Μάλιστα ήδη, και πριν γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες που θα ορίσουν τον τρόπο που θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αλλά και μερίδα εκπαιδευτικών έχουν ήδη κινηθεί εναντίον ακόμα και της «ιδέας».
Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα και η θέσπιση της (προαιρετικής) ταυτόχρονης διδασκαλίας με ζωντανή σύνδεση του μαθήματος για τους μαθητές που απουσιάζουν λόγω κορονοϊού όχι μόνο πολεμήθηκε σκληρά από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αλλά θεωρήθηκε ακόμα και μέσο έμμεσης αξιολόγησης!
Σε έρευνα της ProRata που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita, το 81% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες μπορεί να οδηγήσει σε μια «ανεπίσημη» αξιολόγηση.
Αντίθετοι…
Ηδη η ρύθμιση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων έχει βρει τους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης αντίθετους. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος κάνει λόγο για προβληματικά σημεία στη διαδικασία της αξιολόγησης των σχολείων, ενώ απορρίπτει οποιαδήποτε αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου εφόσον είναι ατομική. Αντιθέτως ζητάει αποτίμηση-αξιολόγηση με παιδαγωγικά κριτήρια και όχι με «τιμωρητική» διάθεση.
Το υπουργείο Παιδείας ακόμα δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του σχετικά με τους κανόνες βάσει των οποίων θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται στο τέλος της χρονιάς. Πάντως η πολιτική ηγεσία έχει ξεκαθαρίσει ότι θα προχωρήσει τη διαδικασία, χωρίς όμως να έχει δώσει πληροφορίες.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υποστήριξε την πρωτοβουλία αυτή αναφέροντας: «Είναι αυτονόητο ότι για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό έργο, πρέπει να έχουμε ένα σύστημα αξιολόγησης».
Δημοτικά
Καιρός: Φτάνει στην Ελλάδα το πολικό Jet Stream – Συναγερμός από τους μετεωρολόγους – Πού θα πέσουν τα πρώτα χιόνια
Με τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία να έχουν ανοίξει εδώ και λίγες μέρες και την προσέλευση μέχρι στιγμής να επιβεβαιώνει την απόφαση της κυβέρνησης να επανεκκινήσει τη λειτουργία τους, έχουν προκύψει απορίες αλλά και ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία τους από τη νέα σχολική χρονιά.
Η ΔΟΕ παρουσίασε στοιχεία για την προσέλευση των μαθητών στα σχολεία που κυμαίνονται από το 65% έως και το 100%, με τον μέσο όρο να αγγίζει το 85%, έθιξε όμως τη μη λειτουργία του Ολοήμερου που δημιουργεί αρκετά προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς. Η εκ περιτροπής εκπαίδευση με τα μέχρι 15 παιδιά ανά τμήμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί στο Ολοήμερο, ενώ σύμφωνα με την εκπαιδευτική ομοσπονδία υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις δασκάλων (σ.σ.: οι οποίοι έχουν ζητήσει τη μη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό να εργαστεί στα Ολοήμερα.
Οσον αφορά την ταυτόχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, η ΔΟΕ ανέφερε ότι δεν λειτούργησε στις σχολικές αίθουσες κυρίως λόγω της υψηλής προσέλευσης, σημειώνοντας ότι «πρακτικά ήταν αχρείαστη».
Τα Δημοτικά σχολεία θα συνεχίζουν να λειτουργούν μέχρι τις 26 Ιουνίου, όμως το ζήτημα του Ολοήμερου πολύ πιθανόν να απασχολήσει την ηγεσία αλλά και τους γονείς και την επόμενη χρονιά, καθώς η απειλή της πανδημίας συνεχίζει να υφίσταται.
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αυξήσει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα είναι ένα ακόμα ζήτημα που έχει θορυβήσει τους εκπαιδευτικούς. Ο αριθμός των παιδιών μέχρι πέρσι ήταν 22 άτομα ανά τμήμα με προσαύξηση 10% (μέχρι 24) ενώ σύμφωνα με το νομοσχέδιο από την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι 25 άτομα.
Με στοιχεία και αριθμούς η απάντηση Κεραμέως
Η ΔΟΕ έχει αντιταχθεί και στην εισαγωγή του μαθήματος των αγγλικών από το Νηπιαγωγείο, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας ότι έφερε μία ρύθμιση η οποία δεν έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα, ενώ υπογράμμισε ότι και καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας έχουν εκφράσει την άρνησή τους στην υλοποίηση του εγχειρήματος.
Επίσης, ανέφερε ότι μόλις δύο χώρες στην Ευρώπη έχουν εισαγάγει τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, η Πολωνία και η Κύπρος, καθώς και το γερμανόφωνο κομμάτι του Βελγίου, ενώ στον αντίποδα αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ελβετίας, που ενώ έχει τρεις επίσημες γλώσσες, τα παιδιά μαθαίνουν μία γλώσσα μέχρι τη Γ’ Δημοτικού. Στο εν λόγω θέμα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δεχθεί πυρά και από την αντιπολίτευση.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή απαντώντας στις κατηγορίες του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε: «Εμείς, αγαπητοί κύριοι συνάδελφοι, στις θεωρίες συνωμοσίας απαντούμε με στοιχεία. Από τρεις χώρες το 2015, πλέον σε 14 χώρες το 2019 υπάρχει ενασχόληση με δεύτερη ξένη γλώσσα από την προσχολική ηλικία, και δη από την ηλικία των 3 ετών. Αυτό ακριβώς δείχνουν οι έρευνες. Και, μάλιστα, οι επιστήμονες έχουν εξηγήσει ότι κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας τίθενται τα θεμέλια της μάθησης, της σκέψης, όλων των νοητικών διαδικασιών. Τα παιδιά είναι σφουγγάρια και δεν κάνουμε αρκετά, ως Πολιτεία, για να τους δώσουμε τα εφόδια που χρειάζονται σε αυτά τα κρίσιμα χρόνια».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου