Οι οικονομικές δυσκολίες ήταν αυτές που φαίνεται να οδήγησαν το σχολείο στο κλείσιμο αφήνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς στον «αέρα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας έχει ενημερωθεί για την πρόθεση της ιδιοκτησίας να σταματήσει τη λειτουργία του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου και αναμένει γραπτή λεπτομερή ενημέρωση για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
Τα οικονομικά προβλήματα δεν ήταν άγνωστα στο συγκεκριμένο σχολείο το οποίο πάνω από 15 χρόνια διαχειριζόταν χρέη, τα οποία κατέληξαν πριν λίγο καιρό να γίνουν δυσβάσταχτα. Το τελικό χτύπημα ήταν τα παρατεταμένα απαγορευτικά μέτρα λόγω κορονοϊού που οδήγησαν όλα τα σχολεία στην αναστολή λειτουργίας τους. Αλλωστε δεν ήταν τα μόνα εκπαιδευτήρια που βίωσαν οικονομικές δυσκολίες, καθώς στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τα ιδιωτικά σχολεία κατά τη δεκαετή κρίση επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό με τα μέτρα για τον κορονοϊό και τις διαπραγματεύσεις με τους γονείς για το αν πρέπει να δοθεί το σύνολο των διδάκτρων για τους δύο μήνες που λειτουργούσε αποκλειστικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να επιδεινώνουν τη κατάσταση.
Τελικά, με παρέμβαση των αρμόδιων υπουργείων, κρίθηκε ότι οι γονείς δεν θα κληθούν να πληρώσουν μέρος των διδάκτρων που αντιστοιχεί σε δραστηριότητες που δεν καλύπτονταν από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως για παράδειγμα τη μεταφορά των παιδιών με το σχολικό. Παρ’ όλα αυτά άφηνε «παράθυρο» για συμφωνία γονέων-σχολείων για συνολική επαναδιαπραγμάτευση των διδάκτρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων, το πρόβλημα είναι καθολικό, με πολλά σχολεία να ξεκινούν ακόμα και τη νέα σχολική χρονιά με μειώσεις στα δίδακτρα ώστε να κρατήσουν τους γονείς. Το λουκέτο, όμως, στο εν λόγω σχολείο ήταν μια ισχυρή υπενθύμιση, όπως υποστηρίζουν, των οικονομικών προβλημάτων που κατά καιρούς δημοσιοποιούν οι ιδιοκτήτες, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Τις επόμενες μέρες αναμένεται να διευκρινιστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια οι λόγοι που οδήγησαν τα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη στο «λουκέτο», ενώ αγωνία υπάρχει για τους δεκάδες εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Η ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας) σε ανακοίνωσή της κατηγορεί τη διοίκηση ότι επιχειρεί να καταργήσει τη νομοθεσία αφήνοντας απροστάτευτους τους εργαζόμενους και απαιτεί διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο σχολείο. Σημειώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί πριν μερικές εβδομάδες είχαν προχωρήσει σε 48ωρη απεργία, καθώς υποστήριζαν ότι δεν τους είχαν καταβληθεί τα δεδουλευμένα τους, ενώ στο παρελθόν υπήρξαν και καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών τους.
Οσον αφορά τους μαθητές που βρίσκονται χωρίς εκπαιδευτική στέγη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότεροι εξ αυτών απευθύνονται σε άλλα ιδιωτικά σχολεία για να εγγραφούν και να συνεχίσουν κανονικά τη φοίτησή τους.
Από το «Λύκειον η Αθήνα» του 1933 μέχρι σήμερα
Η ιστορία της «Νέας Γενιάς Ζηρίδη» ξεκινάει το 1933, όταν ο φιλόλογος Γιώργος Ζηρίδης ιδρύει τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό «Λύκειον η Αθήνα» στον Πειραιά. Λίγα χρόνια μετά το σχολείο αναγκάζεται να κλείσει λόγω των βομβαρδισμών στην περιοχή κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής και ανοίγει εκ νέου στην Πλατεία Βικτωρίας.
Τα επόμενα χρόνια επεκτείνεται και αλλάζει πάλι έδρα το 1962 όταν μεταφέρεται στο Μαρούσι. Λίγα χρόνια μετά, το 1971, η κόρη του Γιώργου Ζηρίδη Κατερίνα αναλαμβάνει τη διεύθυνση του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια της πορείας του στην εκπαίδευση το σχολείο προχωράει σε αδελφοποιήσεις με άλλα σχολεία μεταξύ άλλων το «Evangelisches Gymnasium zum Grauen Kloster» της Γερμανίας, το Αγγλικό Σχολείο «King Edward’s School», τη Μεγάλη του Γένους Σχολή της Κωνσταντινούπολης, καθώς και με την Αθωνιάδα Σχολή του Αγίου Ορους.
Παράλληλα, προχωράει σε διάφορες καινοτομίες στον χώρο, ιδρύοντας το 1995 το Κέντρο Ερευνας Ανάπτυξης που ενσωματώνει τις νέες παιδαγωγικές τάσεις στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και το Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού με στόχο την αντιμετώπιση μαθησιακών, αναπτυξιακών και ψυχολογικών δυσκολιών των μαθητών.
Το 1999 καθιερώνεται ο θεσμός των υποτροφιών, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές από όλα τα σχολεία της Ελλάδας να φοιτήσουν ως υπότροφοι στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ενώ αποτελεί και τον πρώτο εκπαιδευτικό οργανισμό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος εγκαθιστά και εφαρμόζει συστήματα ποιότητας και πιστοποιείται κατά ISO 9001.
Το 2013 προχωράει σε συνεργασία με τον οργανισμό Cambridge International Εxaminations για τη δημιουργία δίγλωσσου προγράμματος. Το μοναδικό ελληνικό σχολείο μέχρι τότε που έχει αυτή τη συνεργασία.
Από την έντυπη έκδοση