Στα πλαίσια του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum με θέμα «Αναζητώντας νέες στρατηγικές για το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο», που διοργανώνεται στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, η διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και Marketing του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, Θεοδώρα Ρήγα, παρουσίασε χθες ένα πλέγμα ενεργειών που είναι στα σκαριά και αφορούν την αξιοποίηση και αναβάθμιση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι αναξιοποίητη, τις νέες επενδύσεις που ετοιμάζονται να γίνουν στους τερματικούς σταθμούς και λιμενικές υποδομές, την καλύτερη σύνδεση με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με στόχο οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου της κρουαζιέρας να εμπιστευτούν το λιμάνι και «να δέσουν» στον Πειραιά.
Τέσσερα είναι τα βασικά στοιχεία τα οποία η διοίκηση του ΟΛΠ προωθεί άμεσα. Πρώτον, την επέκταση των υποδομών κυρίως μέσα από την κατασκευή νέων θέσεων παραβολής για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς. Η επέκταση του νότιου λιμένα θα μπορέσει να εξυπηρετήσει μέχρι και 4 επιπλέον κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς άνω των 400 μέτρων. Μέσα από την επένδυση αυτή ετοιμάζεται και αναβάθμιση των υπηρεσιών μέσα από επενδύσεις στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
Συγκεκριμένα, είναι στο σχεδιασμό πέρα από την ανάπτυξη του Πειραιά ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης όλων των κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες και καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των εταιριών κρουαζιέρας, η δημιουργία ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων, εστιατόριων και άλλων υπηρεσιών που θα ενισχύσουν το home porting. Ο στόχος είναι η μεγαλύτερη παραμονή των τουριστών στον Πειραιά, ενώ θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται και το σύστημα «κρατήσεων» ή αλλιώς berth allocation Με προγραμματισμό των αφίξεων για δύο χρόνια μπροστά.
Εφορία: Τα 7 SOS για να γλιτώστε έξτρα φόρους πληρώνοντας ηλεκτρονικά
Οπως είπε η κ. Ρήγα στην ομιλία της ταυτόχρονα είναι στα σχέδια προς υλοποίηση η μείωση της γραφειοκρατίας στην εξυπηρέτηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις εταιρίες κρουαζιέρας, για προγραμματισμό των αφιξο-αναχωρήσεων δύο χρόνια μπροστά και για τη δυνατότητα παροχής καυσίμου 500 cst, 700 cst και 380 cst με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στα πλοία.
Την ίδια στιγμή εξετάζονται οι τρόποι για άνοιγμα στις νέες αγορές με ανάληψη πρωτοβουλιών για την προσέλκυση τουριστών από τη συνεχώς αναπτυσσόμενη κινεζική βιομηχανία κρουαζιέρας. Τέλος, τέταρτος άξονα είναι ο καλύτερος δυνατός συντονισμός μέσω της ανάπτυξη των σχέσεων συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος, όπως η Αστυνομία, του υπουργείο Πολιτισμού και Εξωτερικών.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου