Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στο σχετικό ρεπορτάζ η εφημερίδα “Καθημερινή” στα αρχεία της υπηρεσίας “Τηλεγνούς” θα περιλαμβάνονται οι συνδρομητές-πελάτες που:
οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες ή
έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την
αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.
Ουσιαστικά οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να ελέγξουν κυρίως τους συστηματικούς κακοπληρωτές που αφήνουν χρέη και στη συνέχεια προχωρούν σε νέες συνδέσεις σε άλλη εταιρεία, μέσω της υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού. Στις περιπτώσεις αυτές, ο πάροχος στον οποίο οφείλει ο πελάτης δεν μπορεί να τον εμποδίσει να μεταπηδήσει σε έναν άλλο πάροχο. Ωστόσο, η καταγραφή της συμπεριφοράς του καταναλωτή μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους συστηματικούς κακοπληρωτές.
Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την “Τηλεγνούς” πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου.
Κινητό τηλέφωνο
Η μόνη πληροφορία που θα μπορούν να αντλήσουν είναι εάν ο συνδρομητής είναι ενταγμένος στην Τηλεγνούς ή όχι και εάν ναι, σε ποια από τις δύο παραπάνω κατηγορίες. Πάντως, ο τηλεπικοινωνιακός “Τειρεσίας” διευκρινίζει ότι η ένταξη ενός συνδρομητή-πελάτη στο σύστημα ανταλλαγής πληροφόρησης δεν συνεπάγεται με κανένα τρόπο τον αποκλεισμό του από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή τη λήψη αυτοματοποιημένων αποφάσεων από τον εκάστοτε πάροχο. Αντιθέτως, ο κάθε πάροχος δύναται να χρησιμοποιεί το σύστημα αυτό ως συμπληρωματικό και συμβουλευτικό εργαλείο κατά τη διαδικασία σύναψης νέας σύμβασης με τον υποψήφιο συνδρομητή-πελάτη.
Επίσης, οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχό τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην “Τηλεγνούς”, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους. Μάλιστα, στο πλαίσιο της σύστασης του φορέα, οι συνδρομητές που εμπίπτουν στις διατάξεις ένταξης στο σύστημα “Τηλεγνούς” έχουν ήδη ενημερωθεί για την ένταξή τους σε αυτόν. Και με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της “Τηλεγνούς”.