Για τη χώρα μας, αυτό σημαίνει σταθερά υψηλές θερμοκρασίες και ανομβρία/ξηρασία, που συνδυαστικά δημιουργούν ακραίες συνθήκες, φαινόμενα που, δυστυχώς, έχουν αυξηθεί σε συχνότητα και ένταση, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Ομως, δεν δοκιμαζόμαστε μόνο εμείς, αλλά και τα αυτοκίνητά μας, και στο θέμα που ακολουθεί παρουσιάζουμε κάποιες απλές ενέργειες και ελέγχους που μπορείτε να κάνετε, ώστε να είστε προετοιμασμένοι.
- Δουλεύει το air condition;
Το Α και το Ω για την καλοκαιρινή «επιβίωση» εντός του αυτοκινήτου, το air condition, δοκιμάζεται σκληρά και δουλεύει υπερωρίες το καλοκαίρι. Θα πρέπει, λοιπόν, να είστε σίγουροι ότι είναι έτοιμο και προετοιμασμένο για τη φετινή σεζόν. Το πρώτο που πρέπει να κάνετε μετά την πολύμηνη απραξία του, είναι το προφανές, να διαπιστώσετε αν δουλεύει και πώς δουλεύει και αυτό πρέπει να γίνει πριν το χρειαστείτε πραγματικά. Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που μπορεί να βγάλει ένα air condition είναι να μην παράγει καθόλου ψύξη ή να έχει μειωμένη απόδοση και συνήθως οι αιτίες κρύβονται στον συμπιεστή (το κομπρεσέρ, στην καθομιλουμένη) ή στη χαμηλή στάθμη φρέον στο κύκλωμά του. Αν διαπιστώσετε κάποιου είδους υπολειτουργία ή… καθόλου λειτουργία, το συνεργείο και οι εξειδικευμένοι ψυκτικοί είναι μονόδρομος.
- Να αλλάξω λάστιχα ή να το αφήσω για το φθινόπωρο;
Να τα αλλάξετε. Δεν ξέρουμε πού στηρίζεται όλος αυτός ο μύθος του «δεν έχει νόημα, δεν κάνει να αλλάζεις λάστιχα το καλοκαίρι», αλλά οι «στραβές» στον δρόμο δεν πάνε… διακοπές το καλοκαίρι. Η πρόσφυση και η καλή δυναμική συμπεριφορά των ελαστικών που θα χρειαστείτε σε ένα δύσκολο οδηγικό σενάριο είναι all season ζήτημα, οπότε, αν έχει έρθει η ώρα για αλλαγή, κάντε το χωρίς δεύτερη σκέψη!
- Ο ήλιος παραμονεύει…
Θυμάστε εκείνη την ηλιοπροστασία που χρησιμοποιήσατε ως «χαλάκι» για να βάλετε αλυσίδες τον χειμώνα; Ζει (μπορεί και όχι) κάπου στο πορτμπαγκάζ μπλεγμένη με το τρίγωνο και τον πυροσβεστήρα. Ρίξτε της ένα τσεκάρισμα και αν τα έχει φάει τα ψωμιά της αντικαταστήστε την. Κοστίζει πολύ λίγο, αλλά προσφέρει πάρα πολλά, δεδομένου του ότι μπλοκάρει τον ήλιο στο σημείο όπου το εσωτερικό του αυτοκινήτου σας είναι περισσότερο εκτεθειμένο σε αυτόν, δηλαδή στο μπροστινό παρμπρίζ. Με τη χρήση της ηλιοπροστασίας το αυτοκίνητο δεν θα έχει την αίσθηση κλιβάνου όταν μπαίνετε σε αυτό έπειτα από στάση και το τιμόνι δεν θα το αισθάνεστε σαν σίδερο μαρκαρίσματος για αγελάδες. Παράλληλα, προφυλάσσει το ταμπλό και τα υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από το ηλιακό φως, που έχει την κακή συνήθεια να τα πολυμερίζει και να τα αποχρωματίζει.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ Η ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΗ ΑΙΤΙΑ
Ποιοι είναι οι λόγοι που «μένουν» τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Με πολύ μικρά ποσοστά ακολουθούν στην ουρά των κλήσεων για οδική βοήθεια η περίπτωση επαναφοράς του αυτοκινήτου στον δρόμο (0,55%) και η περίπτωση ακινητοποίησης λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%). Αυτά τα στοιχεία δημοσιοποίησε η ασφαλιστική εταιρία Hellas Direct από τις κλήσεις που δέχθηκε για οδική βοήθεια το 2023. Το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος που κυκλοφορεί στους δρόμους είναι μεγάλης ηλικίας, με μεγάλο ποσοστό εξ αυτών να είναι κακοσυντηρημένα.
Στα αυτοκίνητα τα οποία είναι άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη είναι η συνηθέστερη αιτία (83%), ενώ η απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας λόγω μπαταρίας ακολουθεί με 11% και το ελαστικό με 5,5%. Οταν το αυτοκίνητο είναι νεότερο κατά μία πενταετία (26-30 ετών), το ποσοστό ακινητοποίησης λόγω μηχανικής βλάβης μειώνεται στο 72%, με το πρόβλημα της μπαταρίας να εντοπίζεται στο 19% και των ελαστικών στο 6%.
Ειδήσεις σήμερα
Το Ναυάγιο-spoiler: Η Ειρήνη προσπαθεί να ξεφύγει από τον Ιπποκράτη
Η γη της ελιάς: Νέος έρωτας για τον αστυνόμο Κουράκο – Ανακοινώνεται όμως ένα διαζύγιο με πόνο
Survivor Spoiler 10/6: «Δεν το πιστεύει Φάνης» – Αυτό που θα συμβεί αύριο δεν έχει προηγούμενο
Coldplay: Το συγκρότημα που «γκρέμισε» το ΟΑΚΑ – «Είμαστε ευγνώμονες» [βίντεο]