Η ΣΤΑΣΥ, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, αποφάσισε να ανακαινίσει τους πιο παλιούς και ταλαιπωρημένους συρμούς του ηλεκτρικού, ενώ ταυτόχρονα δρομολογήθηκε για πρώτη φορά ένας συρμός των γραμμών 2 και 3 στη γραμμή 1. Οσον αφορά στους σταθμούς, έχουν ήδη ανακαινιστεί.
Το κόστος της ανακαίνισης των 14 συρμών ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 22 Νοεμβρίου.
Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί μέσα στο επόμενο έτος, τότε η ανακαίνιση των συρμών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2025. Ωστόσο, οι επιβάτες της γραμμής 1 θα δουν τα πρώτα αποτελέσματα νωρίτερα, καθώς η παράδοσή τους θα γίνει τμηματικά.
Χρονοδιάγραμμα παραδόσεων
Συγκεκριμένα, ο πρώτος νέος συρμός θα παραδοθεί σε 19 μήνες, οι τέσσερις επόμενοι σε 25 μήνες και οι πέντε επόμενοι σε 30 μήνες.
Πώς θα μοιάζουν όμως οι συρμοί; Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, οι συρμοί που θα ανακαινιστούν δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τα σημερινά οχήματα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα αντικατασταθούν παράθυρα και καθίσματα, θα συντηρηθεί το δίκτυο κλιματισμού, θα τοποθετηθούν νέα δάπεδα και πλευρικά τοιχώματα, θα εγκατασταθούν φωτισμός LED και νέο κλειστό κύκλωμα καμερών, αλλά και οθόνες πληροφόρησης του κοινού, όπως στους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Παράλληλα, εξετάζεται να αλλάξει ο χρωματισμός, ώστε να ενσωματώσει αντι-γκράφιτι τεχνολογία.
«Υστερα από μία δεκαετία, κατά την οποία δεν προχωρούσαν ούτε επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες ούτε η συντήρηση γινόταν όπως έπρεπε, τα προβλήματα είχαν συσσωρευτεί σε όλα τα ΜΜΜ. Αυτήν την κατάσταση προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε. Παλεύουμε σε πολλά μέτωπα ταυτόχρονα. Και ξέρουμε ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι να δώσουμε στους πολίτες τις συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Με την ανακαίνιση των συρμών του ηλεκτρικού όμως γίνεται ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Μπαίνει πια στις ράγες ένα σημαντικό έργο. Γιατί ο ηλεκτρικός είναι η γραμμή 1 του μετρό και δεν αξίζει να είναι ο “φτωχός συγγενής” του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας. Και θέλω να ελπίζω πως όταν δρομολογηθούν οι ανακαινισμένοι συρμοί, που θα θυμίζουν πραγματικά μετρό, όλοι οι πολίτες θα τους φροντίζουν ως δική τους περιουσία. Γιατί είναι δική τους περιουσία», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.
«Αγκάθια» βανδαλισμοί και παλαιότητα
Μεγάλο «αγκάθι» για τη σημερινή κατάσταση των συρμών -πέρα από τους βανδαλισμούς- αποτελούν και τα γκράφιτι, καθώς δεν φυλάσσονται σε κλειστούς χώρους και έτσι γίνονται εύκολος στόχος.
Πολυτεχνείο: Σε επιφυλακή 5.500 αστυνομικοί - Όλες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ισχύουν
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο συρμός των γραμμών 2 και 3 που δρομολογήθηκε στη γραμμή 1, ο οποίος βανδαλίστηκε από το πρώτο κιόλας βράδυ εναπόθεσής του στον σταθμό «Αττική».
Οι βανδαλισμοί, ωστόσο, έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά προβλημάτων λόγω παλαιότητας των συρμών, καθώς και στον ηλεκτρικό, όπως και στα άλλα ΜΜΜ, τα τελευταία 10 χρόνια είχε σταματήσει κάθε επένδυση.
Ετερο «αγκάθι» αποτελεί και η παλαιότητα των συρμών, αφού οι πιο πρόσφατοι του ηλεκτρικού είναι ηλικίας 18 ετών. Ταυτόχρονα, οι συρμοί της συγκεκριμένης «γενιάς» αποδείχθηκε ότι είχαν προβλήματα με τις θύρες τους, με αποτέλεσμα να είναι παροπλισμένοι επτά. Συνολικά 19 συρμοί εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη γραμμή, η οποία περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές και φτάνει από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά μέσω κέντρου.
Δρομολόγια κάθε 5 λεπτά
Η χρονοαπόσταση σήμερα τις ώρες αιχμής είναι στα έξι λεπτά. Με την προσθήκη πέντε συρμών των γραμμών 2 και 3, στόχος είναι η συχνότητα δρομολογίων να πέσει στα πέντε λεπτά.
«Ηταν και παραμένει υποχρέωση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) να εξασφαλίζει γρήγορη, ασφαλή και άνετη μετακίνηση στους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το δίκτυό μας. Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, δεν προχώρησε ούτε ο εκσυγχρονισμός των συρμών ούτε η αναβάθμιση των υπηρεσιών μας. Σήμερα, ύστερα από πολύ μεγάλη προσπάθεια, εκτελούμε ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης του δικτύου μας και ειδικά της γραμμής 1 (Κηφισιά-Πειραιάς), με την ανακαίνιση των 14 παλαιών (1985) συρμών, αλλά και ανάταξης 13 συρμών του μετρό που παραλάβαμε παροπλισμένους, ευελπιστώντας ότι κάθε μέρα θα κάνουμε τη μετακίνηση και τη ζωή των πολιτών της Αττικής καλύτερες», σημείωσε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος.
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Βόλος: Σκότωσε τη νονά του για 2.000 ευρώ – Το χρονικό του στυγερού εγκλήματος
- Κορονοϊός: Σαρώνει το 4ο κύμα, στα όριά τους, γιατροί και νοσοκομεία – Ο φόβος για τα 10.000 κρούσματα
- Και όμως οι φυσικές καταστροφές αποτελούν… προϊόντα επένδυσης
- Τέξας: «Δεν μπορούσαμε να κουνηθούμε» – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες για το πολύνεκρο μουσικό φεστιβάλ Astroworld
- Νηνεμία στο ΚΙΝΑΛ, πριν την πόλωση του β’ γύρου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr