Σύμφωνα με το typosthes.gr, δεν αποκλείουν στο άμεσο μέλλον να υπάρξει και Αστυνομικό Τμήμα στην περιοχή και να έχει ως αρμοδιότητα τους ελέγχους των ελεύθερα εισερχομένων γειτόνων και όχι μόνο. Παράλληλα, όπως είναι κατανοητό θα μειωθούν αισθητά οι ουρές στα σύνορα.
«Το ίδιο κάνουν και οι γείτονες»
Όπως είπαν καλά ενημερωμένες πηγές αντίστοιχο «μπλόκο» έχει στήσει για τα εξερχόμενα από την Ελλάδα οχήματα η Αστυνομία της Βουλγαρίας. Τώρα όσον αφορά το μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με τις διαταγές, έχει στηθεί στον πρώτο σταθμό διοδίων που συναντά κανείς με το που εισέλθει στην Ελληνική επικράτεια από τον συνοριακό σταθμό Προμαχώνα. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι πηγές, «σταματάμε και ελέγχουμε όποιον θεωρήσουμε ύποπτο για διάφορες παραβάσεις κλπ. Δεν κοιτάμε την νομιμότητα της εσόδου του στην χώρα, γιατί είναι ελεύθερη βάση της συνθήκης. Όσον αφορά υπηκόους χωρών που δεν είναι στην συνθήκη Σένγκεν και έχουν έρθει στην χώρα μας μέσω Βουλγαρίας, έχουν ελεγχθεί στους μεθοριακούς σταθμούς όταν εισήλθαν στην γειτονική μας χώρα».
Θα μπαίνουν και οι «ανεπιθύμητοι»
Τέλος, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν ένα ζήτημα, το οποίο θα απασχολήσει στο άμεσο μέλλον είναι η είσοδος ανεπιθύμητων ατόμων από την γειτονική χώρα. Δηλαδή άτομα στα οποία έχει απαγορευτεί η είσοδος στην Ελληνική επικράτεια για παραβατικούς λόγους. Στον αντίποδα όπως σχολίασαν δεν αποκλείεται να “φεύγουν” και άτομα από την Ελλάδα για την Βουλγαρία, στα οποία έχει οριστεί το μέτρο της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα. Επιπλέον και από τις δύο πλευρές θα μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν άτομα που χρήζουν ειδικής άδειας όπως Αστυνομικοί – Στρατιωτικοί κλπ, οι οποίοι μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσαν “άτυπα” διαβατήριο καθ’ ότι δεν κατείχαν ταυτότητα πολιτική.
Έλεγχοι στα τελωνεία
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο τελωνειακός σταθμός Προμαχώνα συνεχίζει να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα εισερχόμενα φορτηγά οχήματα, ωστόσο είναι εν αναμονή διευκρινιστικών απαντήσεων από το υπουργείο όσον αφορά την συνέχιση των ελέγχων.
Τι επιτρέπεται να φέρει κανείς από τα σύνορα
Σε ερώτημα για την ποσότητα αλκοόλ και καπνικών προϊόντων που επιτρέπεται να εισαχθούν από την γειτονική χώρα – προκειμένου να διευκρινιστούν οι διάφορες θεωρίες που πλανούνται γύρω από το ερώτημα αυτό – οι αρμόδιοι μας παρέπεμψαν στο Άρθρο 59 του Νόμου 2960/2001 το οποίο ορίζει:
1. Για τα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης προϊόντα τα οποία αποκτά ιδιώτης για δική του χρήση και τα οποία μεταφέρει αυτοπροσώπως από ένα κράτος-μέλος σε άλλο, οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης οφείλονται μόνο στο κράτος-μέλος, όπου τα προϊόντα αυτά αποκτώνται.
2. Για να προσδιοριστεί κατά πόσο τα υποκείμενα σε ειδικό φόρο κατανάλωσης προϊόντα, τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 1, προορίζονται για ίδια χρήση ενός ιδιώτη, λαμβάνονται υπόψη από τις αρμόδιες αρχές τουλάχιστον τα εξής στοιχεία:
α) η εμπορική ιδιότητα του κατόχου και οι λόγοι κατοχής των προϊόντων,
β) ο τόπος όπου βρίσκονται τα προϊόντα ή, ανάλογα με την περίπτωση, ο χρησιμοποιούμενος τρόπος μεταφοράς,
Μετρό Θεσσαλονίκης: Δωρεάν οι μετακινήσεις σήμερα και τα Θεοφάνεια - Πώς θα κινηθούν στην Αθήνα
γ) κάθε έγγραφο σχετικό με τα προϊόντα,
δ) η φύση των προϊόντων,
ε) η ποσότητα των προϊόντων.
3. Για την εφαρμογή της περίπτωσης ε` της παραγράφου 2, ως αποδεικτικό στοιχείο, ορίζονται ενδεικτικά τα ακόλουθα ποσοτικά όρια ανά προϊόν:
α) για τα προϊόντα καπνού:
-τσιγάρα: 800 τεμάχια (όχι πακέτα)
-πουράκια (πούρα βάρους όχι πάνω από 3γρ. το τεμάχιο): 400 τεμάχια
-πούρα: 200 τεμάχια
-καπνός για κάπνισμα: 1 κιλό
β) για τα αλκοολούχα ποτά:
-οινοπνευματώδη ποτά: 10 λίτρα
-Ενδιάμεσα προϊόντα: 20 λίτρα
-οίνοι: 90 λίτρα (από τους οποίους το πολύ 60 λίτρα αφρώδεις)
-μπύρες: 110 λίτρα.
4. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων, τα οποία έχουν ήδη τεθεί σε ανάλωση σε άλλο κράτος-μέλος, καθίσταται απαιτητός και εισπράττεται από τις αρμόδιες αρχές, εάν η μεταφορά αυτών των προϊόντων στη χώρα γίνεται με ανορθόδοξους τρόπους από ιδιώτη ή για λογαριασμό του. Ως ανορθόδοξες μεταφορές θεωρούνται οι μεταφορές καυσίμων κινητήρων, όταν τα καύσιμα δεν μεταφέρονται στη δεξαμενή των οχημάτων ή σε κατάλληλο εφεδρικό δοχείο, καθώς και η μεταφορά υγρών καυσίμων θέρμανσης όταν δεν γίνεται με βυτιοφόρο επαγγελματιών.
Η συνθήκη Σένγκεν
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο χώρος Σένγκεν αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες του ευρωπαϊκού οικοδομήματος. Η κατάργηση των συνοριακών ελέγχων άρχισε το 1995, δίνοντας στους πολίτες της ΕΕ το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας και άρα τη δυνατότητα διαμονής, σπουδών, εργασίας και συνταξιοδότησης οπουδήποτε στην ΕΕ. Οι τουρίστες και οι επιχειρήσεις μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τα δικαιώματα αυτά.
Όλες οι χώρες της ΕΕ αποτελούν μέρος του Σένγκεν εκτός από την Ιρλανδία, η οποία έχει εξαιρέσεις, καθώς και την Κύπρο που πρόκειται να ενταχθεί στο Σένγκεν κάποια στιγμή στο μέλλον. Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να άρουν τους συνοριακούς ελέγχους στα εναέρια και θαλάσσια σύνορα για άτομα που ταξιδεύουν από και προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία από τις 31 Μαρτίου 2024. Επιπλέον, τέσσερις χώρες εκτός ΕΕ αποτελούν επίσης μέρος του χώρου Σένγκεν: η Ισλανδία, η Νορβηγία, η Ελβετία και το Λιχτενστάιν. Οι κανόνες του Σένγκεν καταργούν τους ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα, εναρμονίζοντας και ενισχύοντας την προστασία των εξωτερικών συνόρων της περιοχής. Αφού εισέλθουν στο χώρο Σένγκεν, οι άνθρωποι μπορούν να ταξιδεύουν από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να υποβάλλονται σε συνοριακούς ελέγχους. Ωστόσο, οι εθνικές αρχές ενδέχεται να τους ελέγχουν (κοντά) στα εσωτερικά σύνορα εάν οι πληροφορίες και η πείρα της αστυνομίας δικαιολογούν προσωρινή επιτήρηση. Η συμφωνία Σένγκεν περιλαμβάνει επίσης μια κοινή πολιτική θεωρήσεων για σύντομες διαμονές υπηκόων τρίτων χωρών και βοηθά τα συμμετέχοντα κράτη να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την καταπολέμηση του εγκλήματος με τη βοήθεια της αστυνομικής και δικαστικής συνεργασίας.
Ειδήσεις σήμερα
Κεραμέως στο TikTok: Αυτοί είναι οι πέντε στόχοι του υπουργείου Εργασίας για το 2025
Δούκας σε Περιφέρεια: «Υπερβαίνει κάθε λογική η επιβάρυνση για τα τέλη απορριμμάτων»