Οι αριστούχοι του 2020 είχαν να διαχειριστούν μία πρωτόγνωρη κατάσταση και όσοι κατάφεραν να βρουν τις ισορροπίες ήταν και αυτοί που πέρασαν πρώτοι στις σχολές που είχαν θέσει ως στόχο. Η Σταυριάνα, η Ειρήνη, ο Χρήστος και η Μαίρη μίλησαν στον «Ε.Τ.» για το πώς διαχειρίστηκαν την ψυχολογική πίεση της καραντίνας παράλληλα με το άγχος των Πανελλαδικών, τις θυσίες που χρειάστηκε να κάνουν αλλά και τη μεγάλη επιβράβευση των κόπων τους, κόποι που τελικά τους έθεσαν πρώτους στην πανελλαδική βαθμολογική λίστα.
ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΔΗΜΑ (19.250) ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑ: «Η ψυχολογία ήταν το όνειρό μου»
Η Σταυριάνα μεγάλωσε στον Πειραιά και ο στόχος ήταν και είναι η Νομική Αθηνών. Πιάνοντας σχεδόν το άριστα, έγραψε απόλυτο 20 σε Ιστορία και Κοινωνιολογία, 18,9 στα Αρχαία και 18,1 στην Εκθεση. «Ξαφνικά έκλεισαν τα σχολεία και έπρεπε να συνεχίσουμε με συνέπεια το διάβασμα σε ίδιους ρυθμούς. Με βοήθησε πολύ το σχολείο και το φροντιστήριο. Στο σχολείο μου, ελάχιστα άτομα συνδέονταν διαδικτυακά στο μάθημα, εγώ προσπαθούσα να έχω την ίδια επαφή που είχαν πριν κλείσουν. Δεν έκανα υπερβολές. Δεν ξενυχτούσα, ξέκλεβα και λίγο χρόνο για μένα. Σίγουρα όμως το διάβασμα ήταν περισσότερο».
Η χαρά της δεν κρύβεται, όπως και οι μικρές θυσίες που κάθε παιδί την περίοδο των Πανελλαδικών έκανε, ώστε να επιτύχει το στόχο του. «Η Ψυχολογία ήταν το όνειρό μου από πολύ μικρή, όχι τον τελευταίο καιρό που άρχισε ο κόσμος να εξοικειώνεται με το επάγγελμα του ψυχολόγου. Ενα μεταπτυχιακό θα με ενδιέφερε στο εξωτερικό αλλά σίγουρα ξέρω ότι θέλω να μείνω στην Ελλάδα. Θέλω παράλληλα με τις σπουδές μου να ασχοληθώ με την υποκριτική, κάτι που άφησα στα χρόνια του Λυκείου για να ασχοληθώ περισσότερο με το διάβασμά μου. Τώρα θα τη συνεχίσω πάλι».
ΕΙΡΗΝΗ ΤΡΥΦΙΑΤΗ (19.100) ΝΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ:«Δύσκολη χρόνια, αγχώθηκα και ζορίστηκα»
Μέσα στην περίοδο της καραντίνας η Ειρήνη συμμετείχε σε εικονική δίκη ποινικού δικαστηρίου. Η αγάπη της για τη νομική επιστήμη την έκανε να καταπολεμήσει άγχη και να αφοσιωθεί στο στόχο της, την εισαγωγή της στη Νομική σχολή Αθηνών. Αυτό που δεν περίμενε ίσως ήταν το 19,1 που αντίκρισε στην Εκθεση, τον μεγάλο «φόβο» των φετινών υποψηφίων.
«Ολη τη χρόνιά αυτό με άγχωνε, η Εκθεση. Και πήρα έναν από τους καλύτερους βαθμούς. Η χαρά μου δεν περιγράφεται», λέει στον «Ε.Τ.» λίγο πριν ετοιμάσει τις βαλίτσες της για Πάρο. «Πολύ δύσκολη η φετινή χρόνια, αγχώθηκα και ζορίστηκα πολύ. Το πιο δύσκολο ήταν η διαχείριση της ψυχολογικής πίεσης της καραντίνας, αυτό νομίζω ξεχώρισε τους μαθητές, το πώς διαχειρίστηκαν την καραντίνα. Στο πώς έθετες όρια στον εαυτό σου. Υπήρχε ένας διάχυτος αποπροσανατολισμός και μία έλλειψη καθοδήγησης. Κάθε μέρα -πριν από την καραντίνα- ξυπνούσα πολύ νωρίς, πήγαινα σχολείο, φροντιστήριο, γυρνούσα 9.30, έτρωγα το μεσημεριανό μου την ώρα του βραδινού και έπρεπε να ξεκουραστώ και να διαβάσω για την επόμενη μέρα. Η καραντίνα με βοήθησε να έχω ένα πιο ξεκούραστο πρόγραμμα με εξίσου πολύ διάβασμα, αλλά πιο ξεκούραστο».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ (18.975) ΝΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ: «Ατελείωτες ώρες πάνω σε μία καρέκλα»
«Ανταμείφθηκαν οι κόποι μου», φώναξε στο τηλέφωνο ο Χρήστος στο άκουσμα των δεκάδων συγχαρητήριων ευχών. «Πολλά ξενύχτια, ατελείωτες ώρες πάνω σε μία καρέκλα, πολύ κλάμα σε κάθε κακό βαθμό, απογοητεύσεις, χαρές και πάλι από την αρχή. Ηταν μία χρονιά τρέλας που τελείωσε με τον καλύτερο τρόπο» είπε περιχαρής στον «Ε.Τ.».
Και για αυτόν κλειδί στην επιτυχία του ήταν ο τρόπος που διαχειρίστηκε την καραντίνα. «Για μένα η περίοδος της καραντίνας ήταν ευκαιρία, είχα περισσότερες ώρες ελεύθερες, κάλυψα κενά, δεν έχανα ώρες από τις μετακινήσεις, αφοσιώθηκα περισσότερο στο διάβασμα. Διάβαζα με έντονους ρυθμούς αλλά ξεκουραζόμασταν παράλληλα. Στις διαδικτυακές παραδόσεις συμμετείχαν όλοι οι μαθητές, οι καθηγητές μάς έδιναν σημειώσεις, συνεχώς τεστ, ένιωθα πως ήμουν σχολείο. Τα Σαββατοκύριακα προσπαθούσα και βρισκόμουν με φίλους, δεν γίνεται και όλη μέρα κλεισμένος, αλλά ναι, πολύ περιορισμένα».
ΜΑΙΡΗ ΚΑΤΙΚΟΥ, 18.250 ΝΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ: «Ηταν μάθημα όσα έγιναν αυτή τη χρονιά»
Η Μαίρη είναι από τους μαθητές που πάντα ήξεραν με τι ήθελαν να ασχοληθούν. Ετσι σε αυτούς τους περίεργους καιρούς για διάβασμα, και η Μαίρη το είδε σαν ευκαιρία. «Νομίζω στην καραντίνα εκμεταλλεύτηκα πολύ περισσότερο το χρόνο διαβάσματός μου. Ημουν μαθήτρια που στο σπίτι έκανα πιο αποδοτικό διάβασμα. Στις συζητήσεις των παιδιών υπήρχε έντονη η κουβέντα και «τώρα τι κάνουμε; Πολύ χαλάρωσαν και έχασαν την ευκαιρία που τους δόθηκε».
Και εκείνη θέλει να ασχοληθεί με τη νομική επιστήμη. «Εχω διαβάσει το πρόγραμμα σπουδών και με ενδιαφέρουν όλα τα μαθήματα, με ενδιαφέρει η σπουδή πάνω στην απόδοση δικαιοσύνης, να επιχειρηματολογείς, να υπερασπίζεσαι το δίκαιο. Οι καθηγητές μου πάντα πίστευαν στις δυνατότητές μου και με βοήθησαν πολύ. Είχαν την τύχη να έχω εξαιρετικούς καθηγητές και με βοήθησαν σε όλα τα στάδια», λέει στον «Ε.Τ.».
Νιώθει υπερήφανη για όσα έχει κατακτήσει και ετοιμάζεται για τις επόμενες περιπέτειές της. «Ηταν ένα μάθημα τα όσα συνέβησαν αυτή τη χρονιά και σίγουρα με έβγαλαν πιο δυνατή», καταλήγει.
Από την έντυπη έκδοση