Εκατομμύρια άνθρωποι αξιοποιούν τα εργαλεία του ψηφιακού αυτού κόσμου για να κοινωνικοποιηθούν, να διασκεδάσουν, να εκτονωθούν, να μορφωθούν, να εκφράσουν απόψεις, συχνά να διαπληκτιστούν ή να προωθήσουν τον εαυτό τους ή κάποια δική τους δουλειά.
Όλοι έχουν κάτι να κερδίσουν από τα social media- ανάλογα και με τις εκάστοτε προτεραιότητές τους. Για κάποιους, όμως, τα κέρδη είναι περισσότερο απτά και διόλου…ευκαταφρόνητα.
Όσο απίστευτο και αν φαίνεται- ακόμα- σε πολλούς από εμάς, εν έτει 2021 οφείλουμε να παραδεχθούμε την πραγματικότητα: Μέσα από τα social media έχουν χτιστεί και χτίζονται καριέρες ολόκληρες και πολλοί από τους λεγόμενους influencers δεν είναι απλώς και μόνον άτομα εθισμένα με τα social και την αυτοπροβολή τους, που ευκαιριακά βάζουν και… κανα ευρώ στην τσέπη.
Αρκετοί από αυτούς- περισσότεροι από όσους θα φανταζόταν κανείς- είναι επίσημα εκατομμυριούχοι και αποτελούν τους πλέον υπολογίσιμους συνεργάτες, ή τις πιο προσοδοφόρες επενδύσεις για μεγάλες εταιρείες, που θέλουν να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, εκμεταλλευόμενες την λάμψη και την «επιδραστικότητα» του εκάστοτε ψηφιακού σούπερ σταρ.
Για του λόγου το αληθές, λοιπόν, σας παρουσιάζουμε τους κορυφαίους TikTokers, Instagrammers και YouTubers, ή αλλιώς όσους κατάφεραν να αξιοποιήσουν τρεις από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προς όφελός τους( Σε σημείο που, αν θέλουν, μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά βουτιές μέσα στα λεφτά τους):
Οι τοπ 5 του TikTok
Addison Rae Easterling
Η Addison ήταν μια απλή φοιτήτρια του πολιτειακού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, η οποία το 2019 θέλησε να…χαζολογήσει στο TikTok, ανεβάζοντας στο προφίλ της σύντομα βιντεάκια με τις χορευτικές της φιγούρες. Μέσα σε τρεις μήνες από την ανάρτηση του πρώτου της βίντεο, η Addison είχε συγκεντρώσει 1 εκατ. ακολούθους.
Ιδού το πρώτο βίντεο που ανέβασε ποτέ της η Addison στο TikTok:
Το δημόσιο σ' αγαπώ της Καληφώνη για τα γενέθλια του Χρήστου Μάστορα [εικόνες - βίντεο]
Σήμερα, η 20χρονη Addison αριθμεί 82,7 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok και 39,8 εκατ. στο Instagram, συνεργάζεται με εταιρείες όπως η American Eagle, η Reebok, η L’Oreal και η Hollister, παίζει σε ταινίες, έχει δικό της podcast στο Spotify με χιλιάδες συνδρομητές, γραμμή καλλυντικών με την υπογραφή της και έχει κερδίσει, από όλη αυτήν της την ενασχόληση, 14.722.500 δολάρια- τα 5.00.000 μόλις πέρυσι.
Charli & Dixie D’Amelio
Οι αδερφές D’Amelio ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται στο TikTok περίπου την ίδια περίοδο με την Addison Rae, ανεβάζοντας και αυτές σύντομα κλιπάκια με τα χορευτικά τους. Από το 2019 μέχρι σήμερα, η 17χρονη (πλέον) Charli έχει κερδίσει μέσα από το TikTok 18.224.000 δολάρια, ενώ η μεγαλύτερη αδερφή της, η 20χρονη Dixie, έχει συγκεντρώσει «μόλις» 6.534.000.
H Charli ισιώνει τα μαλλιά της και βάφεται: Ένα βίντεο με 26 εκατομμύρια προβολές
@charlidameliotonight!!♬ Psycho (feat. Rubi Rose) – Dixie
Χάρη στην επιτυχία τους, οι D’Amelio έχουν υπάρξει καλεσμένες σε δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές της Αμερικής και στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, πουλούν με επιτυχία ρούχα που φέρουν την υπογραφή τους και πρωταγωνιστούν, εδώ και μήνες, στο reality show με θέμα τις ζωές τους, το «Dinner with the D’Amelios». Η αυθάδικη και «κακομαθημένη» συμπεριφορά τους στο συγκεκριμένο σόου, καθώς και το γεγονός ότι έκαναν διακοπές στις Μπαχάμες στο πηκ της πανδημίας, στοίχισαν στις D’Amelio αρκετούς followers- Για την Charli, η ζημιά έφτασε το 1 εκατομμύριο ακολούθους.
@dixiedameliopress dayyyy♬ Sharing Locations (feat. Lil Baby & Lil Durk) – Meek Mill
H Dixie μας κοιτά με νόημα, επιδεικνύοντας ένα κομπολόι που κρέμασε στο κινητό της, σ’ένα βίντεο που συγκέντρωσε 4,4 εκατ. προβολές.
Ακόμα και έτσι, είναι ξεκάθαρο πως τα χρήματα που βγάζουν τα κορίτσια από το TikTok είναι ακόμα υπερβολικά πολλά και το να το εγκαταλείψουν ολοσδιόλου, παρά το περσινό πλήγμα, δεν πρέπει να συγκαταλέγεται στα άμεσά τους σχέδια…
Loren Gray
Η 19χρονη Loren αποτελεί μια από τις πιο παλιές «καραβάνες» του TikTok, έχοντας δημιουργήσει το προφίλ της στη σελίδα το 2008, όταν η ίδια ήταν 6 ετών και το TikTok λεγόταν ακόμη «Musical.ly».
@lorengraythis song makes me feel pretty♬ Piece of Work – Loren Gray
Με την πάροδο του χρόνου, η Loren κέρδισε εκατομμύρια ακολούθους, που παρακολουθούσαν ανελλιπώς τα μουσικά της βίντεο.
Η δημοτικότητά της είχε ως αποτέλεσμα το να δεχτεί bullying από τον περίγυρό της. Γι’ αυτό τον λόγο, η επίδοξη τραγουδίστρια μετακόμισε στο Λος Άντζελες, κυνηγώντας την καριέρα της με το κεφάλι της ήσυχο- και τα πράγματα να πηγαίνουν πια από το καλό στο καλύτερο.
Το 2018, η Loren υπέγραψε συμβόλαιο με την δισκογραφική εταιρεία Virgin και λίγο μετά λάνσαρε την δική της σειρά κοσμημάτων. Πλέον, η Loren έχει πάνω από 51 εκατ. ακολούθους και έσοδα της τάξεως των 5.355.000 δολαρίων, 2,4 εκατ. εκ των οποίων κερδήθηκαν μέσα στο 2020.
Josh Richards
Στην 5η θέση της κατάταξης των πολυεκατομμυριούχων του TikTok βρίσκεται ο 19χρονος Josh, ο οποίος ξεκίνησε να δημοσιεύει υλικό στα social media το 2010 και βιντεάκια στο TikTok το 2017.
Τον Josh ακολουθούν πλέον περίπου 25,5 εκατ. χρήστες, τους οποίους κέρδισε με τις χορευτικές του κινήσεις, τα βίντεο όπου κάνει playback και παντομίμα πάνω σε γνωστά τραγούδια και διάφορα άλλα κλιπάκια κωμικού χαρακτήρα.
@joshrichardsBeanie szn coming soon♬ original sound – Bucket
Ο Josh κερδίζει 1,5 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο και έχει συνεργαστεί με εταιρείες ρουχισμού όπως η Reebok, ενώ αποτελεί έναν από τους συνιδρυτές της εταιρείας διαχείρισης ταλέντων, TalentX.
@joshrichardsThe boys rlly using this audio lately♬ original sound – mustache harry’s gf
Ο Josh και η καρέκλα του (7,5 εκατομμύρια προβολές)
Instagram: Τα πιο λαμπρά αστέρια
Τα πράγματα φαίνεται πως λειτουργούν λίγο διαφορετικά στο Instagram. Σε αντίθεση με τη «γη της ευκαιρίας» του TikTok και του YouTube, οι πιο ακριβοπληρωμένοι σταρ του Instagram έχουν συστηθεί στο κοινό τους κυρίως μέσω άλλων δραστηριοτήτων, πέρα από τον λαμπερό ψηφιακό κόσμο των social. Μια ματιά στην λίστα των 5 κορυφαίων θα σας πείσει ότι δεν χρειάζεται να παρακολουθείτε μανιωδώς τις τάσεις του «Insta», ώστε να σας είναι οικεία τα πιο «χρυσά» παιδιά του:
Cristiano Ronaldo
View this post on Instagram
Η αμύθητη περιουσία του επιθετικού της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι κοινό μυστικό. Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι ίσως το ότι, για κάθε ανάρτησή του στον Instagram-ικό του λογαριασμό, ο αστέρας του ποδοσφαίρου με τους 295.900.000 ακολούθους κερδίζει 1.604.000 δολάρια.
Dwayne ‘The Rock’ Johnson
View this post on Instagram
Ο αγαπημένος «σκληρός» του Χόλυγουντ με την ογκώδη κορμοστασιά και την «μαγκιόρικη» διάθεση αφήνει τα όπλα του στην άκρη και φοράει το καλύτερό του χαμόγελο, όταν συνδέεται με τους 242.200.000 ακολούθους του στο Instagram. Για κάθε δημοσίευσή του στην πλατφόρμα, ο ‘Rock’ υπολογίζεται πως κερδίζει 1.523.000 δολάρια. Not bad!
Ariana Grande
View this post on Instagram
Η πιτσιρίκα που μας συστήθηκε το 2013 με το χιτ «The Way» εξελίχθηκε σύντομα σε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές της σύγχρονης ποπ και σε μια από τις δημοφιλέστερες παρουσίες του Instagram, όπου αριθμεί 240.200.000 ακολούθους. Για κάθε ανάρτησή της, η 28χρονη πλέον Ariana πληρώνεται 1.510.000 δολάρια.
Kylie Jenner
View this post on Instagram
Η 24χρονη επιχειρηματίας, μοντέλο, σταρ των ριάλιτι και ξαδέρφη των γνωστών αδερφών Καρντάσιαν, Kylie Jenner, μετρά 237.600.000 ακολούθους από όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη μας, οι οποίοι βάζουν το… λιθαράκι τους, ώστε η αξία των δημοσιεύσεων της Kylie να ανεβαίνει συνεχώς. Αυτή τη στιγμή, ένα «ποστάρισμα» της Kylie στο Instagram μπορεί να της αποφέρει έως και 1.494.000 δολάρια.
Selena Gomez
View this post on Instagram
H 29χρονη τραγουδίστρια και ηθοποιός έκανε τα πρώτα της βήματα ως ταλέντο της Disney, πρωταγωνιστώντας στην εφηβική σειρά «The Wizards of Waverly Place». Τα χρόνια πέρασαν και η καριέρα της Selena εξελίχθηκε και μεγάλωσε- όπως και το «ρεύμα» της στο Instagram. Το ποπ είδωλο διαθέτει 233.400.000 ακολούθους και κερδίζει 1.468.000 δολάρια, για κάθε ανάρτησή του στην σελίδα.
Οι βασιλιάδες του YouTube
Jeffree Star
Πριν βάλει το YouTube στη ζωή του, ο εκκεντρικός Jeffree έβγαζε τα προς το ζην ως μακιγιέρ και μοντέλο. Γύρω στο 2006, ο Jeffree γνώρισε την «μαγεία» των social media μέσω του MySpace, όπου διατηρούσε έναν από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς.
Στο MySpace, ο Jeffree έγραφε για την μόδα, την ομορφιά και την μουσική, δημοσιεύοντας τακτικά εντυπωσιακές φωτογραφίσεις αλλά και τα δικά του μουσικά κομμάτια. Η μουσική του καριέρα στο YouTube ξεκίνησε το 2009.
Το 2014, η μουσική καριέρα του Jeffree δεν απέδιδε καρπούς, με αποτέλεσμα ο ίδιος σχεδόν να χρεοκοπήσει. Για να γλιτώσει από αυτό, αποφάσισε να ιδρύσει με τις οικονομίες του την εταιρεία καλλυντικών «Jeffree Star Cosmetics» και να χρησιμοποιήσει το YouTube για να την «προμοτάρει» επιθετικά.
Πλέον η εταιρεία του έχει κέρδη ύψους 100 εκατ. δολαρίων τον χρόνο και ο ίδιος βγάζει περίπου 15 εκατ. δολάρια ανά έτος, μόνον μέσω του YouTube, όπου το κανάλι του μετρά 16,5 εκατ. συνδρομητές.
PewDiePiE (Felix Kjellberg)
Ο YouTuber με το περίεργο ψευδώνυμο «PewDiePiE» κατέχει το δημοφιλέστερο κανάλι του YouTube που ανήκει σε ένα μόνο άτομο, καθώς και το τρίτο δημοφιλέστερο κανάλι του YouTube γενικά. Όλα αυτά, χάρη στην εξής καινοτομία: Το να δημιουργήσει, το 2011, ένα από τα πρώτα κανάλια για gaming, στο οποίο σχολίαζε με χιούμορ κάθε καινούργιο video game που κυκλοφορούσε και μοιραζόταν την εμπειρία του παιχνιδιού με τους ολοένα και αυξανόμενους συνδρομητές του.
Το πρώτο βίντεο του πλέον πάμπλουτου YouTuber
Το 2012, ο PewDiePiE διέθετε τους περισσότερους συνδρομητές στην πλατφόρμα, δηλαδή 5 εκατομμύρια. Πλέον οι συνδρομητές του 31χρονου gamer, με καταγωγή από τη Σουηδία, φθάνουν τους 109 εκατομμύρια και η περιουσία του τα -μόλις- 40 εκατομμύρια δολάρια.
Markiplier (Mark Fischbach)
Ο «Markiplier» δημιούργησε το πρώτο του κανάλι στο YouTube το 2012, αναρτώντας κωμικά σκετσάκια, στο καθένα από τα οποία υποδυόταν μόνος του διάφορους ρόλους. Ο πολυπράγμων YouTuber διέθετε παράλληλα το κανάλι Adsense, στο οποίο έπαιζε video games. Όταν το YouTube του «κατέβασε» το συγκεκριμένο κανάλι, ο Mark δημιούργησε ένα καινούργιο, το markiplierGAME, με ίδια θεματική. Απ’ ό,τι φαίνεται, ήξερε τι έκανε: Το 2018, το gaming κανάλι του είχε πια περισσότερους από 20 εκατομμύρια συνδρομητές.
Το 2019, ο Markiplier αποφάσισε να ανοίξει ένα ακόμη κανάλι με τον φίλο του και έτερο YouTuber, Ethan Nestor. Το κανάλι ονομάστηκε Unus Annus και οι δύο YouTubers αναρτούσαν σ’ αυτό ένα βίντεο, κάθε μέρα, επί έναν χρόνο, με τον σκοπό να διαγράψουν τα πάντα με το πέρασμα της χρονιάς. Μέσα στην πρώτη εβδομάδα παρουσίας του στο διαδίκτυο, το Unus Annus συγκέντρωσε περισσότερες από 1 εκατ. συνδρομές και 11 εκατομμύρια θεάσεις.
Σε αυτό το βίντεο, ο Markiplier τρώει χαστούκια από τον PewDiePiE και άλλον έναν τύπο (15μισυ εκατ. προβολές)
Μ’ αυτά και μ’αυτά, ο 32χρονος Markilplier έχει σήμερα μια περιουσία που φτάνει τα 35 εκατομμύρια δολάρια και 28,8 εκατ. συνδρομητές στα κανάλια του, ενώ, μόνον μέσα στο 2020 κέρδισε 19,5 εκατομμύρια. Κάτι ήξερε που επέμενε, μάλλον…
DanTDM (Daniel Middleton)
Ένας ακόμη gamer βρήκε τον δρόμο του στο τοπ 5 των πιο καλοπληρωμένων YouTubers. Ο 29χρονος Daniel έγινε γνωστός στη χαώδη πλατφόρμα, παίζοντας συστηματικά και σχολιάζοντας παιχνίδια όπως τα Pokemon, το CounterStrike και αργότερα το Minecraft.
Ο αφοσιωμένος gamer κατάφερε να κατακτήσει σύντομα το ρεκόρ…Γκίνες για τις περισσότερες προβολές σε κανάλι που είναι αφιερωμένο κατά βάση στο Minecraft, ενώ συνέχιζε να παίζει και άλλα παιχνίδια, όπως π.χ. το ομαδικό Rocket League, μέσω του οποίου κατέκτησε ακόμα ένα παγκόσμιο ρεκόρ.
Εκτός του ότι είναι ένας από τους δημοφιλέστερους gamers του YouTube, o Dan έχει δραστηριοποιηθεί με επιτυχία και σε άλλους τομείς, όπως η συγγραφή: Το 2016, έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Trayaurus», το οποίο παρέμεινε επί τρεις μήνες στην λίστα των μπεστ σέλλερ βιβλίων των New York Times. Αυτό το διάστημα, η περιουσία του Dan υπολογίζεται πως φτάνει τα 35 εκατ. δολάρια, ενώ οι συνδρομητές του στο YouTube φθάνουν τους 29.300.000.
Ryan’s World (Ryan Kaji)
Ένα από τα πλέον προσοδοφόρα κανάλια στο YouTube ανήκει ουσιαστικά σε ένα…πιτσιρίκι ηλικίας 9 ετών και απευθύνεται επίσης σε παιδιά, ηλικίας 2 με (συνήθως) 6 ετών.
Ο 9χρονος παρουσιαστής, ονόματι Ryan, (με βοήθεια-εννοείται- από τους γονείς αλλά και τις δύο δίδυμες αδερφές του), αναρτά στο κανάλι αυτό παρουσιάσεις και κριτικές παιχνιδιών.
Η παιδική του ματιά και φρεσκάδα «έπιασε» από την πρώτη στιγμή (δηλαδή το 2015, όταν ο Ryan ήταν μόλις 3 ετών!) και ο «Κόσμος του Ryan» μετρά πλέον 45 εκατομμύρια συνδρομές, αποφέροντας στον μικρούλη και την οικογένειά του έσοδα ύψους 29,5 εκατομμυρίων δολαρίων, μόνο για το έτος 2020.
Τα εγχώρια αστέρια
Giannis Ugo Antetokounmpo
Αναμενόμενα, η κορυφαία προσωπικότητα των ελληνικών social media- με διεθνή, μάλιστα, απήχηση- είναι ο Γιάννης Αντετοκούμπο, τον οποίο ακολουθούν, αυτή την στιγμή, 10,7 εκατομμύρια χρήστες του Instagram από ολόκληρο τον κόσμο. Ο 26χρονος Γιάννης έχει μια περιουσία που αγγίζει λίγο-πολύ τα 100 εκατομμύρια δολάρια.
View this post on Instagram
Σύμφωνα με το Forbes, ο Έλληνας πρωταθλητής του NBA βγάζει 25 εκατομμύρια τον χρόνο από διαφημίσεις- πολλές εκ των οποίων…προεκτείνονται στο Instagram-, με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι το ποσό αυτό θα ανέλθει στα 35 με 40 εκατομμύρια μέσα στον επόμενο χρόνο. Ήδη, ο Γιάννης συνεργάζεται με αμερικανικές εταιρείες όπως η Nike, η JBL, η Ready Nutrition και η Budweiser, αλλά και με τις ελληνικές «Σαράντης», «Aegean» και «Protergia».
View this post on Instagram
Εξάλλου, όπως δήλωσε στο Forbes ο αθλητικός σύμβουλος Marc Ganis, «Ο Αντετοκούνμπο είναι ένα άτομο που θα μπορούσε να διαφημίσει την Nike και την Louis Vuitton με την ίδια αποτελεσματικότητα, αν αποφάσιζε, φυσικά, να το κάνει».
Στέφανος Τσιτσιπάς
Στην δεύτερη θέση της κατάταξης των «επιδραστικότερων» Ελλήνων του Instagram βρίσκουμε τον αστέρα του τένις, Στέφανο Τσιτσιπά.
View this post on Instagram
Με 1,4 εκατ. ακολούθους, ο Στέφανος βρίσκεται ακόμη αρκετά πιο πίσω από τον Γιάννη, χωρίς αυτό να σημαίνει, φυσικά, ότι η παρουσία του στον ψηφιακό κόσμο στερείται βαρύτητας:
View this post on Instagram
Με περιουσία που αγγίζει, για το 2021, τα 11 εκατομμύρια δολάρια και συνεργασίες με εταιρείες όπως η Adidas, η Wilson και η Rolex, το σίγουρο είναι ότι ο Στέφανος δεν έχει το Instagram απλά για να…περνά τον χρόνο του!
Ελένη Μενεγάκη
Περνώντας σε προσωπικότητες που δραστηριοποιούνται κυρίως στην Ελλάδα, στην τρίτη θέση βρίσκουμε την πολυαγαπημένη παρουσιάστρια, Ελένη Μενεγάκη.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Αυτή την στιγμή, οι followers της φτάνουν τους 1.200.000 και συνεχώς αυξάνονται, καθώς η Ελένη έχει αποδειχθεί μια από τις πιο δραστήριες και λαμπερές χρήστριες του εγχώριου Insta- σε σημείο που, εάν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τη φήμη της για να διαφημιστεί μέσα από ένα post της, θα κληθεί να πληρώσει το λιγότερο 5.000 ευρώ.
Ελένη Φουρέιρα
Ένα από τα κορυφαία ποπ είδωλα της σύγχρονης σκηνής στην Ελλάδα, η Ελένη Φουρέιρα, δεν θα μπορούσε παρά να κάνει και «ψηφιακό» πάταγο.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Η Φουρέιρα ακολουθείται αυτή την στιγμή από 1,2 εκατ. χρήστες και αξιοποιεί το Instagram, μεταξύ άλλων, για να προωθήσει τις συνεργασίες της με δεκάδες εταιρείες καλλυντικών, ρούχων και όχι μόνο- συνεργασίες που, σίγουρα, βάζουν το λιθαράκι τους στο να αποτελεί η ίδια μια από τις πλέον καλοπληρωμένες διασημότητες στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή.
Αθηνά Οικονομάκου
Η ηθοποιός Αθηνά Οικονομάκου έρχεται πέμπτη, μα διόλου…καταϊδρωμένη στην κατάταξη των κορυφαίων Instagram-ικών influencers της Ελλάδας. Η 36χρονη, η οποία ασχολείται επαγγελματικά με την ηθοποιία από το 2007, πλέον έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον επιχειρηματικό κόσμο, ιδρύοντας πριν λίγα χρόνια την εταιρεία κοσμημάτων «Allover» και την εταιρεία ένδυσης «Project SOMA».
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Έκτοτε αξιοποιεί το προφίλ της στο Instagram στο μέγιστο, συχνά για να προωθήσει τις νέες της δημιουργίες. Με 1 εκατομμύριο followers που δεν αφήνουν καμιά από τις εκατοντάδες δημοσιεύσεις της ασχολίαστη, η Αθηνά ξέρει πως οτιδήποτε και αν ανεβάσει στην πλατφόρμα δεν θα «πάει» τζάμπα…
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις