Λίγες ημέρες αργότερα, ομάδα καθηγητών του ΕΜΠ, με επικεφαλής τον πρύτανη του ιδρύματος, καθηγητή Ιωάννη Χατζηγεωργίου, βρέθηκε στη Ζάκυνθο, με πρωτοβουλία του πανεπιστημιακού ιδρύματος προκειμένου να βοηθήσουν στη διάσωση του πλοίου. «Πρόθεσή μας είναι να συνδράμουμε την τοπική κοινωνία. Το ενδιαφέρον μας αποτελεί δική μας πρωτοβουλία, μια διεπιστημονική πρόκληση που βασίζεται σε εθελοντική πρόθεση-μελέτη. Στόχος μας είναι να πράξουμε το καλύτερο με συγκεκριμένες προτάσεις. Χρειάζεται υπομονή», είχε αναφέρει τότε σε συνέντευξη Τύπου ο πρύτανης του ΕΜΠ.
Για τους επόμενους πέντε μήνες 39 καθηγητές και ερευνητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με συντονιστή της ομάδας τον καθηγητή Δημήτρη Καλιαμπάκο, υπερέβαλαν εαυτόν για να ολοκληρώσουν την εργασία, η οποία σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόταν πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί.
Πρωτοβουλία
«Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Πολυτεχνείου και με σκοπό τη διάσωση του ναυαγίου. Οι έρευνες έγιναν τόσο στο μεταλλικό τμήμα του σκάφους που έχει απομείνει όσο και στον περιβάλλοντα χώρο. Σκοπός της μελέτης είναι να εξασφαλιστεί η ασφαλής παρουσία του σκάφους για μεγάλο χρονικό διάστημα, αν είναι δυνατόν για πάντα, αλλά ενδεχομένως να χρειαστούν αργότερα επιπλέον παρεμβάσεις ή μελέτες. Είχαμε δεσμευτεί ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχουμε ολοκληρώσει την εργασία που οικειοθελώς αναλάβαμε για να την παραδώσουμε στους τοπικούς φορείς και τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Η μελέτη εντάσσεται στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής κοινωνικής ευθύνης του Πολυτεχνείου, το οποίο έχει μακρά παράδοση κοινωνικής προσφοράς», επεσήμανε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρύτανης του ΕΜΠ, Ιωάννης Χατζηγεωργίου.
Στη μελέτη συμμετείχαν βασικές ειδικότητες καθηγητών και επιστημόνων, όπως πολιτικοί μηχανικοί, τοπογράφοι, ναυπηγοί, μεταλλειολόγοι και αρχιτέκτονες, ενώ ένα από τα βασικά σημεία που παρουσιάζει είναι για πρώτη φορά η αποτύπωση του πυθμένα της παραλίας όπου βρίσκεται το ναυάγιο. Η ομάδα των 39 επιστημόνων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου χρησιμοποίησε κάμερες, εργαλεία και ειδικά μηχανήματα, ανάλογα με τις μετρήσεις και τις έρευνες που έπρεπε να γίνουν τόσο στα μεταλλικά σημεία του σκάφους και στη γάστρα του όσο και στον περιβάλλοντα χώρο ολόκληρου του όρμου. Επίσης, έγινε χρήση μετρητικών οργάνων, αλλά και drones, ενώ από τους ναυπηγούς ασχολήθηκε ειδική ομάδα με εξειδίκευση στην αντοχή του κελύφους και των μεταλλικών τμημάτων.
Αφιλοκερδώς
«Η πρότασή μας αφορά τη διάσωση του ναυαγίου. Η εθελοντική συνεισφορά μας, η οποία καλύφθηκε με δικούς μας πόρους, έγινε αφιλοκερδώς και σταματά στο τεχνικό σκέλος και στην παροχή των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Εμείς απλώς προσφέρουμε και δεν θα εμπλακούμε στα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν τους φορείς και την τοπική κοινωνία. Αυτά τα οποία προτείνουμε μέσα από τη μελέτη είναι υλοποιήσιμα και πλέον οι αρμόδιοι πρέπει να δουν πώς θα την αξιοποιήσουν», ανέφερε ο πρύτανης του ΕΜΠ.
Αδιανόητο περιστατικό στη Μυτιλήνη: Πάτησε το panic button - Της απάντησαν μετά από 31 λεπτά
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΑΚΤΥΠΗΣ ● ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, Ν.Δ.
«Προσδοκούμε ότι, έστω και την τελευταία στιγμή, θα σωθεί το πλοίο»
Η πολυσέλιδη μελέτη, η οποία είναι η μοναδική πρόταση από την οποία ελπίζουν οι τοπικοί φορείς του νησιού ότι θα διασωθεί το πλοίο από εξαφάνιση, λόγω φθοράς του χρόνου και πλήρους απουσίας συντήρησης τις τέσσερις δεκαετίες ζωής και παραμονής του στο ίδιο σημείο, βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες στα χέρια των αρμόδιων φορέων, οι οποίοι πλέον οφείλουν να ξεκινήσουν τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να βρεθούν πόροι για την εκτέλεση και την εφαρμογή της.
Ο βουλευτής Ζακύνθου της Ν.Δ., Διονύσης Ακτύπης, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έδειξε τεράστιο ενδιαφέρον για τη διάσωση του ναυαγίου, μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ανέφερε ότι: «Με τη μελέτη του ΕΜΠ προσδοκούμε ότι, έστω και την τελευταία στιγμή, θα σωθεί το πλοίο. Αυτά τα οποία έγιναν έπρεπε να έχουν γίνει από χθες και φθάσαμε στο τελευταίο λεπτό και μακάρι να κινηθούν γρήγορα οι αρμόδιες υπηρεσίες και με τη βοήθεια του Πολυτεχνείου, που πραγματοποίησε την πολύ σημαντική μελέτη, να γίνει κάποια αποκατάσταση του πλοίου και να μη χαθεί. Είναι θέμα βούλησης, είναι θέμα όλης της τοπικής κοινωνίας και θα βρεθούν οι πόροι για να σωθεί το πλοίο».
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ
Απαγορεύεται η πρόσβαση και φέτος
Κλειστή θα παραμείνει για ακόμα μία χρονιά η διασημότερη παραλία της Ζακύνθου, το θρυλικό «Ναυάγιο», σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπέγραψαν, στις 2 Μαΐου, οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη, Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού. Σύμφωνα με την ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε και κατόπιν της εισήγησης του προέδρου του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας, Ευθύμιου Λέκκα, δεν επιτρέπονται η κυκλοφορία και η προσέγγιση-αγκυροβολία πλωτών μέσων ούτε και η λήψη θαλάσσιου λουτρού από λουομένους στη θαλάσσια περιοχή εσωτερικά της νοητής γραμμής, η οποία ενώνει τα δύο άκρα (βόρειο και νότιο) του όρμου, ενώ, όσον αφορά στο πάνω μέρος, απαγορεύεται η πρόσβαση στο κορυφαίο τμήμα του πρανούς και στο πλάτωμα πάνω από τη διάσημη παραλία: Η απόφαση απαγορεύει τη θέαση του ναυαγίου και την προσέγγιση σε απόσταση μικρότερη των 10 μέτρων από το πρανές του βράχου. Δηλαδή, όσοι επισκέπτες έρθουν θα μπορούν να επισκεφθούν από τη θάλασσα το διάσημο ναυάγιο και να το φωτογραφίσουν, αλλά δεν θα μπορούν να κατέβουν στην παραλία και να απολαύσουν το μπάνιο τους.
Ειδήσεις σήμερα
Δήμαρχος Σερίφου: «Το νησί διαθέτει δύο μόνιμους πυροσβέστες και δύο εποχικούς»!
Ελένη Φουρέιρα: Μεγαλώνει η οικογένειά της – Αποκάλυψε με ένα βίντεο το φύλο του μωρού
Ζώδια (1-7/7): Οι πιο άτυχοι της εβδομάδας σύμφωνα με τον Κώστα Λεφάκη
Survivor αποκάλυψη: Τα χρήματα που έβγαλαν και οι 30 παίκτες
Λάρισα: Κακοποίηση 5 παιδιών από την θεία τους – Οι γονείς τους βρίσκονται στη φυλακή