Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων έχει βάλει στο στόχαστρο το 2018 με στόχο την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τις ΔΟΥ συνολικού ύψους άνω των 5,6 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό προωθεί και την απλούστευση των διαδικασιών διάρρηξης και κατάσχεσης τραπεζικών θυρίδων οφειλετών ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.
Επιπλέον, η ΑΑΔΕ προγραμματίζει για φέτος τη διενέργεια 187.780 φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων, τη ριζική αναμόρφωση του καθεστώτος φορολόγησης των πλοίων, την επικαιροποίηση των διατάξεων για τη φορολογία κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών, την αναμόρφωση όλων των εντύπων των φορολογικών δηλώσεων και την κωδικοποίηση όλων των διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι 41 πιο σημαντικές δράσεις τις οποίες καλούνται να υλοποιήσουν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδίου του 2018, είναι οι εξής:
1) Διενέργεια 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΦΣ, με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογουμένων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων (ΦΠΑ, ΦΜΥ, φόρου εισοδήματος κ.λπ.) και την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
2) Υλοποίηση εφαρμογών για την ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής καθώς και για την παρακολούθηση της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, μέχρι 31/3/2018.
3) Διενέργεια μιας διασταύρωσης για την είσπραξη εσόδων από ανασφάλιστα οχήματα.
4) Είσπραξη 2,8 δισ. ευρώ από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και του 24% από τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση (σ.σ.: δεδομένου ότι τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη που θα δημιουργηθούν φέτος θα υπερβούν τα 12 δισ. ευρώ, το ποσό που θα επιδιωχθεί να εισπραχθεί από αυτά με βάση τον στόχο του 24% υπερβαίνει τα 2,8 δισ. ευρώ).
5) Οι οφειλέτες του Δημοσίου εναντίον των οποίων θα έχουν ληφθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης έως το τέλος του 2018 να παραμείνουν στο 59% του συνόλου των οφειλετών για τους οποίους η Διοίκηση δύναται να λάβει τέτοια μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι, αν ο συνολικός αριθμός των οφειλετών για τους οποίους μπορούν να ληφθούν μέτρα αυξηθεί φέτος πάνω από τα 2.000.000, από 1.744.115 που είχαν φθάσει στο τέλος του 2017, οι οφειλέτες εναντίον των οποίων θα έχουν επιβληθεί κατασχέσεις θα πρέπει να αυξηθούν περίπου κατά 130.000, από 1.050.077 σε πάνω από 1.180.000.
Κτηματολόγιο: Για ποιους λήγει η προθεσμία - Βήμα-βήμα η διαδικασία και το maps.ktimatologio.gr
6) Εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018.
7) Διενέργεια 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ) για τη βεβαίωση 700 εκατ. ευρώ.
8) Διενέργεια 550 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχων Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) για τη βεβαίωση 500 εκατ. ευρώ.
9) Διενέργεια 1.250 ελέγχων από τις ΦΑΕ για τη βεβαίωση 550 εκατ. ευρώ.
10) Διενέργεια 1.100 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις ΦΑΕ.
11) Διενέργεια 15.500 ελέγχων από τις ΔΟΥ για τη βεβαίωση 1,5 δισ. ευρώ.
12) Διενέργεια 5.900 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις ΔΟΥ.
13) Διενέργεια 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
14) Διενέργεια 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
15) Διενέργεια 100 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους υποθηκοφύλακες των διατάξεων για το πιστοποιητικό καταβολής ΕΝΦΙΑ και λοιπών φόρων ακινήτων.
16) Διενέργεια 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ.
17) Διενέργεια 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
18) Διενέργεια 8.000 ελέγχων διακίνησης από τις ΥΕΔΔΕ.
19) Διενέργεια 4.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ.
20) Διενέργεια 200 ειδικών στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΥΕΔΔΕ σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις/καταλύματα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις που σχετίζονται με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες, επιχειρήσεις που σχετίζονται με εντοπισμό παράνομου λογισμικού ως προς την έκδοση φορολογικών στοιχείων.
21) Διενέργεια 110 υποθέσεων έρευνας, οι οποίες αφορούν απάτη στον ΦΠΑ από τις ΥΕΔΔΕ.
22) Διενέργεια 110 λοιπών υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από τις ΥΕΔΔΕ.
23) Διενέργεια 6.500 εκ των υστέρων τελωνειακών ελέγχων.
24) Διενέργεια 72.500 τελωνειακών ελέγχων δίωξης.
25) Διενέργεια 12.500 τελωνειακών ελέγχων με τη χρήση αυτοκινούμενων συστημάτων ελέγχου X-RAY.
26) Διενέργεια 135 ελέγχων από τα αντιλαθρεμπορικά σκάφη της Τελωνειακής Υπηρεσίας, με ποσοστό παραβατικότητας στο 40% αυτών.
27) Υποβολή πρότασης σχεδίου νόμου για την τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 54 του Ν.4174/2013, όσον αφορά την παράβαση της μη διαφύλαξης βιβλίων και στοιχείων, μέχρι 31/12/2018.
28) Υλοποίηση μίας επιπλέον έμμεσης τεχνικής ελέγχου, μέχρι 31/12/2018.
29) Εισήγηση μέχρι 30/6/2018 πρότασης για την τροποποίηση της απόφασης «Προληπτικά ή διασφαλιστικά του δημοσίου συμφέροντος μέτρα σε περίπτωση φοροδιαφυγής…», για τις δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, περιεχομένου τραπεζικών θυρίδων και περιουσιακών στοιχείων μεγαλοφοροφυγάδων.
30) Διασύνδεση του Φορολογικού Μητρώου με το ΓΕΜΗ, για ενημέρωσή του με μεταβολές νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων και διαγραφή αυτών, μέχρι 31/12/2018.
31) Επικαιροποίηση του Κώδικα φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια σε συνδυασμό με τον ΚΦΔ, μέχρι 30/6/2018.
32) Προσδιορισμός των υποχρεώσεων ως προς την τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων από τους ιατρούς, για την παροχή υπηρεσιών στα απογευματινά ιατρεία του ΕΣΥ, μέχρι 31/03/2018.
33) Επικαιροποίηση των απαραίτητων εντύπων και οδηγιών για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2017, μέχρι 31/5/2018.
34) Εξέταση αναπροσαρμογής των συντελεστών φορολόγησης πλοίων της δεύτερης κατηγορίας του Ν. 27/1975 και πρόταση σχεδίου νόμου.
35) Σύνταξη προτεινόμενων διατάξεων για θέσπιση σταθερής φορολογίας των ναυλομεσιτικών κ.λπ. ναυτιλιακών εταιριών του άρθρου 25 του Ν. 27/1975 πλην διαχειριστριών, με επέκταση εισφοράς επί του εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος του άρθρου 43 του Ν. 4111/2013 για το συνολικό συνάλλαγμα που θα εισαγάγουν και θα ευρωποιήσουν από το 2020 και εφεξής.
Γιώργος Παλαιτσάκης
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]