Για χρόνια στέκει αναξιοποίητο, με την τοπική κοινωνία να ζητάει επιτακτικά την αναστήλωσή του και την ένταξή του στα δρώμενα της πόλης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγινε πολλές φορές αποδέκτης τέτοιων παραπόνων και αποφάσισε να δώσει λύση. Μεθαύριο πρωί θα παραστεί στην τελετή υπογραφής του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Βουλής των Ελλήνων, του Υπερταμείου και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου.
«Υπερταμείο και ΕΤΑΔ αναλαμβάνουν αμέσως τον προσδιορισμό του κόστους αποκατάστασης του κτηρίου και τους γύρω χώρους, καλύπτοντας τις σχετικές μελέτες. Ενώ, στη συνέχεια, η Βουλή των Ελλήνων θα εξετάσει το ύψος και τους τρόπους χρηματοδότησης, έτσι ώστε το εμβληματικό αυτό κτήριο να παραμείνει ένα δημόσιο κτήριο με χρήσεις οι οποίες θα είναι απολύτως συμβατές με τον ιστορικό του χαρακτήρα», είχε αναφέρει από το βήμα της 49ης τακτικής γενικής συνέλευσης του ΣΕΒΕ. Ο κ. Μητσοτάκης είχε σημειώσει χαρακτηριστικά πως πρόκειται για ένα ιστορικό τοπόσημο, το οποίο «θα διασωθεί, θα ενταχθεί δημιουργικά στη λειτουργία της πόλης, των κατοίκων και των επισκεπτών της, προφανώς, οι οποίοι με χαρά διαπιστώνω ότι διαρκώς αυξάνονται».
Το Παλατάκι αναμορφώνεται
Το Παλατάκι σχεδιάστηκε από τον Περικλή Σακελλάριο και με τελική επεξεργασία του Ι. Χριστόπουλου στην δεκαετία του 1950 και εγκαινιάστηκε το 1960, για να χρησιμοποιηθεί ως κατοικία του τότε υπουργού Βορείου Ελλάδος. Το 1963 δόθηκε στην Ελληνική Βασιλική οικογένεια σαν βασιλική κατοικία/ανάκτορο, αλλά χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό αυτό μόνο μια νύχτα, γιατί προτιμούνταν το παλιό ξενοδοχείο Méditerranée στην παλιά παραλία για τις διαμονές της Βασιλικής οικογένειας στην πόλη. Το 1968 κατά την διάρκεια της Χούντας αποδόθηκε η χρήση του ακινήτου στο υπουργείο Βορείου Ελλάδος. Μετά το 1974 χρησιμοποιήθηκε σαν κατοικία από τον υπουργό Μακεδονίας – Θράκης και από τον πρωθυπουργό και μετέπειτα Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Καραμανλή κατά την διάρκεια των επισκέψεων του στην πόλη. Μέχρι σήμερα, χρησιμοποιείται περιοδικά για συναυλίες, εκθέσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα, δεδομένου ότι προσφέρει εντυπωσιακό φυσικό και αρχιτεκτονικό σκηνικό.
Πλέον, η εσωτερική τοιχοποιία υποφέρει από μούχλα και υγρασία. Το ίδιο και οι οροφές, απ’ όπου κρέμονται μπογιές και σοβάδες. Τα ξύλινα πατώματα καταστρέφονται κι αυτά από τα τρίμματα που πέφτουν από τους τοίχους και τις οροφές, ενώ σημαντικές ζημίες υπάρχουν και στο εξωτερικό μέρος του κτιρίου, στους εξώστες και στις βεράντες. Πολλά από τα κινητά αντικείμενα που υπήρχαν εκεί κατά τις προηγούμενες δεκαετίες είτε χάθηκαν είτε εντοπίστηκαν σε διάφορα άλλα μέρη.
Το αρχοντικό εκτείνεται σε 15 στρέμματα, με θέα στον Θερμαϊκό Κόλπο περίπου οκτώ χιλιόμετρα νότια του κέντρου της πόλης της Θεσσαλονίκης. Οι χώροι περιλαμβάνουν μια κύρια πύλη με θαλάμους φρουράς, ένα παρεκκλήσι, ένα ελικοδρόμιο και πρόσβαση σε μια αποβάθρα στη θάλασσα. Η μπροστινή πρόσοψη του αρχοντικού χαρακτηρίζεται από μια ιωνική κιονοστοιχία δύο επιπέδων και μια μεγάλη μαρμάρινη αυλή. Μια κιονοστοιχία διατρέχει επίσης την πίσω πρόσοψη του αρχοντικού. Αυτό δημιούργησε άφθονο υπαίθριο χώρο που διευκόλυνε τη φιλοξενία μεγάλων υπαίθριων εκδηλώσεων. Aποτελείται από δύο βασικούς ορόφους που καλύπτουν 1.200 τετραγωνικά μέτρα. Οι αίθουσες υποδοχής του κοινού βρίσκονται στο ισόγειο, ενώ ο επάνω όροφος αποτελείται από δύο σουίτες και χώρους προσωπικού. Το υπόγειο περιέχει τις κουζίνες, το πλυσταριό, την αποθήκη και τους βοηθητικούς χώρους.
Ειδήσεις σήμερα
Ψυχοκόρες: Το παραμυθένιο τέλος της Μαρίκας
Survivor spoiler: Αυτοί οι 3 παίκτες δεν θα φτάσουν όπως φαίνεται τελικό