Γράφει η ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Ειδικότερα, μέχρι και σήμερα θα ενημερωθούν μέσω επιστολής όλοι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων που δεν ανήρτησαν στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ την Ετήσια Εκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του σχολικού έτους 2020-2021. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, πρόκειται για ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξης του 0,8%, εν αντιθέσει με το 99,2% του συνόλου των 13.000 σχολικών μονάδων που ολοκλήρωσε και ανήρτησε την αξιολόγηση για το προηγούμενο σχολικό έτος. Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για συντριπτική αποδοχή του νόμου για την αξιολόγηση από την εκπαιδευτική κοινότητα, υπογραμμίζοντας ότι παράλληλα εφαρμόζονται οι διατάξεις για όσους δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα.
Οι κυρώσεις αφορούν αναστολή της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης, αλλά και αποκλεισμό από τη δυνατότητα διεκδίκησης άλλης θέσης στελέχους εκπαίδευσης για οχτώ χρόνια. Στην επιστολή διευκρινίζεται ότι η αναστολή της εξέλιξής τους δεν επιδρά στην προσμέτρηση του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος στο χρόνο δημόσιας υπηρεσίας.
Οι εν λόγω διευθυντές έχουν δικαίωμα ένστασης εντός δώδεκα ημερών από την επομένη της γνωστοποίησης της απόφασης.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 2020 και η πρώτη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου αφορούσε το σχολικό έτος 2020-2021. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες προχώρησαν σε μακρά αποχή-απεργία από τη διαδικασία με τη διαμάχη τους, με το υπουργείο Παιδείας να λύνεται οριστικά στα δικαστήρια τον Σεπτέμβρη του 2021, με την πολιτική ηγεσία να δικαιώνεται και μετά την έφεση των εκπαιδευτικών κατά της πρωτόδικης απόφασης που έκρινε παράνομη την αποχή-απεργία.
Η εφαρμογή των κυρώσεων που προβλέπει ο νόμος έρχεται σε μία κομβική περίοδο, κατά την οποία αναμένονται οι κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης. Με την ολοκλήρωση και τοποθέτηση των νέων στελεχών ξεκινούν οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης.
Έλληνες μαθητές: Όλη ημέρα στο κινητό, αλλά χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις
Σημειώνεται ότι το πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης προβλέπει τέσσερις κλίμακες περιγραφικής αξιολόγησης, τρεις άξονες που καλύπτουν όλο το φάσμα της παρουσίας του εκπαιδευτικού στο σχολείο, από τη διδακτική του έως τη συνέπεια και την επάρκειά του σε υπηρεσιακό επίπεδο, και δύο με τρεις διαφορετικούς αξιολογητές, ανάλογα την ειδικότητα.
Η διάρκεια της αξιολόγησης, ανάλογα με τον άξονα, κυμαίνεται από δύο έως τέσσερα χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί το πόρισμα.
Οι εκπαιδευτικοί με θετική αξιολόγηση μοριοδοτούνται για τη διεκδίκηση θέσης Στελέχους Εκπαίδευσης, ενώ όσοι έχουν αρνητική αξιολόγηση παραπέμπονται σε επιμορφωτικά προγράμματα. Αντιθέτως, για τα στελέχη εκπαίδευσης, προβλέπεται ακόμα και παύση της θητείας τους.