Παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία που εκφράζει η αγορά για το μέλλον, τα επίπεδα αβεβαιότητας παραμένουν εξαιρετικά υψηλά, αναδεικνύοντας την έλλειψη σταθερού περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, 83% των ερωτηθέντων από την Ελλάδα δήλωσε πως το μέλλον παραμένει αβέβαιο, ένα αίσθημα που συναντάται και στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών (52%), με το ποσοστό να παρουσιάζεται ακόμα μεγαλύτερο για τους CFOs εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκτός ευρωζώνης (57%).
Το αίσθημα αβεβαιότητας που παρατηρείται μεταξύ των οικονομικών διευθυντών ανά την Ευρώπη δείχνει να επηρεάζει έναν ακόμα δείκτη της έρευνας, ο οποίος εξετάζει τη διάθεση των εταιρειών να πάρουν επιχειρηματικά ρίσκα. Σύμφωνα με την έρευνα, η διάθεση των CFOs στην Ελλάδα εμφανίζεται εξαιρετικά χαμηλή, με το 74% των ερωτηθέντων να θεωρεί αρνητικό το συγκεκριμένο ενδεχόμενο. Οι βασικότεροι λόγοι που αποθαρρύνουν τους οικονομικούς διευθυντές, σύμφωνα με την έρευνα, είναι οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι, οι προοπτικές της οικονομίας, καθώς και η μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αλλά και τις ξένες αγορές.
Η έλλειψη διάθεσης από την πλευρά των οικονομικών διευθυντών να αναλάβουν επιχειρηματικά ρίσκα παρατηρείται και στις υπόλοιπες αγορές με το 66% των συμμετεχόντων από το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών, να διατηρεί αρνητική στάση απέναντι στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο.
Honda και Nissan ενώνουν δυνάμεις για να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες για τα έσοδα των εταιρειών τους, το ποσοστό της αισιοδοξίας για αύξηση αγγίζει το 68%, ελαφρώς μεγαλύτερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου (63%), ενώ σχετικά με τα περιθώρια κέρδους, η αισιοδοξία κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (45%), αρκετά υψηλότερα, βέβαια, του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ο οποίος φτάνει μόλις το 23%. Αξίζει να σημειωθεί πως οι τρεις χώρες εντός της ευρωζώνης με τις μεγαλύτερες προσδοκίες για αύξηση του περιθωρίου κέρδους είναι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Αναφορικά με τις στρατηγικές κατευθύνσεις των επιχειρήσεων στην Ελλάδα για τους επόμενους 12 μήνες, σε βασική προτεραιότητα έρχεται η οργανική ανάπτυξη, ενώ ακολουθούν, κατά σειρά, η μείωση λειτουργικού κόστους και η αύξηση ρευστότητας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι επεκτατικές στρατηγικές επικρατούν των αμυντικών, στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων CFOs, ωστόσο στην Ελλάδα οι οικονομικοί διευθυντές περιλαμβάνουν στην πρώτη τριάδα δυο αμυντικές και μια επεκτατική στρατηγική προτεραιότητα.
Τέλος, οι Ευρωπαίοι CFOs ρωτήθηκαν για πιθανούς μελλοντικούς κινδύνους που αναμένεται να αντιμετωπίσει η παγκόσμια οικονομία, με τους ερωτηθέντες από την ελληνική αγορά να σημειώνουν την πιθανή αύξηση της πόλωσης, αλλά και του εμπορικού προστατευτισμού ως τις μεγαλύτερες απειλές για τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]