Πλέον στη Σαντορίνη κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν θα φτάνει χωρίς να έχει κάνει κράτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιούργησε το Λιμενικό Ταμείο, η οποία αυτόματα εντοπίζει τις μέρες του συνωστισμού και είτε παραπέμπει σε άλλες ώρες άφιξης είτε μέσω αλγορίθμου επιλέγει το κατάλληλο πλοίο που θα προσεγγίσει κοντά στο λιμάνι.
Ταυτόχρονα το Berth Allocation δίνει λύση στις αλλαγές και τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής που κάνουν οι εταιρίες κρουαζιέρας ανατρέποντας την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]
Προγραμματισμός
Στις 15 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκε το επίσημο πρόγραμμα αφίξεων και αναχωρήσεων μετά από μία διαδικασία που κράτησε περίπου 2 μήνες. Στις αρχές Οκτωβρίου άνοιξε η ηλεκτρονική φόρμα και οι εταιρίες κατέθεσαν τον προγραμματισμό τους, ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία, με το Λιμενικό Ταμείο να εξετάζει στη συνέχεια τις περιπτώσεις στις οποίες υπήρξαν προβλήματα. Εάν κάποια αίτηση εταιρίας συνέπιπτε χρονικά είτε κατά την άφιξη είτε κατά την αναχώρηση με άλλη προγενέστερη αίτηση, τότε η δεύτερη κατά χρονική σειρά υποβολής δεν γινόταν αποδεκτή από το σύστημα.
Για να γίνει αποδεκτή θα έπρεπε ο χρήστης να προβεί στη διόρθωσή της. Επίσης, αν στις ημερομηνίες που «κλείδωνε» μία εταιρία στο σύστημα ο αριθμός των επισκεπτών υπερέβαινε τους 8.000, τότε και μόνο ενεργοποιούταν η διαδικασία προσδιορισμού της σειράς κατάταξης με τη χρήση του ενός αλγόριθμου βασισμένου σε 15 σημεία, όπως την ώρα άφιξης, το μήκος του πλοίου κ.ά. Οποιο πλοίο συγκέντρωνε την καλύτερη βαθμολογία τότε αυτό καταλάμβανε τη θέση. Οσες εταιρίες δεν κατέλαβαν τη θέση είχαν επικοινωνία με το Λιμενικό Ταμείο ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει το αγαπημένο νησί της Σαντορίνης να ρυθμίσει τις ταυτόχρονες αφίξεις τουριστών που «πνίγουν» σχεδόν ταυτόχρονα τα καλντερίμια της.
Αυξητικές τάσεις
Πέρσι το Λιμενικό Ταμείο Θήρας προετοίμασε τον πιλοτικό προγραμματισμό για το 2018
(καθώς δίνεται τουλάχιστον 20 μήνες προετοιμασίας στις εταιρίες του κλάδου), κυρίως ενημερώνοντας τες για τις δύσκολες μέρες και προσπαθώντας να βρεθούν εναλλακτικές ώρες άφιξης των πλοίων.
«Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, έχοντας ολοκληρώσει την επεξεργασία του συνόλου των αιτήσεων αφίξεων κρουαζιερόπλοιων που υποβλήθηκαν στο διαδικτυακό σύστημα κατανομής αφίξεων (Berth Allocation System) για τα έτη 2018 και 2019, εκφράζει την αισιοδοξία του για καλύτερη διαχείριση, καθώς διαφαίνεται αύξηση των προσεγγίσεων στη Σαντορίνη. Συγκεκριμένα έναντι των συνολικά 406 αφίξεων για το 2017, το 2018 έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 439 αφίξεις ενώ το 2019 από τα έως τώρα δεδομένα ήδη αναμένονται 451 προσεγγίσεις. Οι παραπάνω αυξητικές τάσεις, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από τη γεωπολιτική αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, καταδεικνύουν την ορθότητα της επιλεγείσας στρατηγικής του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας για τη βελτίωση της κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων τόσο εντός της εβδομάδας όσο και εντός του έτους, χωρίς ωστόσο να γίνονται υπερβάσεις στην καθημερινή φέρουσα ικανότητα εξυπηρέτησης των λιμενικών εγκαταστάσεων, καθώς και του προορισμού γενικότερα», δήλωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Ηλίας Πελέκης.
Ως τώρα παρόμοιο σύστημα εφαρμόζει ο Πειραιάς και η Κέρκυρα, ελάχιστα δηλαδή λιμάνια σε σχέση με τις ανάγκες της χώρας. Στον Πειραιά ακολουθείται χειροκίνητο σύστημα καθώς οι αρκετές θέσεις ελλιμενισμού δείχνουν αρκετή ευελιξία εξυπηρέτησης ταυτόχρονα κρουαζιερόπλοιων. Εχουν όμως και εκεί τεθεί μια σειρά κριτηρίων με βάση τα οποία εκτιμάται η προτεραιότητα των πλοίων και υπάρχει πάντα ευελιξία, ώστε να γίνονται αλλαγές σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών, όπως αλλαγές ή ανάγκες επισκευών.
Αναστασία Βαμβακά
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου