Αναμένεται οριακή πτώση ή και στασιμότητα στις δημοφιλείς σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου, όπως οι Νομικές αλλά και οι Ψυχολογίες. Η πτώση στις βάσεις αναμένεται πιο ξεκάθαρη στο 2ο επιστημονικό πεδίο, καθώς δεν υπήρχαν αλλαγές στον αριθμό υποψηφίων και η βουτιά στις επιδόσεις ήταν συνολική στα μαθήματα.
Πτώση που υπολογίζεται περίπου στα 100 μόρια αναμένεται στις Ιατρικές σχολές. Και αυτό γιατί οι καλές επιδόσεις στα υπόλοιπα μαθήματα αντισταθμίζουν τις σημαντικές απώλειες στο μέσο όρο των υποψηφίων από το μάθημα της Φυσικής.
Στο 4ο πεδίο οι επιδόσεις των αριστούχων στην Οικονομία αλλά και στην Πληροφορική ήταν καλύτερες από πέρσι, αντισταθμίζοντας τις χαμηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά. Οπότε ούτε εδώ αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βάσεις εισαγωγής.
Πιερρακάκης: Οι Πανελλήνιες είναι μέρος της διαδρομής, δεν είναι αρχή ούτε τέλος – Οι εκτιμήσεις για τις βάσεις
O υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών 2024 μίλησε για τις πρώτες εκτιμήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση των βάσεων. Αρχικά, ο Κ. Πιερρακάκης έδωσε τα συγχαρητήριά του σε όλους τους συμμετέχοντες, υπενθυμίζοντας πως, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων, όλοι τους θα έχουν και άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους.
«Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και θα έλεγα δεν είναι, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής και το σημαντικό είναι η πορεία σε αυτήν την διαδρομή οπότε να ξέρουν όλα τα παιδιά είτε πήγαν καλά, είτε όχι, ότι θα έχουν πάρα πολλά επεισόδια και πολλές ευκαιρίες στη διαδρομή της ζωής τους» τόνισε ο υπουργός.
Ερωτηθείς αν υπήρξαν προβλήματα στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μέσω sms είπε ότι όλα κύλησαν ομαλά και δεν υπήρξαν απρόοπτα. «Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον, έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» είπε συγκεκριμένα.
Αναφερόμενος στο πώς θα κινηθούν οι βάσεις, ο υπουργός σημείωσε: «Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα Μαθηματικά και στην Ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Βιολογία και στη Χημεία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα, γιατί κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση».
Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στο μηχανογραφικό», υπογραμμίζοντας ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα από τα κεντρικά του υπουργείου Παιδείας, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει αν αυτό θα γίνει μέσα στον Ιούλιο.
Υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά;
Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».
Με αφορμή τα αρνητικά αποτελέσματα της PISA είπε αρχικά ότι και στις υπόλοιπες χώρες της δυτικής Ευρώπης τα αποτελέσματα είναι αντίστοιχα και ότι το υπουργείο προχωρά σε μια σειρά μέτρων με στόχο την καλύτερη απόδοση των μαθητών.
Κικίλιας: Αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών
«Γνωρίζουμε ότι πρέπει να παρέμβουμε στα αντικείμενα. Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα-μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο. Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά», είπε.
«Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο»
Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξουν αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών, ο υπουργός Παιδείας είπε: «Κρατάμε το αδιάβλητο των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή, να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο αντίστοιχο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα».
«Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων και των οικογενειών του» ανέφερε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. Οι διεθνείς οργανισμοί μας λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά, απλές οικονομικές έννοιες, όπως χρέος, έλλειμμα που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στη ζωή μας».
Βαθμολογίες Πανελληνίων 2024: Συντριβή σε Φυσική, Ιστορία, Μαθηματικά – 6 στους 10 κάτω από τη βάση
Οι βαθμολογίες για τις Πανελλήνιες 2024 ανακοινώθηκαν. Οι υποψήφιοι έχουν ήδη ξεκινήσει να λαμβάνουν SMS με τις βαθμολογίες τους.
Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε και στατιστικά στοιχεία για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σύμφωνα με τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα στο μάθημα της Ιστορίας περισσότεροι από τους μισούς (59.86%) εξεταζόμενους μαθητές έγραψαν κάτω από τη βάση. Μιλάμε δηλαδή για συνολικά 11,979 υποψήφιοι δεν έπιασαν τη βάση του 10.
Μάθημα – Ποσοστό βαθμών κάτω από τη βάση
Νεοελληνική Γλώσσα – 12,85%
Αρχαία Ελληνικά – 40,90%
Ιστορία – 59,87%
Λατινικά – 34,32%
Φυσική – 58,95%
Χημεία – 32,64%
Μαθηματικά – 58,37%
Βιολογία – 32,25%
Πληροφορική – 41,27%
Οικονομία – 40,90%
Σε επιμέρους στοιχεία, βαθμό από 0 έως 5 πήραν:
Το 35,09% των εξεταζομένων στην Ιστορία
Το 25,96% των εξεταζομένων στη Φυσική
Το 32,30% των εξεταζομένων στα Μαθηματικά
Να σημειωθεί ότι το πιο… βατό μάθημα φαίνεται πως ήταν η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, καθώς το 87,15% των μαθητών έγραψε πάνω από τη βάση.
Πανελλήνιες 2024: Οι αριστούχοι
Η πανωλεθρία επιβεβαιώνεται και από τα ποσοστά εκείνων που αρίστευσαν που με το ζόρι φθάνουν το 10%.
Στο μάθημα της Ιστορίας το ποσοστό εκείνων που βαθμολογήθηκαν από 18-20 αντιστοιχεί στο 10.85% του συνόλου των υποψηφίων των φετινών Πανελλαδικών, στη Φυσική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 7.23% ενώ στα Μαθηματικά οι αριστούχοι φθάνουν μόλις και μετά βίας το 4.59%.
Πανελλήνιες 2024: Αγωνία τέλος – Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες
Τέλος της πρώτης μεγάλης αγωνίας των υποψηφίων των φετινών Πανελλαδικών, καθώς ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων Γενικών Ενιαίων Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ).
Δείτε εδώ τις βαθμολογίες
Ως είθισται, οι καταστάσεις που αναρτώνται σε όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της επικράτειας, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά στοιχεία του ανά εξεταζόμενο μάθημα.
Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι μπορούν να δουν τη βαθμολογία τους στα μαθήματα των Πανελλαδικών στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Επίσης, οι καταστάσεις με τις βαθμολογίες, οι οποίες περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά στοιχεία του ανά εξεταζόμενο μάθημα, αναρτώνται στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της επικράτειας.
Όσοι υποψήφιοι είχαν δηλώσει στη σχετική πλατφόρμα το κινητό τους τηλέφωνο, θα λάβουν τη βαθμολογία τους και με γραπτό μήνυμα (SMS).
Στη συνέχεια, προκειμένου να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι σήμερα, Παρασκευή 28 Ιουνίου είναι η ημέρα κατά την οποία ολοκληρώνονται οι εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων και οι Υγειονομικές Εξετάσεις και Πρακτικές Δοκιμασίεςς των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).