Σήμερα, 1.500 (!) μέρες μετά το συμβάν, η γέφυρα παραμένει… κατεστραμμένη, χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό! Το έργο της αποκατάστασης των ζημιών «κόλλησε» για τέσσερα ολόκληρα χρόνια στα… «γρανάζια» της μικροπολιτικής, των αλληλοεπικαλύψεων και της ανευθυνότητας, ταλαιπωρώντας μια ολόκληρη πόλη. Απαράδεκτη κατάσταση για μία πρωτεύουσα νομού προηγμένου κράτους!
Από την αρχή
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, η οριστική μελέτη που εκπονεί η Εγνατία Οδός θα είναι έτοιμη στα μέσα του 2023 και (εφόσον κινηθούν γρήγορα οι διαδικασίες) ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στο τέλος της επόμενης χρονιάς. Ο εργολάβος που θα προκύψει θα πιάσει δουλειά το 2024, με τη φιλοδοξία η γέφυρα να δοθεί και πάλι προς χρήση το… 2025! Δηλαδή, επτά χρόνια μετά το συμβάν (!) και εφόσον πάνε όλα καλά από εδώ και πέρα! Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν θα επιδιορθωθεί μόνο το τμήμα που κατέρρευσε, αλλά ενδεχομένως να ξηλωθεί και να κατασκευαστεί από την αρχή όλη η γέφυρα!
Σύσκεψη
Μετά την κατάρρευσή της, είχε γίνει σύσκεψη των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων και εκπροσώπων της τότε κυβέρνησης. Αν και είχε συμφωνηθεί ότι οι μελέτες θα γίνουν από την Εγνατία Οδό που έχει την τεχνογνωσία, λίγες μέρες αργότερα έγινε γνωστό ότι την αποκατάσταση θα κάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τη συνεργασία του τοπικού Τεχνικού Επιμελητηρίου. Μόνο που τα στελέχη του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας όχι μόνο δεν είχαν λάβει τη σχετική ενημέρωση νωρίτερα, αλλά δεν διέθεταν το απαραίτητο προσωπικό για τη σύνταξη των μελετών. Παράλληλα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση στράφηκε και στην Εγνατία Οδό, μέχρι να διευκρινιστεί αν τα στελέχη του ΤΕΕ μπορούσαν να ολοκληρώσουν γρήγορα και με αξιοπιστία τις απαραίτητες μελέτες. Οι μέρες, οι εβδομάδες και οι μήνες περνούσαν χωρίς κανένα αποτέλεσμα και το 2019 έφερε τις διπλές εκλογές, με συνεπακόλουθο τις γνωστές «αρρυθμίες» της Δημόσιας Διοίκησης. Τελικά, το ΤΕΕ αποχώρησε (χωρίς καν να ήθελε να μπει αρχικά) από το πρότζεκτ, το οποίο πέρασε στα χέρια της Εγνατίας Οδού. Μετά, ήρθε η… πανδημία και στην ουσία τώρα αρχίζει η ουσιαστική δουλειά για την επιδιόρθωση της γέφυρας. Δηλαδή τέσσερα ολόκληρα χρόνια στον «αέρα» χωρίς να γίνει το παραμικρό!
Απέχει 500 μέτρα από το πιο τουριστικό σημείο της πόλης
Η πτώση τμήματος της γέφυρας προκάλεσε πολλά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία της Καβάλας. Σημειώθηκε σε έναν από τους κεντρικότερους δρόμους, από όπου διέρχονταν πολλά φορτηγά και λεωφορεία, τα οποία μετά το συμβάν αναγκάζονταν να περνούν από στενά του κέντρου. Επιπλέον, η επίμαχη γέφυρα απέχει μόλις 500 μέτρα από τις Καμάρες, που είναι το πιο τουριστικό σημείο της πόλης!
Εορταστικό ωράριο 2024: Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα; - Πότε θα ξεκινήσει;
Το μοναδικό που έγινε τα τελευταία τέσσερα χρόνια ήταν το γκρέμισμα του φράχτη του παλιού νοσοκομείου, ώστε να φαρδύνει το οδόστρωμα και να γίνει και πάλι διπλής κατεύθυνσης η διέλευση. Ετσι, πλέον, τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά διέρχονται από το σημείο περνώντας ακριβώς δίπλα από την πεσμένη γέφυρα.
Οπως έγινε γνωστό, στο παρελθόν η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας είχε προχωρήσει σε μικρής κλίμακας εργασίες συντήρησης στις ενώσεις των αρμών, χωρίς ωστόσο ποτέ να τεθεί από κανέναν θέμα επικινδυνότητάς της. Εκτιμάται όμως πως το συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας δεν άντεξε το βάρος του γερανοφόρου οχήματος που διερχόταν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Καμπανάκι για 3.000 παλιές γέφυρες
Να σημειωθεί ότι περισσότερες από 3.000 γέφυρες και τεχνικά έργα υπάρχουν στα παλιά εθνικά και επαρχιακά οδικά δίκτυα, όπου από την κατασκευή τους και έκτοτε δεν υπήρξε μέριμνα ελέγχου και συντήρησής τους. Δεν είναι υπερβολή να τονιστεί ότι για πολλές από αυτές δεν είναι καν γνωστή η θέση τους, η χρονολογία κατασκευής τους, η γεωμετρία τους, ενώ έχουν χαθεί τα κατασκευαστικά σχέδιά τους.
Οι περισσότερες από αυτές τις γέφυρες έχουν κατασκευασθεί πριν από 40-50 χρόνια, έχουν δηλαδή διανύσει ένα μεγάλο μέρος του θεωρητικού κύκλου ζωής τους, χωρίς να ελεγχθεί ποτέ η κατάστασή τους και χωρίς να εφαρμοσθεί οποιοδήποτε έργο προληπτικής συντήρησής τους. Ενα πρόγραμμα ελέγχου των γεφυρών από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» δεν υλοποιήθηκε, καθώς δεν εξασφαλίστηκαν οι απαραίτητοι πόροι.
Τραγωδία στην Καρδίτσα: Αυτή είναι η αιτία θανάτου του 20χρονου ποδοσφαιριστή
Το αχτύπητο δίδυμο Αρτεμίου-Παππά – Τα ταξίδια στη Βενεζουέλα, η Κύπρος και ο Καλογρίτσας