Τα γυμνάσια και τα Λύκεια παραμένουν κλειστά, με την επιτροπή των ειδικών να ξανασυζητάει το θέμα την ερχόμενη εβδομάδα, χωρίς όμως απαραίτητα να ληφθεί και απόφαση. Την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν (σ.σ.: μετά το τέλος των διακοπών των Χριστουγέννων) τα μαθήματα εξ αποστάσεως για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ αντίθετα δεν θα γίνει τηλεκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια, που ξεκινάει διά ζώσης μαθήματα την ερχόμενη Δευτέρα.
Πλέον, εκπαιδευτικοί και τοπικές Αρχές θα πρέπει να αποδυθούν σε έναν αγώνα δρόμου διάρκειας μίας εβδομάδας ώστε τα σχολεία να υποδεχθούν τους μαθητές τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Εκτός από το αυστηρό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ που ίσχυε από τον περασμένο Σεπτέμβρη, η επιτροπή δέχθηκε και τις προτάσεις της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, που προβλέπουν ενισχυμένα μέτρα για να θωρακιστεί η ασφαλής επιστροφή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.
Μεταξύ των προετοιμασιών που πρέπει να γίνουν είναι ο καθαρισμός των σχολείων, η τοποθέτηση αντισηπτικών, ο εσωτερικός σχεδιασμός ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στους κοινόχρηστους χώρους, καθώς και η λειτουργία των κυλικείων βάσει αυστηρών προδιαγραφών. Από την επόμενη εβδομάδα θα ανακληθούν και οι άδειες ειδικού σκοπού των εργαζόμενων γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, γεγονός που στις προηγούμενες συνεδριάσεις είχε ανησυχήσει τους ειδικούς λόγω του φόβου συνωστισμού στους χώρους εργασίας.
Τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν στα σχολεία:
– Διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης: Στο πλαίσιο της αποφυγής συνωστισμού τόσο των μαθητών όσο και των γονέων στις πύλες εισόδου των σχολείων, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πρότεινε στην επιτροπή την προσέλευση αλλά και την αποχώρηση των μαθητών με λίγη ώρα διαφορά ανά τμήμα. Οι ώρες θα καθοριστούν τις επόμενες μέρες και σύμφωνα με πληροφορίες θα προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολικού κτιρίου, επομένως πολύ πιθανόν να μην είναι οι ίδιες σε όλα τα σχολεία. Μελετάται το σενάριο αν, για παράδειγμα, κάποιο σχολείο διαθέτει ικανοποιητικό αριθμό εισόδων-εξόδων να μην είναι απαραίτητη η διαφορετική ώρα προσέλευσης. Αντίθετα, σε σχολεία που διαθέτουν μία είσοδο να διαφοροποιηθεί η ώρα προσέλευσης. Σε κάθε περίπτωση, τις επόμενες μέρες αναμένεται να δοθούν σαφείς οδηγίες από τους αρμόδιους φορείς για το πώς θα διαχειριστούν τα σχολεία το συγκεκριμένο μέτρο.
– Rapid tests για εκπαιδευτικούς: Σε ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί από την κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν δωρεάν να υποβληθούν σε rapid tests. Με μία ηλεκτρονική αίτηση, θα δηλώνουν την επιθυμία τους να υποβληθούν στο τεστ και στη συνέχεια θα ενημερώνονται μέσω μηνύματος στο κινητό για το πού θα διεξαχθεί το τεστ. Σημειώνεται ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν 386 σημεία ελέγχου. Πρόκειται για ένα προληπτικό μέτρο, συμπληρωματικό του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ για τον εντοπισμό και την ανίχνευση κρουσμάτων εντός του σχολικού χώρου.
– Πρωτόκολλο ΕΟΔΥ: Παράλληλα, εξακολουθούν να ισχύουν οι οδηγίες και τα μέτρα του ΕΟΔΥ για υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των σχολικών χώρων, ενέργειες για αποφυγή συνωστισμού, προσεκτικό καθαρισμό των αιθουσών. Μεταξύ των οδηγιών, ο ΕΟΔΥ προτείνει οι μαθητές του ενός τμήματος να μην έρχονται σε επαφή με τα υπόλοιπα τμήματα και να μη γίνονται αλλαγές αιθουσών αν δεν κρίνεται απαραίτητο.
Προτεραιότητα η Γ’ Λυκείου
Στο μέτωπο των Γυμνασίων και των Λυκείων οι ειδικοί ακόμα διατηρούν επιφυλάξεις για το άνοιγμα των σχολείων, με την απόφαση να μετατίθεται για τις επόμενες εβδομάδες, αν και θα συζητηθεί, βάσει και των επιδημιολογικών δεδομένων, στην επόμενη συνεδρίαση.
Το υπουργείο Παιδείας, λόγω της παρατεταμένης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης, έχει ήδη εξαγγείλει μείωση της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ’ Λυκείου, η οποία θα προσδιοριστεί τις επόμενες μέρες.
Τόσο για την πολιτική ηγεσία όσο και για τους ειδικούς, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου βρίσκονται στο επίκεντρο, καθώς εκτός από τις ψυχολογικές επιπτώσεις του lockdown έχουν να διαχειριστούν και το ψυχολογικό βάρος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Η τηλεκπαίδευση λειτουργεί ομαλά σχεδόν στο σύνολο των σχολείων και η ύλη, σύμφωνα και με την καταγραφή των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα myschool, προχωράει κανονικά, όμως και η πολιτική ηγεσία, όπως και οι εκπαιδευτικοί, έχει τονίσει ότι η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί, όχι μόνο για παιδαγωγικούς αλλά και για ψυχολογικούς λόγους.
«Θέλουμε ανοιχτά σχολεία, θέλουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς μας στις αίθουσες. Η πανδημία είναι ακόμη εδώ και η δυνατότητα να ανοίξουμε και να διατηρήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά θα αποτελέσει συλλογική επιτυχία. Η προσπάθεια θα συνεχιστεί, ώστε να επαναλειτουργήσουν διά ζώσης και οι λοιπές εκπαιδευτικές δομές της χώρας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μετά τη θετική εισήγηση της επιτροπής για το άνοιγμα των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr