Γέφυρα Σερβίων: 28 χρόνια παραμένει ασυντήρητη
Το εγκληματικό της υπόθεσης είναι πως επί 28χρονια η εν λόγω γέφυρα παρέμεινε ασυντήρητη. Με ρωγμές, σοβαρά προβλήματα στατικότητας και τα σχέδια της γέφυρας άφαντα. Η παραδοχή του περιφερειάρχη Κασαπίδη είναι σοκαριστική. «Δεν υπάρχουν πορίσματα αποτυπωμένα σε αρχεία ούτε μετά από το ’95 ούτε πριν από το ’95. Oυσιαστικά όσοι ενεπλάκημεν στην προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος κινούμασταν στα τυφλά και η γέφυρα ουσιαστικά μετά το 1995 είχε αφεθεί στην τύχη της».
Γέφυρα Σερβίων: Οι κατασκευαστικές αστοχίες στο προσκήνιο
Χρειάστηκε η δημοσιότητα που πήρε το θέμα για να αποφασίσουν οι αρμόδιοι ότι η γέφυρα που λειτουργεί σχεδόν από την αρχή της ζωής της με κατασκευαστικές αστοχίες, πρέπει να κλείσει για να επισκευαστεί. Τουλάχιστον 2 μήνες θα χρειαστούν για να ολοκληρωθούν τα έργα στη γέφυρα Σερβίων. Αυτό που ζητούν οι τοπικοί φορείς από τους κατοίκους είναι να δείξουν υπομονή και κατανόηση.
Γέφυρα Σερβίων: Τα προβλήματα που δημιουργεί το κλείσιμό της
«Οι μαθητές που είναι από τα χωριά μετά τη γέφυρα είναι γύρω στους 35 με 40 μαθητές. Βεβαίως όλη αυτή η διαδικασία πηγαίνοντας προς την Κοζάνη και κάνοντας τον κύκλο της λίμνης θα χρειαστεί περίπου μία ώρα», δήλωσε ο Κυριάκος Τσολακίδης, διευθυντής λυκείου Σερβίων.
Ανάστατοι είναι και οι αγρότες της περιοχής που θα αναγκαστούν να διέρχονται από την γέφυρα του Ρυμνίου για το επόμενο διάστημα. Όλη αυτή η παράκαμψη γι’ αυτούς είναι χρόνος και χρήμα, όπως λένε. «Αυτό μεταφράζεται από 300.000 με έναν πολύ πρόχειρο υπολογισμό, στην καλύτερη έως 1.000.000 μόνο για τη μεταφορά. Όλα μας τα προϊόντα που προμηθευόμαστε περνάν πάλι από αυτή τη γέφυρα», δήλωσε ο Νίκος Κουτλιαμπάς, πρόεδρος του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού.
Όλοι ελπίζουν η ταλαιπωρία να είναι προσωρινή και η επισκευή της γέφυρας μόνιμη. Για το θέμα πάντως υπάρχει ήδη και παρέμβαση του εισαγγελέα για να διαπιστωθεί για ποιο λόγο έλειπαν τα αρχικά της σχέδια.
«Μου προκάλεσε ανησυχία»
Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη η καμπυλότητα στο οδόστρωμα προβλημάτιζε τους μηχανικούς της υπηρεσίας και ζητούσαν την επιθεώρηση της γέφυρας από ειδικά κλιμάκια του υπουργείου.
«Οι λόγοι που μας οδήγησαν να κλείσουμε την γέφυρα ήταν πρώτον η ρωγμή που εντοπίστηκε στα τέλη του 2021 και τα αίτια αυτής της ρωγμής είναι ότι έλειπε οπλισμός. Κατά την διάρκεια της κατασκευής δεν τοποθετήθηκε οπλισμός. Τα σχέδια βρέθηκαν το 2022 στην Ιταλία. Ο μηχανικός ήταν ο Μοράντι του οποίου η γέφυρα στην Γένοβα έπεσε. Αυτό μου προκάλεσε ανησυχία και ασχοληθήκαμε επισταμένα με το θέμα», δήλωσε ο κ. Κασαπίδης.