Οπως τονίζουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο, οι «μυστικοί επιβάτες» δεν θα θυμίζουν ελεγκτές, απλώς θα βρίσκονται σε οχήματα και συρμούς παρατηρώντας τι συμβαίνει εντός τους και σημειώνοντας όλα όσα χρειάζεται να αλλάξουν αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες έτσι ώστε τα ΜΜΜ να βελτιωθούν περαιτέρω. Παράλληλα, θα καλούν στο κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να πιστοποιούν αν πράγματι οι επικοινωνίες γίνονται όπως προβλέπεται και δεν υπάρχουν δυσαρεστημένοι επιβάτες.
«Από την έναρξη της πανδημίας του Covid-19 οι συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται σε μια διαρκή προσπάθεια διασφάλισης της απρόσκοπτης και ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, με την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου, την αύξηση των δρομολογίων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων», αναφέρουν πηγές του οργανισμού στον «Ε.Τ.».
Tα κριτήρια
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση του ΟΑΣΑ σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816, το οποίο ορίζει συγκεκριμένα κριτήρια.
Ειδικότερα, τα 8 κριτήρια του προτύπου αφορούν:
- Τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων κ.λπ.
- Την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών.
- Την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης κ.λπ.).
- Την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων.
- Την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κ.λπ.).
- Τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων.
- Την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
- Την προστασία του περιβάλλοντος.
Οπως τονίζουν οι ίδιες πηγές από τον οργανισμό, «για τα κριτήρια αυτά ο ΟΑΣΑ έθεσε συγκεκριμένους στόχους, όπως η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, η αύξηση του αριθμού των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ με προεξοχές προσβασιμότητας ΑμεΑ, η αύξηση του αριθμού των σημείων πώλησης εισιτηρίων, η αύξηση του αριθμού των τηλεματικών στάσεων, η παροχή καλύτερης ενημέρωσης προς το επιβατικό κοινό μέσω νέας ιστοσελίδας και συστήματος GIS κ.λπ.».
«Πρότυπες γραμμές»
Βασικός στόχος του ΟΑΣΑ είναι η άμεση εφαρμογή της μέγιστης δυνατής ποιότητας εξυπηρέτησης τόσο σε όρους συχνότητας δρομολογίων και χρονοαποστάσεων όσο και σε όρους όλων των επιμέρους παραμέτρων ποιότητας (λειτουργία τηλεματικής, κατάσταση οχημάτων, επάρκεια σημείων πώλησης, άνεση μετακίνησης, καθαριότητα, ασφάλεια κ.λπ.), σε επιλεγμένες λεωφορειακές γραμμές του δικτύου που θα αποτελέσουν τις «πρότυπες γραμμές». Απώτερος σκοπός – δεδομένων και των όποιων οικονομικών και άλλων περιορισμών- είναι η σταδιακή σύγκλιση όλο και περισσότερων λεωφορειακών γραμμών στο επίπεδο ποιότητας των «πρότυπων».
Προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing
Ετερο βήμα που θα ενισχύσει τον διαθέσιμο στόλο είναι η προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing. Η διαγωνιστική διαδικασία για τα λεωφορεία που θα προμηθευτεί ο οργανισμός έχει ολοκληρωθεί και στις αρχές του 2021 αναμένονται τα οχήματα.
Συγκεκριμένα, αναμένεται να μισθωθούν 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι δέκα ετών (έτος κατασκευής 2010 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO V ή νεότερης. Η μίσθωση θα ισχύει για 3 έτη με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος.
Υπενθυμίζεται ότι με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, η Ο.ΣΥ. έχει ενισχυθεί με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, δηλαδή περί τα 1.280 οχήματα, όταν το καλοκαίρι του 2019 στους δρόμους της Αθήνας έβγαιναν περί τα 850.
Με την προσθήκη των οχημάτων των ΚΤΕΛ καταγράφεται βελτίωση σε 60 γραμμές (ΚΤΕΛ) και 68 γραμμές (ΟΣΥ) με 1.400 επιπλέον δρομολόγια σε ημερήσια βάση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr