Την αποπληρωμή των υποχρεώσεών της, που ανέρχονται σε περίπου 314 εκατ. ευρώ, σε βάθος 15ετίας προτείνει η διοίκηση της Mamidoil/JetOil, για να μπορέσει η εταιρία να εισέλθει σε φάση εξυγίανσης.
Σύμφωνα με την αίτηση εισαγωγής της στις διατάξεις του νέου Πτωχευτικού Νόμου, για τους δύο μεγαλύτερους πιστωτές της, τράπεζες και προμηθευτές, η JetΟil προτείνει την αποπληρωμή των χρεών εντός 15 ετών.
Στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, δε, προβλέπεται η εξόφληση με τριμηνιαίες χρεολυτικές δόσεις (επιτόκιο euribor τριμήνου +2,5%).
Οι οφειλές σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία, που, σύμφωνα με πληροφορίες, «αγγίζουν» τα οκτώ εκατ. ευρώ, θα εξοφληθούν σε 180 μηνιαίες δόσεις, ενώ αυτές των εργαζομένων σε βάθος διετίας.
«Η εταιρία, που δεν βρίσκεται σε καθεστώς στάσης πληρωμών, με την ύπαρξη ενός ελάχιστα βελτιωμένου οικονομικού κλίματος, έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει το σημερινό οικονομικό της αδιέξοδο, να επανέλθει στην κερδοφορία και σε ανάπτυξη», σημειώνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο πέραν αυτού που προτείνεται δεν θα ικανοποιήσει πλήρως πιστωτές και προμηθευτές, αφού από το σύνολο των οφειλών θα πληρωθεί μόλις το 18,7%».
Παράλληλα, στην αίτηση αναφέρεται ότι η JetΟil θα συναινούσε στην εκποίηση ακινήτων και άλλων περιουσιακών στοιχείων. Μολονότι το concept της οικογένειας Μαμιδάκη για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων στη Σούδα παραμένει στον… πάγο για περισσότερο από 10 χρόνια, η εταιρία διαθέτει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων στην περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας περίπου 200.000 κ.μ. Μέσω αυτής εφοδίαζε το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ προωθούσε και τις εξαγωγές της προς τα Βαλκάνια. Ταυτόχρονα, στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται ιδιόκτητα κτίρια γραφείων στην Κηφισιά, συνολικής επιφάνειας 7.000 τ.μ.
Οσον αφορά στο πλάνο ανάπτυξης, έτσι όπως περιγράφεται από τη διοίκηση της JetΟil, προβλέπει αύξηση των πωλήσεων, οι οποίες το 2014 «άγγιξαν» τα 842 εκατ. ευρώ, και διεύρυνση του μεριδίου αγοράς, που στις καλές εποχές έφτασε ακόμη και το 10%. Τέλος, επισημαίνεται η ανάγκη να μπει… φρένο στα έξοδα διοίκησης, μέσω αναδιοργάνωσης της δομής της, των διαδικασιών και περικοπών παροχών.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου