Μετά την αιφνιδιαστική αλλαγή των προγραμμάτων σε Δημοτικά και Γυμνάσια, σειρά έχει και το πολύπαθο Λύκειο με την πρόταση του Ινστιτούτου να φέρνει τεράστιο ψαλίδι στα διδασκόμενα μαθήματα, θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου αλλά… παραμονή των πανελλαδικών εξετάσεων. Το υπουργείο Παιδείας έχει αποδείξει την ικανότητά του στα «μαγειρέματα» του ωρολόγιου προγράμματος, όμως, έχει αποτύχει να δώσει λύσεις σε γόρδιους δεσμούς όπως το εισαγωγικό σύστημα, στο οποίο δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Δεν έχει διευκρινιστεί,αν η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής «αδειάζει» τον υπουργό Παιδείας ο οποίος βάσιζε τη φιλοσοφία του για την αντικατάσταση των πανελλαδικών με το Εθνικό Απολυτήριο που θα αποτελούσε το μοναδικό διαβατήριο για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ή αν τελικά η ηγεσία κατέληξε ότι η ιδέα της κατάργησης των Πανελλαδικών θα οδηγούσε σε φιάσκο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πρόταση του ΙΕΠ με την οποία θα κατέβει το υπουργείο στη Βουλή να συζητήσει δεν φέρει καμία ρηξικέλευθη αλλαγή, δεν προτείνει τίποτα καινούργιο στην εκπαίδευση(σ.σ. από το 2000 γίνεται συζήτηση για το Εθνικό Απολυτήριο) και σίγουρα δεν αιτιολογεί τον κύκλο των συζητήσεων που αφορά το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Μαρκόπουλο: Βίντεο ντοκουμέντο από τις κινήσεις των δραστών λίγο πριν τη δολοφονία του 5χρονου
Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει, το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου αλλάζει δραστικά. Το Εθνικό Απολυτήριο θα αφορά τους βαθμούς των δύο τετραμήνων στο Λύκειο αλλά και την επίδοση των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ποσοστό 80% και 20% αντίστοιχα. Το Εθνικό Απολυτήριο όμως δεν θα έχει καμία ισχύ στην είσοδο των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίθετα, όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα εξετάζονται πανελλαδικά σε τέσσερα μαθήματα (όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα με το υπάρχον σύστημα).
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου