H ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της κήρυξε απεργία-αποχή από όλες τις εξωδιδακτικές διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης και 24ωρη απεργία στις 15 Φεβρουαρίου. Αντίστοιχα, η ΟΛΜΕ προχώρησε και αυτή σε απεργία-αποχή, ενώ προειδοποίησε ότι θα προσφύγει δικαστικά, στην περίπτωση που κάποια Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης προχωρήσει σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης, που αφορούν όσους διορίστηκαν τα τελευταία χρόνια.
Για τη δεύτερη απόπειρα σαμποτάζ της αξιολόγησης, το έργο είναι γνωστό τόσο στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όσο και στην πολιτική ηγεσία. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έχει δείξει ότι δεν αφήνει αναπάντητες αυτές τις επιθέσεις, ακολουθώντας τη δικαστική οδό. Αλλωστε ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών έχει αποδειχθεί «δύσκολος» από την πρώτη στιγμή και είναι πολλές φορές που έχουν έρθει σε κόντρα, ακόμα και για θέματα όπως η διεξαγωγή ενός εθνικού διαγωνισμού στα πρότυπα της PISA.
Πάντως για την ιστορία η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου προχώρησε χωρίς καθυστερήσεις και μάλιστα ολοκληρώθηκε στην ώρα του.
Το ζήτημα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών έχει εξελιχθεί σε «κόκκινο πανί» για τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, καθώς το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να δοθεί προτεραιότητα αξιολόγησης σε αυτούς, πριν προχωρήσει η μονιμοποίησή τους.
Τα τελευταία τρία χρόνια η πολιτική ηγεσία έχει προχωρήσει σε πάνω από 25.000 διορισμούς εκπαιδευτικών. Οσοι εκπαιδευτικοί διορίζονται στο Δημόσιο, δεν μονιμοποιούνται άμεσα, καθώς τα δύο πρώτα χρόνια κρίνονται ως «δόκιμοι». Για τους 4.500 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που διορίστηκαν το σχολικό έτος 2020-2021, η διετία έχει ολοκληρωθεί και για να μονιμοποιηθούν θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησής τους. Σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται η διετία και για τους 11.700 διορισμένους του σχολικού έτους 2021-2022.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: «Νεκρώνουν» τα πάντα - Τι θα ισχύσει σε ΜΜΜ και σχολεία
Με την αξιολόγηση να επιστρέφει ύστερα από 40 χρόνια στα σχολεία, η πολιτική ηγεσία επέλεξε -ως ένα βαθμό και συμβολικά- οι νεοδιόριστοι να είναι οι πρώτοι που θα αξιολογηθούν, προκαλώντας συνδικαλιστικές αντιδράσεις για ομηρία των εκπαιδευτικών.
Και σε αυτή την περίπτωση (σ.σ. όπως και στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου), οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί διαφωνούν επί της διαδικασίας. «Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών», αναφέρει η ΟΛΜΕ, κατηγορώντας την πολιτική ηγεσία για επιβολή ταξικών διαφοροποιήσεων σε τάξεις, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η θετική αξιολόγηση θα πριμοδοτεί τον εκπαιδευτικό που θα διεκδικήσει θέση στελέχους εκπαίδευσης, ενώ η αρνητική αξιολόγηση θα τον οδηγήσει σε έναν κύκλο επιμόρφωσης.
Ειδήσεις σήμερα
Πτώση F-4 Phantom: Σήμερα το ύστατο χαίρε στον κυβερνήτη Ευστάθιο Τσιτλακίδη
Εκλογές 2023: Εκλογικό μπλόκο στα νεοναζιστικά κόμματα από τη κυβέρνηση
Χιόνια στην Αττική: Βγαίνει έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Πού θα το το στρώσει