Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, χθες Κυριακή 19 Νοεμβρίου, έγιναν εργασίες απάντλησης των υδάτων που είχαν εισρεύσει στο εσωτερικό του ιστορικού πλοίου, ενώ σήμερα αναμένεται να γίνει νέα επιθεώρηση από δύτες, ώστε να εκτιμηθεί το μέγεθος της ζημίας.
Στη συνέχεια, θα αποφασιστεί το πού θα μεταφερθεί, ώστε να εκτελεστούν οι εργασίες επισκευής του. Επίσης, δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη ή αν θα επιστρέψει οριστικά στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης, στο Παλαιό Φάληρο, όπου είναι η επίσημη έδρα του.
Κινδύνεψε μέχρι και με βύθιση
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το «Βέλος» έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές στην πρύμνη του, ενώ κινδύνευσε ακόμη και να βυθιστεί, εξαιτίας των διαδοχικών προσκρούσεων στο κρηπίδωμα από τους θυελλώδεις ανέμους και τους έντονους κυματισμούς. Ωστόσο, το ρήγμα στεγανοποιήθηκε και πλέον δεν κινδυνεύει. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος επισκευής του Βέλους αναμένεται να αναλάβει ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία, έτσι κι αλλιώς, καλύπτει τα έξοδα συντήρησής του.
Το Βέλος έχουν επισκεφθεί μέσα σε τέσσερα χρόνια, από το 2019, πάνω από 200.000 επισκέπτες.
Βίντεο: Στεγανοποιήθηκε το ρήγμα στο Βέλος
Αρχικελευστής του «Βέλος»: «Δεν ήταν στη σωστή θέση – Κινδύνευσε η εθνική μας συνείδηση»
Σε ασφαλές σημείο, στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης πλαγιοδέτησε το πλωτό Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα ΑΤ Βέλος το οποίο «λαβώθηκε» από την κακοκαιρία στη Νέα Παραλία της πόλης.
«Τεράστιος ήταν ο πόνος όταν είδα το καράβι να έχει υποστεί ζημιά από την κακοκαιρία», είπε ο κ. Καλίνος αρχικελευστής του ιστορικού πλοίου «Βέλος», μιλώντας στον ΣΚΑΪ και προσθέτοντας χαρακτηριστικά ότι παρά το γεγονός ότι το πλοίο δεν κινδύνευσε «κινδύνευσε να βυθιστεί η ηθική μας συνείδηση».
Όπως τόνισε το ιστορικό πλοίο δεν βρισκόταν σε σωστή θέση και δεν ήταν δεμένο με ασφάλεια : «έπρεπε να βρίσκεται στον πρώτο προβλήτα και να ήταν σωστά δεμένο», είπε
Σημειώνεται ότι το θρυλικό αντιτορπιλικό πλοίο υπέστη ρήγμα, ενώ από τη δύναμη των κυμάτων προκλήθηκαν ζημιές στο ντεκ της νέας παραλίας.
Ιστορικό πλοίο
Να θυμίσουμε πώς πρόκειται για πλοίο που ναυπηγήθηκε στη Βοστώνη των ΗΠΑ και έλαβε την ονομασία USS «CHARRETTE» DD 581. Καθελκύστηκε στις 3 Ιουνίου του 1942 και υπηρέτησε επί 32 χρόνια στο Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας σε αποστολές και ασκήσεις.
Είναι ένα πλοίο με πλούσια ιστορία αφού, πέρα από την υπηρεσία του στο Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας, είναι και βετεράνος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου καθώς αποτέλεσε μάχιμο πλοίο που πολέμησε στις ναυτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στον Ειρηνικό Ωκεανό. Σε αυτές τις επιχειρήσεις του Αμερικανικού Ναυτικού κατά των Ιαπώνων, στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, το τότε USS «CHARRETTE» DD 581 έδρασε ως πλοίο υποστήριξης αεροπλανοφόρων και ως πλοίο ανθυποβρυχιακής και αντιαεροπορικής προστασίας νηοπομπών, ενώ βύθισε ένα υποβρύχιο και ένα πλοίο των Ιαπώνων.
Του απονεμήθηκαν 13 σταυροί μάχης, καθώς και άλλα παράσημα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1958, το πλοίο παραχωρήθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό, αφού εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία Long Beach της Καλιφόρνιας, μαζί με άλλα τρία ίδιου τύπου. Η παραχώρηση είχε γίνει στο πλαίσιο αμοιβαίας βοήθειας ΗΠΑ – Ελλάδας.
Το σκάφος, που χτίστηκε από 3.050 τόνους ατσάλι πέρα από τον μακρινό Ειρηνικό Ωκεανό, αποτέλεσε ένα σημαντικό πλοίο για το Π.Ν. στο σκληρό ελληνικό Αιγαίο. Παροπλίστηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1991, ενώ το 1994 χαρακτηρίστηκε Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (ΜΑΑ).
Ειδήσεις σήμερα
Άρτα: Επέστρεψε σπίτι και βρήκε μέσα διαρρήκτες – Πώς έπιασαν τον έναν
Καιρός – «Καμπανάκι» από Μαρουσάκη: Ξεκινάει νέα κακοκαιρία – Πότε θα «χτυπήσει» την Αττική