Η κατεδάφιση προηγούμενων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο υπουργείο Παιδείας, το πάγωμα της αξιολόγησης, η ελάχιστη συμμετοχή στα προγράμματα διά βίου μάθησης αλλά και το brain drain βρίσκονται στο μικροσκόπιο, με το πρώτο μάλιστα που αφορά την ανατροπή νόμων να χαρακτηρίζεται ως «εστία ανησυχίας».
Από τα σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον στην έκθεση δεν ξεφεύγει ούτε η κριτική για το πολυδιαφημισμένο «καθολικό» ολοήμερο σχολείο του Νίκου Φίλη. «Ο νέος αυτός τύπος εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων, στην πραγματικότητα, ωστόσο, πρόκειται για μία λιγότερη φιλόδοξη εκδοχή του νέου ολοήμερου σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα», αναφέρεται στην έκθεση, ενώ σημειώνεται ότι ο νόμος δεν προβλέπει την οργάνωση ολοκληρωμένων απογευματινών δραστηριοτήτων μετά τη λήξη της πρωινής ζώνης, όπως είχε προβλεφθεί αρχικά.
Αξιολόγηση: «Δεδομένης της θετικής επίδρασης που μπορούν να έχουν η αυτονομία και η λογοδοσία στις εκπαιδευτικές επιδόσεις, θεωρείται ανησυχητικό το γεγονός ότι έχουν ανασταλεί οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών», αναφέρει η έκθεση. Το πρόγραμμα της αξιολόγησης πάγωσε απότομα με μόλις ένα χρόνο εφαρμογής και μάλιστα μόνο στις σχολικές μονάδες από τον προηγούμενο υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά. Τόσο οι θεσμοί όσο και ο ΟΟΣΑ επανέρχονται συνέχεια σε αυτή τη μνημονιακή –πλέον– υποχρέωση. Σύμφωνα με άτομα του στενού περιβάλλοντος του νέου υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, οι συζητήσεις έχουν περιοριστεί σε θέσπιση αξιολόγησης μόνο της σχολικής μονάδας και όχι των εκπαιδευτικών και σημειώνουν ότι αναμένεται νέο θεσμικό πλαίσιο που θα ορίζει την επανέναρξη της αξιολόγησης.
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου