχύουν οι υφιστάμενοι περιορισμοί στις μετακινήσεις με αποτέλεσμα η περίοδος των Απόκρεων, της Καθαρά Δευτέρας και του Πάσχα που παραδοσιακά αποτελούσαν περιόδους ιδιαίτερης κίνησης για τα τουριστικά γραφεία και τις οργανωμένες εκδρομές να χαθούν οριστικά.
Παράλληλα, σύμφωνα με μέλη μας, DMC και tour operators, η τουριστική περίοδος που έρχεται στην καλύτερη περίπτωση θα είναι μειωμένη 40% με 50% σε σχέση με το 2019 και δεν θα αρχίσει νωρίτερα από τον Ιούνιο.
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
Μόνη ελπίδα
Οπότε μέχρι τότε μόνη ελπίδα αποτελεί η παράταση των υφιστάμενων μέτρων στήριξης εργαζόμενων και επαγγελματιών και η κατά προτεραιότητα ένταξη των τουριστικών γραφείων στο πρόσφατα ψηφισθέν πρόγραμμα επιδότησης των παγίων δαπανών.
Ακόμη και όλα αυτά όμως συνδυαστικά σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις μας.
Και στο σημείο αυτό, αφού ο κλάδος του τουρισμού είναι ο τελευταίος που αναμένεται να ανακάμψει, θα χρειαστεί οπωσδήποτε η παρέμβαση της κυβέρνησης ιδιαίτερα για τις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης-leasing οι οποίες αποτελούν βασική συνιστώσα της λειτουργίας του κλάδου, ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών πληττόμενων επιχειρήσεων».
Για τον ρόλο της ΓΕΠΟΕΤ σήμερα ο κ. Μαρίνης υπογραμμίζει ότι «η Ομοσπονδία που εκπροσωπώ ως πρόεδρος αποτελεί ιστορικό κλαδικό φορέα στον τουρισμό με τεράστια εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων και διαχρονικά σημαντικές παρεμβάσεις στα κέντρα αποφάσεων.
Οσον αφορά στην υποστήριξη των παλαιών και νέων μελών μας αυτή είναι πιο έντονη από ποτέ. Η συσπείρωση του κλάδου δίνει δυναμική στις διεκδικήσεις μας ώστε η επόμενη μέρα να μας βρει όλους με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Σχεδιάζοντας την μετά τον covid εποχή διεκδικούμε τη συμμετοχή των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων στις δράσεις του Ταμείου Ανάκαμψης που προγραμματίζονται.
Επιπλέον, η υποστήριξη αυτή είναι εποικοδομητική διότι βρισκόμαστε στη μετάβαση σε μία νέα εποχή με την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών να λαμβάνει χώρα εντός του 2021, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού Μεταφορών κ. Καραμανλή, έργο στο οποίο οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων θα εμπλακούν ενεργά στο σύνολο της χώρας, παρέχοντας ποιοτικότερες υπηρεσίες υπεραστικών μεταφορών στο επιβατικό κοινό με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Παράλληλα, υπό την παρούσα εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία και έχοντας πάντα στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον, έχουμε επιλέξει να επενδύσουμε στην επιμόρφωση και την κατάρτιση των εργαζόμενων στον κλάδο μας, οι οποίοι αποτελούν την κινητήρια δύναμη του εισερχόμενου αλλά και του εγχώριου τουρισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο προχωράμε σε ένα πρωτόγνωρο πρόγραμμα κατάρτισης και πιστοποίησης εργαζομένων στον τουρισμό, συμβάλλοντας και με αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουμε στους ξένους και εγχώριους επισκέπτες και περιηγητές», συμπληρώνει.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Συντάξεις: Στις 10 Μαρτίου η καταβολή των αναδρομικών σε 25.000 κληρονόμους
Σκυλακάκης: Και για το 2022 δεν θα υπάρχει εισφορά αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό τομέα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr