Αναφερόμενος στον γραπτό διαγωνισμό ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ επισήμανε ότι «δήλωσαν υποψηφιότητα 108.000 άνθρωποι, προσήλθαν 77.000 και διεξήχθη σε 527 εξεταστικά κέντρα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Είχε τεράστιες οργανωτικές δυσκολίες και προκλήσεις. Δεν μιλάμε απλώς για ένα εγχείρημα μεγέθους Πανελληνίων, αλλά για ένα εγχείρημα μεγέθους Πανελληνίων που απευθύνεται σε ανθρώπους 30 – 40 καμιά φορά και 50 ετών» δήλωσε στις «Συνδέσεις» ο κ. Παπαϊωάννου.
Καί όπως δήλωσε εξαρχής, «ο διαγωνισμός παρουσίασε ένα πρόβλημα ότι κάποια θέματα του μαθηματικού συλλογισμού που είχαν σχήματα δεν κατάφεραν να αναπαραχθούν σωστά στα φωτοτυπικά μηχανήματα κάποιων εξεταστικών κέντρων».
Μιλώντας για την επίμαχη ερώτηση εξήγησε ότι «δεν αποτυπώθηκε η σκίαση πάνω σε 17 επί συνόλου 100 ασκήσεων. Αυτό το συνειδητοποίησαν και τα ίδια τα εξεταστικά κέντρα, που είχαν το πρόβλημα, αρκετά μετά την έναρξη του διαγωνισμού. Μας ενημέρωσαν και δώσαμε οδηγίες να σκουρύνουν το φωτοτυπικό μηχάνημα για να βγει πιο καλά η φωτοτυπία. Σε αρκετά από τα σχολεία αποκαταστάθηκε το πρόβλημα, αλλά σε κάποια άλλα δεν αποκαταστάθηκε», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωνάννου το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είχε διαφύγει της προσοχής του ΑΣΕΠ αντίθετα, είχαν γίνει δοκιμές σε ανάλογα σχήματα και είχαν τη διαβεβαίωση από το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Ωστόσο η κατάσταση που αντιμετώπισαν ήταν διαφορετική. «Όταν μιλάς για 527 εξεταστικά κέντρα, με το καθένα να έχει 3 – 4 φωτοτυπικά μηχανήματα, τελικώς προέκυψε το πρόβλημα σε κάποια φωτοτυπικά μηχανήματα».
Και όπως παραδέχτηκε το πρόβλημα «εντοπίστηκε στο 10% των εξεταστικών κέντρων». Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν αυτό το πρόβλημα μπορεί να κρίνει το μέλλον κάποιου διαγωνιζόμενου ο κ. Παπαϊώάννου είπε σχετικά: «Η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιβάλλει να μη σταθεί κανείς στους αριθμούς, αλλά να δώσεις λύση για όλους».
Εξηγώντας το τι έγινε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ εξήγησε ότι είχαν να αποφασίσουν μεταξύ δύο λύσεων: «Η να αφαιρέσουμε αυτές τις 17 ερωτήσεις από τις 100, οπότε θα αδικούσαμε αυτούς που έγραψαν καλά σε αυτές γιατί θα υπήρχε κίνδυνος αυτοί που έγραψαν καλά να πέσουν κάτω από τη βάση στις υπόλοιπες ερωτήσεις ή να θεωρήσουμε, για όλους, ορθές τις απαντήσεις, ούτως ώστε να βοηθηθούν κι αυτοί οι λίγοι, οι οποίοι τελικώς δεν πήραν σωστά την γραμμοσκίαση στις ασκήσεις. Καταλήξαμε στη δεύτερη λύση, δηλαδή στη λύση της ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων. Να δώσουμε την πιο ευνοϊκή λύση για να μη βρεθεί κανείς χωρίς να φταίει κάτω από τη βάση».
Εκτός από το θέμα του φωτοτυπικού ο κ. Παπαϊωάννου τοποθετήθηκε και για την ερώτηση 29 όπου υπήρχαν ενστάσεις για την ορθή απάντηση. «Πάντα στους διαγωνισμούς αυτούς υπάρχει μια διαδικασία που οι υποψήφιοι αμφισβητούν τις απαντήσεις. Εμείς σε συνεργασία με τους θεματοδότες το συζητάμε. Πράγματι η (ερώτηση) 29 έχει αναδειχθεί έτσι σε κεντρικό θέμα. Υπάρχουν κι άλλες ερωτήσεις… Το συζητάμε με τους θεματοδότες και σύντομα θα δούμε τι θα κάνουμε».
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
Αναφορικά με τη χρήση των κινητών απάντησε ότι οι οδηγίες ήταν αυστηρές. «Ξέρω περιπτώσεις που πήραν κινητό και απέκλεισαν υποψήφιο. Υπήρξε περίπτωση υποψήφιας η οποία είχε πρόβλημα με διαβήτη και η οποία ζήτησε να έχει ανοιχτό το κινητό για να μετρηθεί και δώσαμε απευθείας οδηγίες στον επιτηρητή να κρατήσει ο ίδιος το κινητό και αν χρειαστεί να το δώσει. Σε αυτά είμαστε αυστηροί και νομίζω και οι επιτηρητές ότι ήταν αυστηροί», σημείωσε.
Δεν μπορεί να μείνει στη μέση μια προσπάθεια 77.000 ανθρώπων
Απαντώντας στο ερώτημα αν οι ενστάσεις ορισμένων υποψηφιών που αντιμετώπισαν προβλήματα με τη διαδικασία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τις προσλήψεις στο Δημόσιο ο κ. Παπαϊωάννου απάντησε ότι το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε να κάνει ως θεσμικός εκπρόσωπος μιας Ανεξάρτητης Αρχής είναι να αναφερθεί στις όποιες αποφάσεις προκύψουν εάν κάποιοι κινηθούν δικαστικά. Ωστόσο, όπως τόνισε «θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία και πιστεύω ότι θα προχωρήσει. Δεν μπορεί να μείνει στη μέση μια προσπάθεια 77.000 ανθρώπων».
Πρόσθεσε δε ότι «μετά από αυτά τα οποία συνέβησαν, διδασκόμαστε, κρατάμε τα κέρδη για τη λέξη κέρδη, κρατάμε το όφελος από αυτή τη διαδικασία και προχωράμε με βάση τα μαθήματα που πήραμε από την εμπειρία αυτή».
Όσον αφορά στον διαγωνισμό σημείωσε ότι δεν πρέπει να χαθεί το κέρδος του διαγωνισμού, ο καλύτερος τρόπος κρίσης αυτών οι οποίοι θέλουν να μπουν στο Δημόσιο.
Μιλώντας για τα οφέλη των επιτυχόντων τόνισε ότι πρόκειται για διαγωνισμός κατάταξης και δεν σημαίνει ότι όποιος περάσει τη βάση θα διοριστεί άμεσα. «Θα υπάρξουν προκηρύξεις οι οποίες θα είναι για συγκεκριμένες θέσεις και το βασικό κριτήριοθα είναι ο βαθμός σε αυτόν το διαγωνισμό. Άρα, το αν έχει ελπίδες κάποιος να διοριστεί κάπου έχει να κάνει όχι μόνο με το πόσοι πέρασαν τη βάση, αλλά και πόσοι είναι οι υποψήφιοι που θα κάνουν αίτηση για την ίδια ειδικότητα».
Απαντώντας, τέλος, γιατί ο πρώτος Πανελλήνιος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν έγινε ηλεκτρονικά εξήγησε ότι τα σχολεία διαθέτουν μόλις 12.000 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αριθμός ιδιαίτερα μικρός σε σχέση με τους 77.000 υποψηφίους που προσήλθαν στον διαγωνισμό της 4ης Μαρτίου για τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
Ειδήσεις σήμερα
Υποδομές στο… σκάνερ: Έλεγχοι σε 3000 γέφυρες του οδικού δικτύου
Συντάξεις: Τα 4 μπόνους για 350.000 στρατιωτικούς [πίνακες]
Απεργία 16 Μαρτίου: Αυτοί κατεβάζουν ρολά – Τι ισχύει με ΜΜΜ και σχολεία