Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην υλοποίηση μίας νέας γενιάς μεγάλων έργων, όπως οι νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας. Όπως σημείωσε, ιδίως η επέκταση της γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον, που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα, είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Ανακοίνωσε ότι είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.
Στη νέα γενιά των μεγάλων έργων συγκαταλέγεται επίσης η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε, όπως είπε, σε χρόνο ρεκόρ, με ΣΔΙΤ. Χθες, μάλιστα, έληξε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ., το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων – το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα -, ύψους 3,3 δισ., καθώς και το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πως η κυβέρνηση προχωρά και σε θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο και της εκτέλεσης, και της ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων. Αναφέρθηκε στον νέο Νόμο 4412, που ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση κι απλοποίηση διαδικασιών, θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, όπως είπε, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των υψηλών εκπτώσεων. Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για μια εμβληματική μεταρρύθμιση, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης. Όπως συμπλήρωσε, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να θεσπίσει ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας.
Παράλληλα, επισήμανε πως προχωρούν έργα που ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό (το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,5 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε-65 κι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.
Τόνισε δε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά ώστε στη μετά Covid-19 εποχή να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, να αξιοποιήσει τα πραγματικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει. «Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Κι αυτό ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν βρήκαμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμότητα μεγάλων έργων» είπε.
Ο υπουργός τόνισε ότι η χώρα πρέπει να επενδύσει σε τομείς, όπως τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια, που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα, τα οποία όπως, είπε, υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.
Κορωνοϊός – Βρετανία: Να μην κάνουν το εμβόλιο όσοι έχουν σοβαρές αλλεργίες
Δερμιτζάκης: Να ανοίξουμε πιο αργά αλλά οριζόντια και με SMS
Κορωνοϊός και lockdown: Σήμερα οι ειδικοί συζητούν για το λιανεμπόριο – Τι τους φοβίζει
Μπουρλά: Ετοιμάζεται νέο εμβόλιο που δεν θα χρειάζεται μεγάλη ψύξη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr