Στην εκδήλωση για τη νέα καμπάνια της Marketing Greece «Oh My Greece | Unlock the Feeling» διαπιστώθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες προγραμματίζουν λιγότερες θέσεις επιβατών για την Ελλάδα σε σχέση με το 2018, αλλά και ότι έχει αναπτυχθεί το φαινόμενο της ακύρωσης δωματίων που καταγράφεται από tour operators, προκειμένου, σύμφωνα με τα λεγόμενα των επιχειρηματιών, να τους προωθήσουν σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα στην Τουρκία.
«Η πτωτική τάση στις αεροπορικές κρατήσεις για το 2019, σήμα κινδύνου για τον τουρισμό μας», τονίζει ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας, Μάνος Κόνσολας, σχετικά με τη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ που δείχνει μείωση της τάξης του 7% στις αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό.
Αναφορικά με τα αίτια λέει «πτωτική τάση καταγράφεται στον προγραμματισμό των αεροπορικών αφίξεων για το 2019. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η τάση, τότε μιλάμε για 1,3 εκ. λιγότερους επισκέπτες σε σχέση με το 2018. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της υπεφορολόγησης του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.
Ο κύριος λόγος, όμως, είναι η μειωμένη ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας, που οφείλεται στην υπερφορολόγηση. Με ΦΠΑ στην εστίαση στο 24%, στη διαμονή στο 13% δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί απέναντι σε άλλες χώρες. Το τουριστικό μας προϊόν είναι, πλέον, ακριβό σε σχέση με χώρες όπως η Τουρκία , η Κύπρος, η Κροατία αλλά και η Ιταλία ή η Ισπανία. Οι υπέρμετροι φόροι στις επιχειρήσεις και ο φόρος διανυκτέρευσης έχουν κόστος, που μετακυλίεται στον τουρίστα».
Παράλληλα, ανέφερε ότι η Νέα Δημοκρατία θα ανακόψει αυτή την πορεία φθοράς και υποχώρησης του τουρισμού: «Με μείωση των φόρων, με μείωση του ΦΠΑ στη εστίαση στο 13%, κατάργηση του φόρου διανυκτέρευσης και σταδιακή μετάβαση σε ένα ΦΠΑ της τάξης του 11% για όλο το τουριστικό πακέτο».