Μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει υποχρεωτική διενέργεια τεστ για τον κορονοϊό ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή μαθητών, φοιτητών και σπουδαστών στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τις λεπτομέρειες να ορίζονται σε ΚΥΑ των υπουργείων Παιδείας και Υγείας κι εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται κίνδυνος δημόσιας υγείας από τη διάδοση του κορονοϊού COVID-19.
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως παρευρέθηκε το περασμένο Σάββατο στη Σύνοδο των Πρυτάνεων όπου συζητήθηκε μεταξύ άλλων και το θέμα της ομαλής έναρξης της ακαδημαϊκής χρονιάς. Η κ. Κεραμέως έχει κάνει κάλεσμα σε φοιτητές να εμβολιαστούν και εξέφρασε την πρόθεσή της να ανοίξουν κανονικά τα πανεπιστήμια από τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα συζητήθηκε ακόμα και η λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων εντός των πανεπιστημίων, πρόταση που είχε κάνει και το Πανεπιστήμιο Αθηνών, έπειτα από απόφαση της Συγκλήτου.
Συνέπειες
Με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους με το νομοσχέδιο, τουλάχιστον σε ό,τι προβλέπει σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της («Καθημερινή») ξεκαθάρισε ότι η αξιολόγηση θα έχει βελτιωτικό χαρακτήρα και όχι τιμωρητικό, όμως προβλέπονται συνέπειες για όσους αρνηθούν να υποβληθούν σε αξιολόγηση, όπως η μη μισθολογική τους εξέλιξη και η παρακράτηση μισθού τους τουλάχιστον για ένα μήνα.
Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο δεν προβλέπει κυρώσεις για τους εκπαιδευτικούς που λαμβάνουν μη θετική αξιολόγηση, αλλά υποχρεωτική επιμόρφωση. Αντιθέτως επιβραβεύονται όσοι αξιολογηθούν θετικά, καθώς η περιγραφική τους αξιολόγηση μοριοδοτείται κατά τη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, όπως για παράδειγμα του διευθυντή σχολείου.
Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση χωρίζεται σε δύο μέρη που καλύπτουν τόσο τις υπηρεσιακές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών όσο και τη διδακτική του επάρκεια.
Οσοι αξιολογούν τον εκπαιδευτικό αξιολογούνται και οι ίδιοι, με τη διαφορά ότι η αξιολόγησή τους δεν είναι περιγραφική κι εφόσον λάβουν μη θετική αξιολόγηση απομακρύνονται άμεσα από τη θέση τους. Αυτό αφορά μεταξύ άλλων διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειακούς διευθυντές.
Η εμπειρία της φετινής εφαρμογής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν άφησε θετικές εντυπώσεις, με τους εκπαιδευτικούς να κλιμακώνουν τη διαμάχη και να προχωρούν σε αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης, αρνούμενοι να συντάξουν εκθέσεις με τους στόχους και τις δράσεις των σχολείων.
Διδασκαλία
Στον τομέα των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας προτείνει σειρά αλλαγών που αφορούν τόσο τη διαδικασία της διδασκαλίας όσο και την αξιολόγηση των μαθητών. Προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης «πολλαπλού βιβλίου», δηλαδή διαφορετικών εγχειριδίων ανάλογα με την επιλογή του κάθε σχολείου, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-2023, καθώς ακόμα δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες συγγραφής των εγχειριδίων.
Επιπλέον προβλέπονται εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν τη διαδικασία στις ανάγκες της τάξης τους, ενώ ενισχύεται και ο ρόλος του διευθυντή εντός του σχολείου. Το νομοσχέδιο προτείνει εναλλακτικές όπως εργασίες ή μεθόδους όπως η ανεστραμμένη τάξη.
Νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα: Τι κατάθεσε η μητέρα του Παναγιωτάκη για την Ειρήνη
Από τον Σεπτέμβριο, το νομοσχέδιο προβλέπει και την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών στα 112 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, με στόχο να αξιολογηθούν και στη συνέχεια να εφαρμοστούν καθολικά και στα υπόλοιπα σχολεία.
Πρώιμη παρέμβαση
Τη δυνατότητα για πρώιμη εκπαιδευτική και υποστηρικτική παρέμβαση από το Νηπιαγωγείο δίνει το νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει ότι οι γονείς, των οποίων τα παιδιά θα φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στα ΚΕΔΑΣΥ (πρώην ΚΕΣΣΥ) για να ζητήσουν τη διερεύνηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών, ώστε να λάβουν έγκαιρα μέτρα υποστήριξης.
Οι γονείς απευθύνονται στο ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, εφόσον έχει προκύψει από ιατρική γνωμάτευση ανάγκη λήψης μέτρων πρώιμης εκπαιδευτικής και υποστηρικτικής παρέμβασης. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου σε όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα παρέχονται σχετικά προγράμματα, εφόσον κριθεί αναγκαίο.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΒΕ
Ελάχιστη Βάση και μηχανογραφικό μέσα στην εβδομάδα
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική δήλωση των μηχανογραφικών δελτίων. Η ανακοίνωση της ΕΒΕ από το υπουργείο Παιδείας, που είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί ακόμα και σήμερα θα ορίσει το όριο κάτω από το οποίο χιλιάδες υποψήφιοι θα αποκλειστούν από την είσοδο στα πανεπιστήμια, λόγω χαμηλών βαθμολογιών. Η υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και κατά τη διάρκεια της Συνόδου Πρυτάνεων και υπογράμμισε ότι ως εναλλακτική προβλέπεται το παράλληλο μηχανογραφικό για την εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ, ενώ σχετικά με τον αριθμό όσων μένουν εκτός ΑΕΙ έκανε λόγο για τουλάχιστον 9.000 υποψηφίους. Πάντως, οι εκτιμήσεις εκπαιδευτικών αναλυτών κάνουν λόγο για διπλάσιο αριθμό, ακόμα και για 20.000 με 25.000 άτομα που δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν σε ελληνικά αμφιθέατρα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr
Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε Instagram, Facebook και Twitter