ΟΑΣΑ και υπουργείο Μεταφορών, τους τελευταίους μήνες έχουν αποδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αλλάξουν τα κακώς κείμενα, σχεδιάζοντας παράλληλα την αναδιάρθρωση του Οργανισμού. Την ίδια ώρα, πολίτες καταγγέλλουν πως παρά το γεγονός πως η επιστροφή στην κανονικότητα είναι κάτι περισσότερο από επιβεβλημένη, λάθη όπως για παράδειγμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά μέρη για να προμηθευτούν κόμιστρα όσοι χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ, φαίνεται πως καλύπτουν αρκετές περιπτώσεις «μπαταχτζήδων».
Ο ΟΑΣΑ, πάντως, τσεκάρει επί καθημερινής βάσεως τις ομάδες ελεγκτών που συστήνονται σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, ενώ έχει ήδη ζητήσει από τους άνδρες ασφαλείας που βρίσκονται στα εκδοτήρια να μεταφερθούν στις ράμπες και να ελέγχουν ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα με «λαθρεπιβάτες» που περνούν με το εισιτήριο του μπροστινού τους. Μάλιστα, σε πολλές των περιπτώσεων με ένα εισιτήριο μπορεί να μπουν μέχρι και έξι άτομα καθώς το να κρατούν τις μπάρες για να πάει στις αποβάθρες τσούρμο κόσμου τείνει να γίνει κανόνας.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του Οργανισμού, τον Οκτώβριο υλοποιήθηκαν συνολικά 340.958 έλεγχοι από τους ελεγκτές ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Ο μέσος όρος ελέγχων ανά ελεγκτή έφτασε τους 162, ενώ συνολικά «κόπηκαν» 6.911 πρόστιμα. Σε σχέση με το μήνα Σεπτέμβριο, σημειώθηκε αύξηση κατά 34% στο σύνολο των ελέγχων, 18,04% στον αριθμό των ελέγχων ανά ελεγκτή και 6,5% στα επιβληθέντα πρόστιμα.
Φρίκη στην Πάτρα: 8χρονος κατήγγειλε ότι τον βίασαν δυο 16χρονοι - Σύλληψη του ενός ανηλίκου και του πατέρα του
Πηγές του ΟΑΣΑ τονίζουν πως απώτερος σκοπός είναι η προσπάθεια που υλοποιείται το τελευταίο διάστημα να γεμίσει τα έσοδα και να κλείσει τρύπες προηγούμενων ετών. Ωστόσο, το αλαλούμ στην ΟΣΥ φαίνεται πως διατηρείται, δεδομένου πως μόνο ένας στους 20 επικυρώνει εισιτήριο. Αντίστοιχα όμως και οι διαθέσιμοι εργαζόμενοι για ελέγχους σε τρόλεϊ και λεωφορεία είναι λιγότεροι από 30, πράγμα που δυσκολεύει περαιτέρω τα πράγματα. Μάλιστα, το γεγονός ότι ο ελεγκτής όταν μπει στο λεωφορείο για να κάνει έλεγχο των εισιτηρίων χρειάζεται σχεδόν τριπλάσιο χρόνο από αυτόν που ήθελε για το χάρτινο, δίνει στους επιβάτες που δεν έχουν κόμιστρο τον διαθέσιμο χρόνο ώστε να κατέβουν στην επόμενη στάση.
Υπενθυμίζεται πως ο σχεδιασμός προβλέπει σταδιακά όριο τουλάχιστον 200 ελέγχων κομίστρου ανά ελεγκτή στη βάρδια του. Παράλληλα, αναμένεται να έχουν πλήρη συνεργασία με την Αστυνομία, ενώ κάθε κλιμάκιο θα βγαίνει για έλεγχο συνοδεία αστυνομικού για να επιβάλλεται το πρόστιμο ακόμα και όταν ο επιβάτης δεν συνεργάζεται δίνοντας τα στοιχεία του.
Το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ προχωρούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να μην προκαλούν δυσαρέσκεια στους επιβάτες. Ειδικότερα, στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να αγοραστούν τα υλικά που χρειάζονται, να γίνουν οι σχετικές επισκευές και οι πολίτες να σταματήσουν να περιμένουν στωικά σε στάσεις και αποβάθρες. Σήμερα, κατά τις ώρες αιχμής, ένας επιβάτης στη γραμμή 1 θα περιμένει περίπου 6 λεπτά, στη γραμμή 2 ο Μ..Ο. αναμονής είναι 4,15 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4,5 λεπτά. Στο τραμ, κατά Μ.Ο. ένας πολίτης αναμένει στη στάση περίπου 7,5 λεπτά. Αντίστοιχο σκηνικό επικρατεί και στις στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ και για αυτό το λόγο θα τεθούν σε λειτουργία εκ νέου οι κάμερες στις λεωφορειογραμμές.
Από την έντυπη έκδοση