Η άφιξη των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair, κάνει πάντοτε τη διαφορά στην καταπολέμηση μιας μεγάλης πυρκαγιάς και το GRTimes.gr, βρέθηκε στην 113 Πτέρυγα Μάχης, τη βάση των CL-415 στη Βόρεια Ελλάδα για να συναντήσει από κοντά από τους γενναίους χειριστές που μάχονται από αέρος στα πύρινα μέτωπα.
«Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως είμαστε πανέτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε φωτιά και να επέμβουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά», τονίζει με υπερηφάνεια ο διοικητής της «113 Πτέρυγας Μάχης» της Πολεμικής Αεροπορίας, Σμήναρχος Ιπτάμενος (Ι) Γεώργιος Φόρτης, μιλώντας στο GRTimes.gr. «Η κοινωνική μας προσφορά είναι το καθήκον που επιτελούμε, με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Είναι μεγάλη η παρακαταθήκη, το καθήκον και το εύρος το οποίο κινούμαστε για να το εκτελέσουμε» συνεχίζει, τονίζοντας πως όλη η αποστολή είναι μια πολυδιάστατη πρόκληση που απαιτεί την άριστη συνεργασία του πληρώματος, με πληρώματα τυχόν άλλων αεροσκαφών και με τις επίγειες δυνάμεις που επιχειρούν την ίδια στιγμή.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο, την ετοιμασία, την τροχοδρόμηση, το εσωτερικό των Canadair και τι είπε στο GRTimes.gr, o Σμήναρχος Ιπτάμενος Γεώργιος Φόρτης:
Από την 1η Μαΐου μέχρι την 31η Οκτωβρίου, τα πληρώματα των Canadair CL-415, βρίσκονται στη μέγιστη ετοιμότητα των 20 λεπτών, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο φως της ημέρας. Αυτό σημαίνει, όπως εξηγεί ο σμήναρχος, πως εάν δοθεί οποιαδήποτε εντολή για απογείωση, μέσα σε 20′ θα πρέπει να έχει απογειωθεί το αεροσκάφος και να κατευθύνεται προς την περιοχή της φωτιάς. Η ακτίνα δράσης των αεροσκαφών είναι όλη η Ελληνική επικράτεια, αλλά πολλές φορές και το εξωτερικό, μέσω των προγραμμάτων διεθνούς συνεργασίας σε περιπτώσεις έκτακτων καταστάσεων. Γι’ αυτό τον λόγο, όλοι οι χειριστές παίρνουν μαζί τους στο αεροσκάφος και μια βαλίτσα με τα προσωπικά τους αντικείμενα, καθώς ποτέ δεν μπορούν να γνωρίζουν που θα είναι η επόμενη αποστολή τους.
«Τα πληρώματα είναι σε μια διαδικασία μόνιμου συναγερμού. Από τη στιγμή που δοθεί οποιαδήποτε εντολή, θα πρέπει μέσα σε 20 λεπτά να πάρουν τα σωστικά τους, να έρθουν στο αεροσκάφος, να κάνουν κίνηση, να τροχοδρομήσουν και να απογειωθούν» εξηγεί ο σμήναρχος, προσθέτοντας πως σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, σπουδαίο ρόλο παίζει και το τεχνικό προσωπικό, το οποίο συμβάλλει και στη γρήγορη και ασφαλή απογείωση των CL-415.
Σάμος: Χειροπέδες σε διακινητή που μετέφερε παράνομα 30 μετανάστες
Πρόκειται για μια ομαδική δουλειά που ο καθένας έχει το δικό του ποσοστό επιτυχίας σε κάθε αποστολή, λέει στη συνέχεια, αναφερόμενος στην εξαιρετική συντήρηση που γίνεται από το προσωπικό και το οποίο εργάζεται κυρίως την νύχτα για αυτόν τον σκοπό.
Όσον αφορά τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν, ο κ.Φόρτης αναφέρει, πως το ανάγλυφο, το μικροκλίμα και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής όπου εκδηλώνεται φωτιά, αποτελούν άλλη μια πρόκληση την οποία θα πρέπει να διαχειριστούν για να επιτύχουν. Ο ίδιος, τονίζει ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας για να σβήσει η φωτιά, είναι ο σωστός συντονισμός τον επίγειων δυνάμεων με τα εναέρια μέσα.
Το αεροσκάφος μπορεί μέσα σε 12 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα περίπου 100 μίλια, να γεμίσει τις δεξαμενές του, να απογειωθεί, να αποθαλασσωθεί και να πάει στην περιοχή της πυρκαγιάς.
Η παρακάτω φωτογραφία βρίσκεται στους κοιτώνες των στελεχών της μοίρας, περιλαμβάνοντας αναμνηστικές φωτογραφίες μπροστά από τα CL-415 .