Σε παγκόσμιο επίπεδο κάθε χρόνο πάνω από το ένα τρίτο του παραγόμενου φαγητού σπαταλάται. Τουλάχιστον 88 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων σπαταλώνται εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης, τη στιγμή που 122 εκατομύρια άνθρωποι βρίσκονται στο όριο της φτώχειας. Εβδομήντα τέσσερα κιλά φαγητού ανά άτομο καταλήγουν στα σκουπίδια ετησίως ενώ λόγω της σπατάλης φαγητού κάθε χρόνο παράγονται 3,3 δισ. τόνοι CO2.
Εχοντας υπόψη τα στοιχεία αυτά, τρεις νέοι άνθρωποι που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό αποφάσισαν να διαθέσουν στην ελληνική αγορά το Mystery Pot. Τι ακριβώς κάνει; Συνδέει τους καταναλωτές με καταστήματα τροφίμων και ξενοδοχεία που έχουν περίσσευμα φρέσκου φαγητού. «Ετσι ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει πολύ εύκολα νόστιμο, φθηνό φαγητό, βοηθώντας το περιβάλλον. Ενώ το κατάστημα να βγάλει κέρδος και να μειώσει τα έξοδα για τη σπατάλη τροφίμων», λέει ο ένας από τους τρεις εμπνευστές του Mystery Pot, Δημήτρης Σεϊνταρίδης.
Η ιδέα για τη λειτουργία του γεννήθηκε στην Ελβετία, όπου μένουν και εργάζονται οι δημιουργοί του. «Εκεί γνωρίσαμε μια εφαρμογή που καταπολεμά τη σπατάλη φαγητού. Η ιδέα να αγοράζουμε φαγητό σε πολύ χαμηλότερη τιμή και ταυτόχρονα να προφυλάσσουμε το περιβάλλον μάς άρεσε πολύ, οπότε ξεκινήσαμε να χρησιμοποιούμε την εφαρμογή αυτή. Πριν από καιρό ο Κώστας και η Μαρία έτυχε να είναι στην Ελλάδα για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, μίλησα μαζί τους στο τηλέφωνο. Και οι δύο ξεχωριστά μου είπανε, με παράπονο, “γιατί δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα;”. Καθώς μου αρέσουν τα στατιστικά, κατάλαβα πως όντως υπάρχει ένα κενό σε αυτή την αγορά στην Ελλάδα, οπότε τους πήρα τηλέφωνο πίσω και είπαμε ξεκινάμε!».
Μάλιστα, όπως λέει ο κ. Σεϊνταρίδης, το περιεχόμενο του Mystery Pot είναι έκπληξη, καθώς εξαρτάται από τα απούλητα είδη της ημέρας, ωστόσο αυτό επιτρέπει στον καταναλωτή να εξερευνήσει νέα καταστήματα και νέες γεύσεις. «Το Mystery Pot είναι το πιο “πράσινο” γεύμα που μπορείς να φας σήμερα στην Ελλάδα. Κάθε σακούλα που σώζεται εξοικονομεί αρκετό CO2, ικανό να θερμάνει ένα σπίτι για κάποια διάρκεια».
Τα οφέλη τόσο για την επιχείρηση όσο και για τον Ελληνα αγοραστή είναι πολλαπλά. «Η επιχείρηση κερδίζει κατά μέσο όρο 200-300 ευρώ τον μήνα από την πλατφόρμα μας. Επιπλέον κερδίζει μεγάλη διαφήμιση, καθώς η πλατφόρμα μας έχει πάνω από 100.000 χρήστες και επίσης κάνουμε διαφημίσεις σε TikTok και Instagram, όπου τα video μας έχουν πάνω από 2.000.000 views. O πελάτης αγοράζει φαγητό στο ⅓ της τιμής. Μπορεί να γνωρίσει νέα καταστήματα και να δοκιμάσει νέα προϊόντα. Το σημαντικότερο: και η επιχείρηση και ο καταναλωτής συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και σε ένα πιο καθαρό περιβάλλον».
Εκατοντάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα
Η εφαρμογή βγήκε στην αγορά τον Ιούλιο του 2023 και η ανταπόκριση εξ αρχής ήταν μεγάλη. Αυτή τη στιγμή, περισσότεροι από 100.000 χρήστες διαθέτουν λογαριασμό στην πλατφόρμα, καθημερινά οι παραγγελίες ξεπερνούν τις 300, ενώ έχουν σωθεί πάνω από 30.000 γεύματα.
«Μέσα σε πολύ μικρό διάστημα συνεργαστήκαμε με 350 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πελοπόννησο, Ξάνθη μέχρι και Κύπρο. Κάθε μήνα έχουμε σχεδόν 1.000 επισκέψεις στην ιστοσελίδα μας. Και έχουμε σώσει πάνω από 30.000 γεύματα. Πήραμε χρυσό βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό Food Expert Award 2023 στη Θεσσαλονίκη, στην κατηγορία Food Waste Initiative, που διοργανώθηκε από την εφημερίδα CIBUM. Επίσης είμαστε ενεργό μέλος της Συμμαχίας για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων μαζί με μεγάλες αλυσίδες τροφίμων σε όλη την Ελλάδα», προσθέτει ο Δημήτρης Σεϊνταρίδης.
Ειδήσεις σήμερα
Φωτιά τώρα στο Μαρούσι: Φόβοι για διαρροή αερίου
Τα 5 φυτά που πρέπει να έχουμε οπωσδήποτε στο μπαλκόνι μας το φθινόπωρο
Κορωπί: Aπάτη σε κέντρο δεξιώσεων – «Ουδέποτε εκδόθηκε άδεια λειτουργίας για το κτήμα»
ΕΟΦ: Προειδοποίηση για παράνομη διακίνηση σκευάσματος με τη φαρμακευτική ουσία σεμαγλουτίδη
Μαρούσι: Χειροπέδες σε τρεις ανήλικες που έκλεψαν μέσα σε εμπορικό κέντρο
Δήμητρα Λιάνη: Αποκάλυψε τι συνέβη πριν από το ιστορικό νεύμα του Ανδρέα Παπανδρέου