Οι 7 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο «10th Digital Banking Forum» η χρεωστική κάρτα έχει γίνει ο πρωταθλητής των αγορών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι ειδικοί του κλάδου, οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να πληρώνουν τις αγορές τους σε ποσοστό 48% με χρεωστική κάρτα από ελληνική τράπεζα, τα μετρητά ή η αντικαταβολή έχουν πέσει στο 40%, τρίτη επιλογή ακολουθεί η ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων μέσω e-banking με 30% και την τετράδα κλείνει η πιστωτική κάρτα με 17%. Ισχυρή άνοδο παρουσιάζει η χρεωστική κάρτα στο κινητό με 16%, που βρίσκεται στην πέμπτη θέση, όμως όπως τονίστηκε αποτελεί επιλογή με μεγάλες προοπτικές και η άνοδός της είναι ραγδαία ανάμεσα στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Παρόμοια επιλογή είναι τα ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay κ.λπ.) στο 15%. Πολύ χαμηλότερα στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι η επιλογή της πιστωτικής κάρτας στο κινητό με 6% και οι προπληρωμένες κάρτες κάθε είδους, δηλαδή είτε σε φυσική μορφή ή ηλεκτρονική, με 6%. Αρκετά ψηλά για μοναδικό brand είναι η κάρτα Revolut στο 5% και ακολουθούν η Payzy by Cosmote 2%, η κάρτα N26 1% και η επιλογή «Αγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα» ή BNPL – «Buy Now, Pay Later, όπως είναι το διεθνές όνομα, με το 1% της Klarna.
Τα στοιχεία α’ τριμήνου δείχνουν ότι η άνοδος του κλάδου συνεχίζεται και φέτος. Το 2022 η αξία των συναλλαγών με κάρτες αυξήθηκε κατά 21% στα 54 δισ. ευρώ, ενώ ο αριθμός των συναλλαγών κατά 19% σε σχέση με το 2021. Το α’ τρίμηνο του 2023 η άνοδος ήταν άνω του 15% και ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτες έφτασε στα 1,8 δισ. το 2022 (+19%), ενώ στο α’ τρίμηνο του 2023 η αύξηση είναι της τάξεως του 17%.
Ποια είναι τα προγράμματα ΕΣΠΑ ενίσχυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Εκθετος ο Τσίπρας για τη Ροδόπη – Τα τρία αναπάντητα ερωτήματα
Τι αλλάζει στα τιμολόγια ρεύματος από την 1η Οκτωβρίου – Χωρίς «πέναλτι» η αλλαγή προμηθευτή