Η Θεσσαλονίκη διαθέτει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης από το 2017, το οποίο καλύπτει όλο το κέντρο. Λειτουργεί με σταθερή χρέωση ανά ώρα και έχει συνεισφέρει αρκετά μέχρι στιγμής στη βελτίωση της κατάστασης. Ένας από τους στόχους του έργου UPPER, είναι να μελετήσει κατά πόσο η εφαρμογή ενός δυναμικού τρόπου τιμολόγησης των θέσεων που παρέχονται στους επισκέπτες του κέντρου μπορεί να συμβάλει στη μείωση της συμφόρησης στους δρόμους και άρα στη μείωση της περιβαλλοντικής υποβάθμισης και στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών. Με τον όρο δυναμική τιμολόγηση εννοείται η μεταβολή του κόστους στάθμευσης βάσει παραμέτρων που εκτιμώνται σε πραγματικό χρόνο, όπως για παράδειγμα η κίνηση στο κέντρο της πόλης. Συστήματα ελεγχόμενης στάθμευσης με δυναμική τιμολόγηση έχουν ήδη εφαρμοστεί ανά τον κόσμο, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, η έως τώρα διεθνής πρακτική δείχνει σημαντική μείωση στον χρόνο εύρεσης θέσης στάθμευσης, ακόμα και κατά επτά λεπτά της ώρας ανά διαδρομή, με παράλληλη σημαντική μείωση της παράνομης στάθμευσης καθιστώντας έτσι εφικτή τη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής.
Βία ανηλίκων: 15χρονος χτύπησε 14χρονο γιατί δεν του έδινε το πατίνι του
Η έρευνα συμπίπτει χρονικά με σημαντικές κυκλοφοριακές αλλαγές στη Θεσσαλονίκη, που ασφαλώς έχουν επίπτωση και στην στάθμευση εντός του κέντρου της πόλης. Ως εκ τούτου, η συμμετοχή των πολιτών στην έρευνα είναι ιδιαίτερα σημαντική και ουσιαστική για την αναγνώριση καινοτόμων λύσεων που μπορούν να συνεισφέρουν στην κατεύθυνση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Οι Θεσσαλονικείς μπορούν να συμμετέχουν στην έρευνα ΕΔΩ
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου γίνεται ανώνυμα και οι απαντήσεις συλλέγονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς. Τα αποτελέσματα αναμένονται τον Ιανουάριο του 2024.