Αποτελέσματα που δίνουν μία νότα εθνικής υπερηφάνειας, όπως θα δούμε, στον ηθικά καθημαγμένο πληθυσμό από τα κυβερνητικά μέτρα υποτίθεται κατά του κορωνοϊού και τα πρωτοφανή σκάνδαλα παιδοφιλίας με έντονη κυβερνητική χροιά.
Στην άσκηση ή για την ακρίβεια στο ανθυποβρυχιακό μέρος της άσκησης, αφού περιλάμβανε ήταν μικτή, ο μεγάλο πρωταγωνιστής ήταν το παλιό υποβρύχιο S119 «Πόντος», κλάσης 209/1200, το τελευταίο της κλάσης και το τελευταίο που παραλήφθηκε από το ΠΝ από το 1980 μέχρι την ένταξη του S120 «Παπανικολής» Type 214.
Όπως αναφέρουν πηγές του defencenet.gr από το ΠΝ, το υποβρύχιο συμμετείχε σε μια πολύ δύσκολη ανθυποβρυχιακή άσκηση όπου έπρεπε να «διαρρήξει» την ανθυποβρυχιακή άμυνα του αντιτορπιλικό USS “Porter” κλάσης “Arleigh Burke” και της φρεγάτας του ΠΝ κλάσης “S”, «Αδρίας».
Το υποβρύχιο έπρεπε να κινηθεί χωρίς να γίνει αντιληπτό εντός ενός πολύ στενού κύκλου μόλις δύο μιλίων από το αμερικανικό αντιτορπιλικό το οποίο επίσης προστατευόταν από την φρεγάτα «Αδρίας», η οποία αν και αρκετά παλιά, εν τούτοις είναι νεότερη από το S119 «Πόντος».
Το USS “Porter” κλάσης «Arleigh Burke» χρησιμοποίησε ακόμα και συρόμενο σόναρ (τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί), το οποίο όμως ούτε αυτό «κατάλαβε» το S119 «Πόντος».
Το ελληνικό υποβρύχιο κινήθηκε εντελώς αθέατο δεν εντοπίστηκε σε καμία φάση της προσέγγισης και του εικονικού τορπιλισμού που θα ακολουθούσε και εντοπίστηκε μόνο όταν το «θέλησε» με την χρήση τεχνικών θορύβων!
Το πλήρωμα του ελληνικού υποβρυχίου χρησιμοποίησε ιδιαίτερα επιδέξια το ανάγλυφο του βυθού της περιοχής, «έπαιξε» με ένα υποθαλάσσιο «φαράγγι» το οποίο το χρησιμοποίησε σε τακτικές απόκρυψης κι αθέατης προσέγγισης και κατάφεραν αυτό που έδειχνε αδύνατο: Να διαφύγει από έναν εσωτερικό κύκλο άμυνας μόλις δύο μιλίων, ενός από ενός από τα πλέον ικανά σε ανθυποβρυχιακά αμερικανικά σκάφη επιφανείας.
Οι Αμερικανοί πήραν ένα «καλό μάθημα», όπως επίσης και το Πολεμικό Ναυτικό που είδε στην πράξη την ανεπάρκεια των συρόμενων σόναρ (προτείνονται με την φρεγάτα επακτίου άμυνας MMSC)
Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης - Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός με αλυσίδες
Κι επειδή όλα τα πράγματα έχουν δύο «όψεις» να πούμε ότι τα αποτελέσματα της επιχειρησιακής δράσης του S111 «Νηρέας» το περασμένο καλοκαίρι στην περιοχή της Καρπάθου, απέναντι στα τουρκικά πλοία επιφανείας δεν ήταν αντίστοιχη, αλλά υπήρχε μια ειδοποιός διαφορά: Υπήρξε επαφή από τουρκικό ανθυποβρυχιακό αεροσκάφος.
Τα εναέρια ανθυποβρυχιακά μέσα και ειδικά τα αεροσκάφη, φαίνεται ότι γενικά παίρνουν το «πάνω χέρι» σε τέτοιου είδους αποστολές και καλό είναι να επιταχύνει, όσο μπορεί το Ναυτικό, το πρόγραμμα των P-3H Orion.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το αμερικανικό αντιτορπιλικό δεν εξέπεμψε ελικόπτερο, καθώς η άσκηση ήταν τόσο κοντά που θεωρούσαν ότι αρκούσαν τα συστήματα του USS “Porter”.
Το ελληνικό υποβρύχιο θα διατηρηθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2030, έστω μη εκσυγχρονισμένο, αφού το πρόγραμμα (ανάλογο με αυτό του S-118 «Ωκεανός») με τοποθέτηση AIP, ματαιώθηκε το 2010.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr